آیا می‌دانید در حال حاضر بیش از یک میلیارد حساب فعال در اینستاگرام وجود دارد که حدود 80 درصد آن‌ها به یک تجارت یا بیزینس خاص اختصاص دارد؟ امروزه راه‌اندازی کسب و کار از طریق اینستاگرام با اقبال و توجه زیادی از سوی مردم روبه‌رو شده‌ است. آسان‌تر بودن کسب و کار اینترنتی در مقایسه با سایر مشاغل و بهره‌مندی از درآمد، شهرت و مشتری بیشتر در برنامه‌ای نظیر اینستاگرام از جمله دلایلی است که مردم را به استفاده از آن در مسیر کسب درآمد ترغیب می‌کند.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که می‌خواهند کسب و کار مستقل خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کنند اما نمی‌دانند آن را از کجا آغاز کنند‌، خواندن‌ این مقاله از دانشگاه کسب و کار را از دست ندهید. ما در این مقاله‌ به مزایای کسب‌وکار در اینستاگرام می‌پردازیم و چند ایده جذاب برای موفقیت در آن مطرح می‌کنیم.

تاریخچه اپلیکیشن اینستا‌گرام

واژه اینستاگرام ترکیبی از دو کلمه‌ی Instant Camera و Telegram و‌ به معنای پیام‌رسانی فوری از طریق عکس و‌‌‌ دوربین است. نخستین نسخه این اپلیکیشن در اکتبر 2010 و طی پروژه عکاسی با موبایل توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر منتشر شد. این برنامه به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفت؛ به گونه‌ای که طی چهار سال 300 میلیون کاربر در آن حساب کاربری ساختند.

این برنامه طی همان سال‌ها در ایران نیز مورد استقبال قرار گرفت و هر ساله بر تعداد کاربران ایرانی آن افزوده‌ شد. امروزه اپلیکیشن اینستاگرام از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین برنامه‌های اجتماعی است که بیش از یک میلیارد حساب فعال در دنیا دارد. بسیاری از افراد از این برنامه برای راه‌اندازی کسب و کار و بیزینس استفاده می‌کنند و با رعایت الگوریتم‌های آن به کسب درآمد از آن‌ می‌پردازند.

برخی از پردرآمدترین انواع کسب و کار از طریق اینستاگرام

اگر اهل گشت و گذار در اینستاگرام باشید، حتما دیده‌اید که بخش زیادی از حساب‌های کاربری این برنامه به نوعی تجارت و بیزینس خاص اشتغال دارند. راه‌اندازی کسب و کار از طریق اینستاگرام یکی از آسان‌ترین و کم‌ هزینه‌ترین روش‌های کسب درآمد است که هرساله با توجه و استقبال بیشتری از سوی مردم روبه‌رو می‌شود. برخی از پردرآمدترین انواع مشاغل در اینستاگر‌ام عبارتند از:

بلاگری یکی از رایج‌ترین و پردرآمدترین کسب و کارهایی است که در اینستاگرام وجود دارد. در این نوع کسب‌ و کار افراد به تولید محتوا در قالب عکس و ویدئو می‌پردازند و تلاش می‌کنند با مخاطبان خود تعامل برقرار کنند. تولید‌ محتوا در حوزه‌ زندگی روزمره، آرایشی، مد و فشن، طنز، غذا، بورس و… از جمله رایج‌ترین انواع آن است.
در میان موج پرشمار بلاگرهای مختلف خصوصا در ایران، فردی که بتواند به سراغ موضوعات تازه‌تر برود و از ایده‌های نو و خلاق استفاده کند به موفقیت بیشتری می‌رسد. بنابراین اگر قصد دارید به سراغ این کسب و کار بروید، اهمیت خلاقیت و نوآوری را فراموش نکنید.

  • تبلیغ و بازاریابی

راهکار دیگری که به شما کمک می‌کند به ایجاد کسب و کار از طریق اینستاگرام بپردازید، تبلیغ و بازاریابی است. شما می‌توانید یک حساب کاربری بسازید و در آن به بازاریابی و تبلیغ‌ برای یک محصول خاص مانند لوازم آرایشی، پوشاک، کفش یا اجناس وارداتی بپردازید. هرچه محتوای شما در این حوزه هوشمندانه‌تر باشد مخاطبان بیشتری جذب خواهید کرد.

شما باید بتوانید با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید، اکانت خود را در کامنت‌های حساب‌های دیگر تبلیغ کنید‌ و روزانه پست و استوری بگذارید تا الگوریتم اینستاگرام شما را بیشتر به مخاطبان خود نمایش دهد.

