پس از مدتی، هر مدیر کسب‌وکاری متوجه می‌شود که تغییر در حال حاضر تبدیل به یک هنجار شده است و برای بقا و رقابت باید سریعاً کسب‌وکار خود را با تغییرات جدید تطبیق دهد. در واقع، به نظر می رسد بهترین مدیران عامل، تغییرات شگرفی را پیش از وقوع پیش بینی می کنند و می توانند آنها را به فرصت های جدید و بزرگ تبدیل کنند.

چگونه در دنیای رقابتی کسب و کار اول بمانیم؟

در کتاب کلاسیکمزیت مهاجممشاوره های خوبی در مورد این موضوع و مهارت های مورد نیاز از مشاور تجاری Ram Chern وجود دارد. این مقاله پنج راه کلیدی برای پیشرو ماندن در دنیای رقابتی امروز را خلاصه می کند:

1. همیشه هوشیار باشید و به زنگ تغییرات و معنای آنها گوش دهید

از نظر فنی، این ویژگی به عنوان حدت ادراکی شناخته می شود. مدیران کسب و کارهای هوشمند به طور منظم بینش خود را در مقابل گروهی از رهبران و کارشناسان مختلف ارزیابی می کنند.

آنها به دنبال تغییرات آتی در محیط های مختلف هستند و در مورد آنها فکر می کنند تا ایده های جدیدی برای رشد ایجاد کنند.

2. ذهنیتی برای دیدن فرصت ها در مواقع عدم اطمینان ایجاد کنید

عدم اطمینان دعوتی برای حمله است و رهبران کسب و کار باید همیشه آماده باشند تا کسب و کار خود را در یک چشم انداز در حال تغییر به مکان جدیدی منتقل کنند. آنها هرگز نباید حالت تدافعی داشته باشند و واقعیت را بپذیرند که شایستگی های اصلی مانعی برای حرکت در مسیر امیدوارکننده تر است.

3. شما این توانایی را دارید که مسیر جدید پیش رو را ببینید و به آن متعهد شوید

مدیران ارشد پیشرو منتظر نمی مانند تا همه با دیدگاه آنها برای جهت گیری کسب و کار موافق باشند و شهامت اعتقادات خود را داشته باشند. آنها مجدانه فرصت‌های جدید را دنبال می‌کنند، موانعی را شناسایی می‌کنند که باید بر آن غلبه کنند و به موانع سر راهشان حمله می‌کنند.

4. در مدیریت انتقال به یک مسیر جدید استاد باشید

مدیران کسب و کار با واقعیت‌های بیرونی و داخلی در ارتباط هستند تا بدانند چه زمانی باید ترازنامه‌های کوتاه‌مدت یا بلندمدت را با نظارت دقیق بر جریان نقدی و بدهی تغییر دهند و چه زمانی باید ترازنامه‌های کوتاه‌مدت یا بلندمدت را تغییر دهند. آنها نقاط عطف کوتاه مدتی را ایجاد کرده و به آنها دست می یابند تا اعتبار خود را نزد سرمایه گذاران و سهامداران به دست آورند.

5. تقویت رهبری و مهارت های انعطاف پذیر سازمان

هیچ رهبر کسب و کاری نمی تواند در ایجاد تغییر موفق باشد بدون اینکه بتواند افراد کلیدی را درگیر کند. آن‌ها یاد می‌گیرند که با اتصال واقعیت‌های خارجی بی‌درنگ به وظایف، اولویت‌ها، اختیارات تصمیم‌گیری، بودجه و KPIها انعطاف‌پذیر باشند.

نمونه هایی از کارآفرینان موفق اخیر که این ویژگی ها را نشان می دهند عبارتند از: استیو جابز، که اپل را از یک شرکت کامپیوتری به سمت گوشی‌های هوشمند و موسیقی برد – ایلان ماسک، که به نظر می‌رسد از تغییرات ساختاری در صنعت خودرو و سفرهای فضایی سود می‌برد – و جف بزوس، که کتابفروشی آنلاین را برای خرید از آن به سطح جدیدی رساند. خانه

چگونه می توان فشار بحران های فرآیند کسب و کار را کاهش داد؟

بسیاری از مدیران به فشار بحران های روزانه و غوطه ور شدن کامل در جزئیات تاکتیکی اجازه می دهند تا تفکر آنها را محدود کند و دید آنها را کاهش دهد. هرکسی برای حفظ این دقت ادراک باید تکنیک هایی را که برایش کار می کند بیابد و کامل کند. در اینجا چند نکته از نویسنده کتاب برای غلبه بر این مشکل آورده شده است:

→ 10 دقیقه از جلسات هفتگی کارکنان این موضوع را اختصاص دهید

→ به جای جمع آوری تاییدیه، نظرات مخالف به افرادی که به آنها احترام می گذارید گوش دهید

→ به طور منظم گذشته را تجزیه و تحلیل کنید تا به دنبال آن بگردید سیگنال ها را تغییر دهید دریابید که شما و دیگران چه چیزهایی را از دست داده اید

صفحه ذهنی به طور مداوم از تغییرات کلیدی در صنایع مختلف گسترش پیدا کنید

← ارزیابی کنید که چه کسانی ممکن است از یک اختراع، حق ثبت اختراع یا قانون جدید سود ببرند یک پیچ در جاده ایجاد کنید استفاده کنید

→ توسط بیگانگان برای چند برابر کردن توانایی خود اسکن الگوهای مخرب استفاده کنید

صحنه اجتماعی را رصد کنید و به دنبال رفتارها و روندهای جدید باشید مصرف كننده خواهد بود

← یک دنباله رو نسبت به انواع رسانه ها، چه آنلاین و چه آفلاین علاقه مند باشید

حتی اگر نمی توانید حقایق کسب و کار را ببینید، دقت ادراکی برای دیدن پیچ ها و پیچ ها در جاده قبل از هر کس دیگری به شما کمک می کند تا در رقابت باقی بمانید. با انجام این کار و داشتن شجاعت سرعت بخشیدن به سمت رقبا به عنوان یک فرصت (به جای کاهش سرعت برای دفاع)، شما نیز می توانید در بازار نامطمئن اما بی حد و حصر امروزی رهبر شوید. برنده باش نه یکی قربانی.