【┘】 6 دقایق

شما می خواهید کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید، اما می دانید که در اقتصاد فعلی کشور، چالش های زیادی در انتظار شماست. بنابراین باید به نقاط قوت و کسب و کار خود اعتماد کنید. در کشور ما حمایت از کسب و کار کافی نیست و خودتان باید در این مسیر خیلی تلاش کنید. البته دولت برای مشاغل بزرگ و کوچک تسکین داده است، اما اینها نکات و ترفندهای مفیدی است که می تواند شما را از بقیه متمایز کند. در این مقاله از مجموعه مقالات دانشگاه کسب و کار، به روش هایی برای پیشرفت در کسب و کارتان می پردازیم.

این نکات و ترفندها سالها تجربه ای است که توسط مدیران برجسته جهانی به دست آمده است و اکنون شما نیز می توانید از آنها استفاده کنید. در واقع، این نکات و راه‌های پیشرفت در کسب‌وکار برای همه کسب‌وکارها، در همه زمینه‌ها و هر جای دنیا قابل اجرا است. تیم دانشگاه تجارت را تا انتهای این مقاله دنبال کنید.

تحقیق در مورد راه های بهبود کسب و کار

همه می خواهند در حرفه خود موفق باشند، اما همیشه آسان نیست. بهتر است همیشه به دنبال رشد و پیشرفت باشید و از کار خود راضی باشید. اما چگونه می توانید سرعت پیشرفت شغلی خود را افزایش دهید؟! راه حل هایی برای کمک به آسان تر کردن این کار وجود دارد. با ما همراه باشید تا با این راه حل ها آشنا شوید.

  1. ارتباط مستمر با اعضای سازمان یکی از راه های پیشرفت در کسب و کار است

اعضای سازمان یا کارمندان کسب و کار شما نه تنها همکاران بلکه دوستان شما نیز هستند. افرادی که برای شما کار می کنند باید نسبت به شما و همکارانتان احساس رفاقت و همدلی داشته باشند. این رابطه دوستانه و گرم باید در تمام سطوح سازمان قابل مشاهده باشد و نقش مدیر سازمان یا صاحب کسب و کار در این زمینه بسیار حیاتی است. البته این رابطه نباید سازمان یا کسب و کار را از هدف و برنامه خود منحرف کند. این مشکل یکی از بهترین راه ها برای پیشرفت در تجارت است.

  1. مشتری (مخاطبان بازار هدف) را در درجه اول قرار دهید

به عنوان یک کسب و کار یا سازمان، شما با گروهی از افراد در هر زمینه تعامل دارید. این افراد ممکن است خریداران محصولات یا خدمات شما باشند یا به آنچه شما برای ارائه دارید نیاز داشته باشند. در هر صورت شما به عنوان یک مدیر باید بدانید که حیات و پیشرفت کسب و کار شما در گرو حفظ ارتباط با مشتریان است. شما باید با تیم خود کار کنید تا راه هایی برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید بیابید. نگرانی های مشتری را شناسایی کنید و برای رفع آنها به روشی که برای کسب و کار شما مناسب است اقدام کنید. همچنین همیشه با مشتریان خود در تماس باشید. نظرات آنها را بشنوید و به سؤالاتی که ممکن است داشته باشند پاسخ دهید. برای این منظور از روش های مختلف بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

  1. جسور بودن یکی از راه های پیشرفت در تجارت است

مطمئناً می‌دانید که همه کسب‌وکارهای موفق در گذشته اقدامات جسورانه‌ای را انجام داده‌اند که تعداد کمی از دیگران انجام می‌دهند. یک کسب و کار موفق، کسب و کاری است که اعضای آن بتوانند ریسک کنند و بدانند که اگر برنده شوند، در موقعیت بسیار خوبی قرار خواهند گرفت و اگر شکست بخورند، ممکن است مجبور شوند از نو شروع کنند. جسور بودن همیشه به عنوان یکی از راه های رونق در تجارت شناخته شده است.

  1. سخت کوشی نمونه ای از راه های پیشرفت در تجارت است

همه می دانند که برای رسیدن به اهداف و جایگاه رفیع در هر حرفه ای باید تلاش و پشتکار زیادی کرد. این عملکرد باید برای همه افراد سازمان مناسب باشد و شما به عنوان یک مدیر نباید فقط پشت میز خود بنشینید و منتظر دیگران باشید. برایان تریسی می گوید: شما 8 ساعت در روز کار می کنید تا زنده بمانید. مهم نیست بعد از 8 ساعت چقدر سخت کار کنید، در مسیر موفقیت خواهید بود! پس بهتر است مدتی از سرگرمی و کارهای جانبی دوری کنید و سخت کار کنید.