  • راه‌اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه اینترنتی

راه‌اندازی آنلاین شاپ در بستر اینستاگرام مزایای بسیاری دارد. در این نوع کسب و کار شما نیازی به پرداخت هزینه برای اجاره یا خرید مغازه یا پرداخت قبض برق، آب و گاز ندارید. تنها به یک گوشی هوشمند، اینترنت و میزانی خلاقیت و مهارت نیاز دارید تا بتوانید محتوا تولید کرده‌ و مخاطبان را به خرید محصولاتتان ترغیب کنید.

برای راه‌اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام باید با مهارت‌های عکسبرداری و تولید محتوا آشنا باشید و پست‌های جذاب بگذارید تا مخاطبان را به خود جذب کنید. علاوه بر این در نظر گرفتن‌ امکاناتی چون تخفیفات هفتگی، ارسال رایگان و قرعه‌کشی‌های مختلف می‌تواند مشتری‌های بیشتری برایتان به ارمغان بیاورد و فروش‌تان را افزایش دهد.

یکی دیگر از روش‌های راه‌اندازی کسب و کار از طریق اینستاگرام تولید محتوا در موضوعات مختلف است. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که به آن علاقه دارید به تولید محتوای تصویری و ویدئویی بپردازید و از تعامل خود با مخاطبان به درآمد برسید. اگر تعداد بازدیدها و دنبال‌کنندگان شما به یک میزان خاص برسد، پس از آن می‌توانید پیشنهاد تبلیغات بگیرید و بر اساس بازدیدهای خود پول‌ دریافت کنید.

دستیار مجازی به فردی گفته‌ می‌شود که به صورت و آنلاین و دورکاری به مدیریت و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد. اگر شما علاقه‌ای به راه‌اندازی یک کسب و کار شخصی در اینستاگرام ندارید، می‌توانید مدیریت کسب و کارهای آنلاین دیگر را بر عهده بگیرید. برخی از وظایف شما در این نوع کسب و کار شامل موارد زیر است:

  • تولید محتوا
  • پاسخگویی تلفنی و آنلاین به مشتریان
  • راهنمایی و مشاوره
  • عکاسی و ساخت کلیپ
  • تبلیغات و بازاریابی
  • به‌روزرسانی مطالب سایت‌ها و وبلاگ‌ها و…

موفقیت شما در این نوع کسب و کار به مهارت شما‌ در برقراری ارتباط با مشتری و تلاش برای جذب دنبال کنندگان از طریق مطالب و پست‌های جذاب و کاربردی بستگی دارد.

  • برگزاری کلاس‌های مجازی

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که در یک حوزه خاص به علم و دانش کافی رسیده‌اید و توانایی تدریس و آموزش را دارید، این کسب و کار به شما اختصاص دارد. امروزه بسیاری از افراد در بستر اینستاگرام و واتساپ به برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌پردازند و از طریق آن کسب درآمد می‌کنند.

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آرایشگری و زیبایی، تدریس تست‌زنی و موفقیت در کنکور، روانشناسی و توسعه فردی از جمله دوره‌هایی است که بیش از انواع دیگر آن در میان مردم رواج دارد.

مراحل راه‌اندازی و موفقیت کسب و کار از طریق اینستاگرام

اگر قصد دارید به راه‌اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام بپردازید در ابتدا لازم است با مراحل آن آشنا شوید. ایجاد کسب‌وکارهای اینترنتی خصوصا در اوایل کار چندان آسان نیست و حتی ممکن است شما را خسته و دلزده کند. زیرا به ایده و خلاقیت زیادی در مراحل اولیه نیاز دارد تا بتواند به شهرت برسد و مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. به همین علت لازم است با صبوری و تلاش مراحل‌ آن را طی کنید تا در نهایت به پیشرفت و موفقیت دست یابید. این مرا‌حل به این ترتیب است:

1.‌ ایجاد یک پروفایل تجاری

اولین قدم در راه‌اندازی کسب و کار از طریق اینستاگرام ایجاد یک حساب کاربری در برنامه است. پس از آن باید به تنظیمات حساب خود مراجعه کنید و آن را به یک حساب عمومی تبدیل کنید. سپس از گزینه Switch to Professional account استفاده کنید تا پروفایل شخصی خود را به یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام تبدیل کنید.

2. بهینه‌سازی حساب‌ تجا‌ری

پس از آن که حساب تجاری‌ خود را راه‌اندازی کردید، باید اطلاعات پروفایل خود را بهینه کنید. شما باید:

  • ابتدا یک تصویر نمایه زیبا و جذاب انتخاب کنید. اگر کسب و کار شما لوگوی خاصی دارد آن را به عنوان عکس پروفایل بگذارید تا مخاطب را در نگاه اول با کسب و کار شما آشنا کند.
  • بخشی از خدمات کسب و کار خود را در به عنوان کلمه کلیدی به نام حساب کاربری خود اضافه کنید. مثلا اگر برند شما متعلق به محصولات مراقبت از پوست ارگانیک است، سعی کنید فروشگاه خود را با عنوان‌ “فروشگاه مراقبت از پوست طبیعی و ارگانیک‌” نام‌گذاری کنید‌.
  • پس از آن یک بیوگرافی جذاب اینستاگرام بسازید. با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات اصلی خود، داستان برند خود را در کمتر از 150 کاراکتر یا کمتر بیان کنید. سعی کنید از ایموجی ها و هشتگ‌ها استفاده کنید تا جذابیت آن را بالا ببرید.
  • در گام آخر اطلاعات تماس خود را به روز کنید و اطمینان حاصل نمایید که مشتریان می‌توانند با به روز نگه داشتن‌‌ اطلاعات تماس، با کسب و کار شما از طریق اینستاگرام تماس‌ بگیرند.

3. یک استراتژی محتوای اینستاگرام بسازید

زمانی که حساب تجاری و اهداف خود را از کسب و کار از طریق اینستاگرام مشخص کردید، زمان آن رسیده‌ که برنامه ریزی محتوایی را که در اینستاگرام‌ به اشتراک می‌گذارید شروع کنید. این قسمت سرگرم کننده‌ است! با در نظر گرفتن‌ بازار هدف خود، چند ستون محتوای کلیدی را برای نمایش نام تجاری خود و همچنین هدف بخشیدن‌ به محتوایتان ایجاد کنید.

کلید توسعه یک استراتژی موفق محتوای اینستاگرام این است که اطمینان حاصل کنید طیف متنوعی از سبک‌های محتوا را به اشتراک می‌گذارید تا اکانت خود را جذاب و متنوع نگه دارید. زیرا نه مشتری و نه مدیر کسب و کار دوست ندارد حساب خود را با محتوای مشابه و تکراری ببیند.

4. از یک تقویم محتوایی برای ترسیم یک برنامه منظم تولید محتوا استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب در اینستاگرام، ایجاد یک تقویم محتوایی است. این کار به شما کمک می‌کند تا پست‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید و به یک برنامه پست ثابت پایبند باشید.

سعی کنید یک صفحه گسترده و ساده در اکسل ایجاد کنید که بر اساس ستون‌های محتوایی که ایجاد کرده‌اید، نشان دهد چه پست‌هایی را ماه به ماه در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. این به شما کمک می‌کند در زمان خود صرفه‌جویی کنید؛ زیرا با استفاده از آن می‌توانید از قبل محتوا و زمان ارسال پست‌ها را برنامه‌ریزی کنید. (به جای اینکه مجبور شوید چندین بار در روز به اینستاگرام بروید و پس از تولید محتوا، پست‌های خود را ارسال کنید!)

5. اهمیت داستان سرایی تصویری را درک کنید

با بیش از 100 میلیون عکس و ویدیو که هر روز در اینستاگرام منتشر می‌شود ، برندها باید در مورد محتوایی که به اشتراک می‌گذارند استراتژیک باشند تا از دیگران متمایز شوند. بر کسی پوشیده نیست که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. بنابراین برای کسب‌وکارها ضروری است تا با استفاده از یک پالت رنگی یا تم ثابت در پست‌های خود، یک زیبایی‌شناسی قوی برای برند خود ایجاد کنند.
برای اجرای این نکته لازم نیست روی یک دوربین گران قیمت یا تجهیزات عکاسی سرمایه گذاری کنید! هنگام ثبت تصاویر با دوربین گوشی هوشمند خود، این مراحل ساده را برای عکسبرداری دنبال کنید‌‌:

  • از نور طبیعی روز استفاده کنید
  • از عکس‌برداری با فلاش خشن خودداری کنید
  • از قانون یک سوم پیروی کنید‌‌ تا تصاویر را متعادل و ساختارمند نگه دارید
  • عکس‌برداری با زاویه های مختلف مانند عکاسی از بالا یا پایین سوژه را امتحان کنید

6. از استوری های اینستاگرام برای ارتباط در لحظه با مخاطبان استفاده کنید

با بیش از 400 میلیون حساب کاربری که روزانه از استوری های اینستاگرام استفاده می‌کنند ، استفاده از این ویژگی محبوب اینستاگرام راهی قدرتمند برای تعامل برندها با مخاطبان در زمان حال است. در واقع یک سوم از پربازدیدترین استوری‌های اینستاگرام توسط مشاغل منتشر می‌شود!