  1. انضباط؛ عامل اصلی پیشرفت کسب و کار

در واقع نظم و انضباط در یک کسب و کار یا سازمان تعیین کننده استراتژی و جهت است. برای اینکه همه اعضای سازمان از نظم و انضباط پیروی کنند، مدیر باید اولین نمونه باشد. اگر شما به عنوان یک مدیر دیر به دفتر خود بیایید، نمی توانید از دیگران دستور بخواهید. پس مدیر قبل از هر چیز باید خود را سازماندهی و نظم دهد تا نظم را در سازمان افزایش دهد.

  1. نقاط قوت را حفظ کنید و نقاط ضعف را برطرف کنید

به عنوان صاحب کسب و کار یا مدیر یک سازمان، باید نقاط قوت و ضعف خود و سازمان را شناسایی کرده باشید. در مورد این نقاط ضعف و قوت با همکاران خود صحبت کنید، نقاط قوت را تقویت و تشویق کنید تا به عاملی پایدار برای کسب و کار شما تبدیل شوند و با همفکری با همکاران، کاستی ها و نقاط ضعف را برطرف کنید.

  1. دانش خود را برای پیشرفت در کسب و کار به روز کنید

دانشگاه تنها اولین قدم در تحصیل شماست و نمی توانید برای مدت طولانی با آن بمانید. در دنیای در حال تغییر امروز، کسب و کارهای موفق آنهایی هستند که همگام با تغییرات علم و فناوری هستند. به عنوان مدیر سازمان، شما باید نقش پیشرو در یادگیری مطالب جدید و به روز رسانی دانش قبلی خود داشته باشید.

  1. برای دستیابی به رشد کسب و کار از حضور دیجیتال غافل نشوید

امروزه کسب و کارهای موفقی هستند که در فضای دیجیتال فعال هستند و با کمک اینترنت در حال متحول کردن کسب و کار خود هستند. برای این کار باید از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. استفاده از امکانات فضای دیجیتال و اینترنت، البته پس از تعریف استراتژی مناسب برای این حوزه از بازاریابی، به سازمان یا کسب و کار شما کمک می کند تا به موفقیت های زیادی دست یابد.

  1. یکی از راه های پیشرفت در کسب و کار، ایجاد شبکه با سایر کسب و کارها است

به عنوان صاحب کسب و کار یا مدیر یک سازمان، نباید خود را داخل حصار شرکت قرار دهید و فقط با کارمندان خود جلساتی برگزار کنید. گاهی لازم است به سراغ کسب و کارهای دیگر رفته و در مورد مسائل مختلف با صاحبان آن ها به عنوان یکی از راه های پیشرفت کسب و کار صحبت کنید. یک مدیر خوب باید همیشه به دنبال راه های جدیدی برای بهبود عملکرد خود باشد و شرکت ها و استراتژی های آنها را به دقت مطالعه کند.

  1. اخبار بد را از اعضای سازمان یا کارمندان کسب و کار پنهان نکنید

صداقت با کارکنان، چه خبر خوب و چه خبر بد، چارچوب لازم برای رفتار یک مدیر توانمند است. یکی از ویژگی های یک مدیر خوب این است که به جای پنهان کردن خبر بد، آن را با سایر اعضا به اشتراک می گذارد و با آنها مقابله می کند.

  1. یکی از راه های رونق در کسب و کار این است که برای موارد غیرمنتظره آماده باشید

در شرایط نامطلوب اقتصادی امروز، کسب‌وکاری موفق کسب‌وکاری است که با خوش‌بینانه بودن به رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی ادامه دهد. می توان گفت در واقع مدیر به عنوان رهبر سازمان باید همواره آماده ایجاد فرصت های جدید از تهدیدات موجود باشد.

  1. از آمار برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید

دنیای امروز دنیای آمار است. پیشرفت علم آمار این امکان را برای هر مدیری فراهم کرده است که بتواند کلیه اطلاعات سازمان خود اعم از خرید کلیه مشتریان (جدید و قدیم) به هر دارایی شرکت (سهام ثابت و جاری و متفرقه) را به دست آورد. یک مدیر دقیق باید همیشه به این آمار و اطلاعات توجه داشته باشد و با توجه به تغییرات بهترین تصمیم را بگیرد.

  1. رویای بزرگ داشته باشید تا در کسب و کار خود پیشرفت کنید

اگر می خواهید در تجارت خود به موفقیت بزرگی دست یابید، باید رویاهای بزرگ داشته باشید. فرقی نمی کند که این مسیر چالش برانگیز را به تازگی شروع کرده اید یا سال ها با موقعیت های مختلف دست و پنجه نرم کرده اید، این رویاهای بزرگ درباره آینده کسب و کار شما و موفقیت فوق العاده آن است. در واقع همین رویاهاست که اعضای یک سازمان را به جلو می برد.