بنابراین لازم است در کنار انتشار محتوای منظم پست در اینستاگرام، استوری اینستاگرام‌‌ کسب و کارتان را به طور مداوم به روز کنید. سعی کنید‌ عکس‌های لحظه‌ای تیم خود را در محل کار به اشتراک بگذار‌ید، محصولات یا خدمات جدید هیجان انگیز را تبلیغ کنید‌ یا تصاویر مشتریان خود را با استفاده از کالاها یا خدمات کسب و کار خود به اشتراک بگذارید.

7. میزبانی لایو اینستاگرام را امتحان کنید

در کنار استوری های اینستاگرام، یکی دیگر از راه‌های عالی برای افزایش دسترسی و نرخ تعامل مخاطبان، اجرای برنامه‌های منظم در پخش زنده اینستاگرام است. این ویژگی چگونه کار می‌کند؟ هنگامی که یک لایو اینستاگرام ایجاد می‌کنید، این ویژگی‌ با یک اعلان درون برنامه‌ای برای افزایش دسترسی و افز‌ایش تعداد شرکت کنندگانی که هر پخش را تماشا می‌کنند، به دنبال کنندگان شما اطلاع داده‌ می‌شود. بنابراین کسب و کار شما به مخاطب یادآوری می‌شود.

علاوه بر این، ویدیوهای زنده به افزایش نرخ تعامل کمک می‌کنند؛ زیرا این ویدیوها در قسمت جلوی فید استوری اینستاگرام قرار می‌گیرند. در نتیجه مخاطبانی که شما را دنبال نمی‌کنند نیز می‌توانند با مراجعه به بخش لایو در اینستاگرام از برنامه‌های زنده اطلاع یابند و در صورت علاقه در آن‌ها شرکت کنند. به این ترتیب مخاطبان و دنبال کنندگان شما نیز به مرور افزایش می‌یابد.

8. برای بهبود قابلیت جستجوی کسب و کار از طریق اینستاگرام خود از هشتگ استفاده کنید

هشتگ ها ابزاری قدرتمند برای شناسایی علایق و موضوعات محبوب و مرتبط با کسب و کار شما هستند. شما با اندکی جستجو در کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، می‌توانید هشتگ‌های خاصی را برای افزودن به پست‌های اینستاگرام خود شناسایی کنید.

به دنبال هشتگ‌هایی باشید که مخصوص برند شما هستند و از آنها در کپشن پست اینستاگرام خود استفاده کنید تا شانس کاربران جدید را برای یافتن محتوای خود افزایش دهید.

9. از محتوای ویدیویی در اینستاگرام استفاده کنید

آیا می‌دانستید محتوای ویدیویی یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین قالب‌های محتوایی در رسانه‌های اجتماعی است؟ برای تاثیرگذاری ویدئوی خود در کسب و کار از طریق اینستاگرام به یک فیلمبردار حرفه‌ای یا تجهیزات دوربین گران قیمت نیاز نخواهید داشت. اگر محتوای شما جذاب باشد با ساده‌ترین دوربین گوشی هم کارتان راه می‌افتد.

سعی کنید ویدیوهای حلقه‌ای کوتاه و پررنگ به سبک Vine، تایم لپس یا حتی بومرنگ‌های ساده بگیرید که پیام اصلی خود را در 3 ثانیه اول ویدیو آشکار می‌کنند. علاوه بر این می‌توانید گاهی تنوع به خرج دهید و از اتفاقات طنز پشت صحنه یا وقایع جالب فیلم بگیرید تا مخاطب را به دیدن‌ ویدئوها ترغیب کنید.

10. برای ایجاد اعتبار در اینستاگرام با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید

احتمالا اصطلاح «اینفلوئنسر» را شنیده‌اید، اما آیا می‌دانستید اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان در اینستاگرام است؟ با ارتباط با اینفلوئنسرهایی که مخاطبانی درگیر در راستای بازار هدف شما دارند، می‌توانید به مجموعه جدیدی از مشتریان بالقوه دست یابید.

اکانت های اینفلو‌ئنسر اینستاگر‌ام تمایل به نرخ تعامل بالاتری دارند. بنابراین هنگامی که با میکرو اینفلوئنسرها (اینفلوئنسر‌هایی‌ با یک تا ده هزار دنبال کننده‌) ارتباط برقرار می‌کنید، معمولا‌ می‌توانید به طور رایگان در فید یا استوری اینستاگرام آنها (در ازای نمونه محصول یا کد تخفیف) در معرض دید قرار بگیرید. گاهی نیز ممکن است لازم باشد مبلغی پرداخت کنید تا آن‌ها تبلیغ شما را در حساب کاربری خود قرار دهند.

11. حساب کسب و کار اینستاگرام خود را به سایر کانال‌های رسانه اجتماعی خود متصل کنید

با تمام تلاش‌هایی که برای ایجاد محتوا برای حساب‌های تجاری اینستاگرام خود انجام می‌دهید، مهم است که عمر این محتوا را با اشتراک‌گذاری پست‌ها در چندین شبکه در رسانه‌های اجتماعی بالا ببرید.

بنابراین اگر قصد دارید کسب و کار از طریق اینستاگرام خود را به موفقیت برسانید، با استفاده از تبلیغات متقابل بین حساب های مختلف خود دید محتوایتان‌‌ را افزایش دهید. مطمئن شوید که پست های اینستاگرام خود را در برنامه‌ای مانند فیسبوک یا تلگرام به اشتراک می‌گذارید تا این محتوا را تغییر دهید. همچنین مطمئن شوید که هر پست به وسیع‌ترین تعداد کاربران ممکن می‌رسد.

12. حساب کسب و کار اینستاگرام خود را در تمام کانال های ارتباطی خود تبلیغ کنید

منظور از تبلیغات متقابل ‌(یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد یک جامعه متعهد از فالوورها) این است که حساب تجاری اینستاگرام خود را در تمام پلتفرم‌های بازاریابی خو‌د تبلیغ کنید. با قرار دادن لینک‌هایی از‌ حساب کسب و کار از طریق اینستاگرام خود در خبرنامه‌های ایمیل ماهانه‌تان گرفته‌‌ تا تبلیغ اکانت اینستاگرا‌م در وب‌سایت‌تان، به مشتریان خود یادآوری کنید که با دنبال کردن برندتان در این برنامه با کسب‌وکارتان در ارتباط باشند.

13. مشارکت جامعه را تقویت کنید

کاربران انتظار پاسخ به موقع از برندها و مشاغل در رسانه های اجتماعی را دارند. برای اطمینان از اینکه مشتریان گذشته و فعلی شما برخورد مثبتی با برندتان دارند، حتما پیام‌های مستقیم و نظرات آن‌ها را در اینستاگرام به صورت روزانه چک کنید. برای الهام بخشیدن‌ به مشارکت جامعه، یک پل ارتباطی ساده برای شنیدن نظرات، پرسش‌ها، پیشنهادها و انتقادات به هر یک از کپشن‌های پست اینستاگرام خود اضافه کنید.

به‌علاوه، برای افزایش نرخ تعامل و گسترش دامنه کسب‌وکار از طریق اینستاگرام خود سعی کنید با گذاشتن‌ نظرات و پرسیدن‌ سوالات در پست‌های اینستاگرام سایر اکانت‌های مرتبط با موضوع کسب‌وکارتان، فعالانه با جامعه خود درگیر شوید.

مهم‌ترین مزایای ایجاد کسب و کار از طریق اینستاگرام

تا این بخش از مقاله‌ی دانشگاه کسب و کار با تاریخچه اپلیکیشن اینستاگرام و راهکارهایی برای راه‌اندازی و موفقیت کسب‌ و کا‌‌ر در آن آشنا شدید. جالب است بدانید راه‌اندازی‌ کسب و کار از طریق اینستاگرام مزایای بسیاری دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

مهم‌ترین مزیت راه‌اندازی کسب و کار از طریق اینستاگرام آزادی وقت و زمان نسبت به کسب و کارهای کارمندی و خصوصی است. شما در این نوع کسب‌وکارها می‌توانید هر زمان از روز که خواستید و در هر شرایطی که بودید فعالیت کنید و به درآمد برسید. حتی می‌توانید به انتخاب خود یک یا چند روز کار نکنید و اصطلاحا مرخصی بگیرید.