  1. برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود پویا باشید

به عنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب و کار، شما یک الگو و الهام بخش برای همه اعضای سازمان خود هستید و این باعث می شود همه ویژگی های شما برای کارمندان قابل مشاهده باشد. یک سازمان زمانی برای رسیدن به موفقیت در تجارت خود فعال است که مدیر سازمان پویا باشد.

  1. برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود بازاریابی هدفمند انجام دهید

فکر کردن به اینکه هر چه تلاش بیشتری برای بازاریابی انجام دهید، بهتر است، نگرش کاملاً اشتباهی است! بازاریابی زمانی منجر به موفقیت در کسب و کار شما می شود که هدفمند باشد. به عنوان یک رئیس موفق در شرکت، باید بتوانید راه های بازاریابی مناسب را انتخاب کنید و با استراتژی بازاریابی مناسب، بتوانید در فعالیت های بازاریابی شرکت کنید تا درآمد بیشتری کسب کنید. به این ترتیب انرژی، زمان و بودجه ای که برای بازاریابی صرف کرده اید هدر نخواهد رفت.

  1. انتقاد پذیری یکی از راه های پیشرفت در کسب و کار است

گاهی اوقات می توانید از طریق انتقاداتی که از دیگران می شنوید، نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. حتی اگر فکر می کنید این انتقادات ناعادلانه است، به جای رد آنها، سعی کنید خود را برای دریافت انتقاد در محیط کاری آماده کنید و از آن برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید. به تمام انتقادات، حتی افراد پایین تر از خود در سطح شغلی گوش دهید و آن را با دقت و بدون تعصب در نظر بگیرید و راه حل هایی برای انجام بهتر انجام دهید. همکاران شما باید احساس کنند که از انتقاد نمی ترسید تا در صورت لزوم نکات منفی کارتان را به شما بگویند.

  1. مدیریت استرس

استرس همیشه یک چیز منفی نیست! افرادی که بی تفاوت و بی مسئولیت هستند نسبت به دیگران استرس کمتری دارند. این افراد کارشان را به موقع انجام نمی دهند و برایشان مهم نیست که در کارشان پیشرفت کنند یا نه. اما کارمندانی که مسئولیت پذیری یکی از ویژگی های مهم آنهاست و می دانند که باید به وظایف محوله به درستی پاسخ دهند، معمولا استرس زیادی را تجربه می کنند. لازم به ذکر است که وقتی استرس از حد معقول فراتر رود، کار مغز به شدت کاهش می یابد. در این شرایط ممکن است نتوانید با دقت فکر کنید و تصمیم درستی بگیرید. بنابراین استرس باید توسط افراد کنترل شود تا به سلامت فردی و حرفه ای آنها لطمه ای وارد نشود.

  1. افزایش تمرکز یکی از راه های پیشرفت در کسب و کار است

یکی از راه‌های افزایش کارایی در کار، تمرکز بر وظایف است. برای این کار باید محیط کار خود را از هرگونه مزاحمت پاکسازی کنید. در صورت امکان تلفن همراه خود را خاموش کنید و در اتاق خود را قفل کنید. این کار باعث می شود کارهای خود را در زمان کمتر و با دقت بالاتر انجام دهید. تمرکز شما رشد و پیشرفت شغلی شما را تسریع می کند.

  1. اطراف خود را مرتب کنید

یکی از راه های بهبود آرامش و تمرکز ذهنی، سازماندهی محیط است. پس سعی کنید محل کار و زندگی خود را هر روز تمیز و مرتب نگه دارید. اگر اسناد مهمی دارید، آنها را در مکانی مناسب و در دسترس قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانید سریع و آسان آنها را پیدا کنید. این باعث صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری شما می شود.

  1. از شکست ها درس بگیرید

شکست ها و مشکلات همیشه منفی نیستند، اما می توانند فرصت هایی برای رشد و یادگیری باشند. مواجهه با موانع و مشکلات، تجربیات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آنها در کار و زندگی خود بهره ببرید. تجربه شما بهترین منبع دانش و اطمینانی است که می توانید به آن تکیه کنید. حتی می توانید راه حل هایی را که در گذشته برای حل مشکلات خود پیدا کرده اید و نتایج خوبی از آنها بگیرید در دفترچه یادداشت کنید و با بررسی و بازنگری از آنها استفاده کنید.

آخرین کلمه

بسیار خوشحالیم که تا پایان این مقاله در کنار تیم دانشگاه بازرگانی بودید. این مقاله نکات مفیدی برای پیشرفت شغلی به شما آموزش داده است، اما نباید به همین جا بسنده کنید. سعی کنید دانش خود را در زمینه کسب و کار خود گسترش دهید و از تجربیات دیگران برای تحقق پروژه های خود استفاده کنید. همچنین با همکاران خود همکاری و ارتباط خوبی داشته باشید. به نظر شما راه های دیگری برای بهبود کسب و کار چیست؟

Leave a comment