در حالی که در سایر کسب و کارها چنین وضعیتی وجود ندارد و گاهی مجبور هستید از وقت آزادتان نیز بگذرید تا کارهای عقب افتاده‌ی روز را انجام دهید.

  • کاهش هزینه‌ها

شما در کسب‌ و کارهای‌ اینترنتی و آنلاین نیازی به خرید و اجاره مغازه و کارگاه ندارید و لازم نیست هزینه‌هایی چون قبض برق، آب، گاز و شارژ و حتی هزینه‌ رفت و آمد به محل کار را پرداخت کنید. بنابراین می‌توانید با حداقل سرمایه و امکانات نیز به راه‌اندازی کسب و کار از طریق اینستاگرام بپردازید.

آمارها نشان می‌دهد امروزه درآمد برخی از این نوع کسب‌وکارها حتی از مشاغل دولتی و کارمندی نیز بیشتر است. این در حالی است که راه‌اندازی بسیاری از آن‌ها فقط به گوشی هوشمند، اینترنت و اندکی مهارت تولید محتوا و تبلیغات نیاز دارد.

  • بیشتر بودن‌ تعداد مخاطبان

شما در برنامه‌ای نظیر اینستاگرام مخاطبان بیشتری در مقایسه با مشتری‌های حضوری دارید. البته این در صورتی است که بتوانید به خوبی محتوا تولید کنید و توانایی جذب مخاطب با استفاده از تبلیغات بازاریابی را دارا باشید. به این ترتیب می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید و به دنبال آن مشتری و درآمد بیشتر‌‌ی‌ داشته‌ با‌شید.

  • تعامل بیشتر با مشتری

برنامه اینستاگرام به گونه‌ای طراحی شده‌ است که در آن به راحتی میتوان با مخاطب تعامل برقرار کرد. یک کسب و کار اینترنتی را با یک فروشگاه حضوری مقایسه کنید: آیا فروشنده حضوری امکان برقراری ارتباط و تعامل با مشتری پس از خرید و فروش کالای خود را دارد؟ حال این وضعیت را در مقابل یک فروشگاه آنلاین در اینستاگرام قرار دهید.
در این برنامه شما می‌توانید به راحتی پس از فروش کالا و خدمات خود مجددا با مشتری ارتباط بگیرید، نظر و انتقادات او را درباره خرید او جویا شوید و در صورت امکان برای او‌ سقف کد تخفیف و ارسال رایگان در نظر بگیرید.

  • تنوع در انتخاب کسب و کار از طریق اینستاگرام

افراد برای راه‌اندازی کسب و کار از طریق اینستاگرام با تنوع و امکانات بیشتری روبه‌رو هستند و می‌توانند مطابق با علایق خود به تولید محتوا یا بلاگری در یک موضوع خاص بپردازند. این در حالی است که در مشاغل حضوری، معمولا فرد با انتخاب و تنوع چندانی روبه‌رو نیست و حتی گاهی مجبور است که یک کار خاص را انتخاب کند تا به پول و درآمد برسد.

  • قابلیت فعالیت تمام اقشار و گروه‌های سنی

راه‌اندازی کسب و کارهای آنلاین شرایط و مقررات خاصی ندارد. به همین علت تمام افراد با هر جنسیت و سنی می‌توانند به فعالیت در این مشاغل بپردازند و حتی از آن‌ها به عنوان شغل دوم برای کسب درآمد استفاده کنند.
به همین علت یکی از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی کسب و کار از طریق اینستاگرام این است که تمام افراد با هر ساعت فعالیت و هر‌ تحصیلاتی می‌توانند در آن فعالیت کرده‌ و به کسب درآمد بپردازند.

سخن پایانی

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار است که طی سال‌های گذشته با توجه و اقبال بسیاری خصوصا در ایران روبه‌رو شده‌ است. سهولت کار، کم هزینه بودن‌ و مزایای دیگری که راه‌اندازی این نوع کسب و کار دارد، موجب شده‌ است که افراد بیشتری به فکر کسب درآمد از طریق آن بیفتند. به همین علت ما در این مقاله از دانشگاه کسب و کار به بررسی مزایای این کسب‌وکار پرداختیم و سیزده مرحله برای راه‌اندازی و موفقیت آن ذکر کردیم.

نظر شما درباره کسب و کار از طریق اینستاگرام چیست؟ چه راهکارهای دیگری می‌شناسید که موجب افزایش درآمد و محبوبیت شما در این نوع بیزینس شود؟ نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *