طراحی سایت فروشگاهی تنها چیزی نیست که برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی لازم است. فروش سایت فروشگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد که ویژگی ها و امکانات موجود در سایت یکی از مهمترین و اساسی ترین آنها به حساب می آید. هنگام سفارش سایت فروشگاهی باید اطلاعات کاملی از بهترین ویژگی های آن داشته باشید تا به بهترین نحو وارد بازار فروش آنلاین شوید. در این مقاله به طور کامل بهترین ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی خوب را ارائه می دهیم و در نهایت به شما می گوییم کامل ترین و حرفه ای ترین وب سایت را از کدام شرکت سفارش دهید.

ویژگی های یک سایت فروشگاهی خوب

برای ورود موفق به بازار آنلاین و جذب کاربران بیشتر، ابتدا باید یک سایت فروشگاهی خوب ایجاد کنید. شاید برای شما سوال پیش بیاید که یک سایت فروشگاهی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ باید بدانید که سایت فروشگاهی به دلیل تاثیر زیاد در جذب مخاطب دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

توضیحات کامل محصول

مهم نیست محصول شما چقدر با کیفیت و منحصر به فرد باشد، تا زمانی که مشخصات محصول را به همراه عکس آن آپلود نکنید، کاربران اقدام خاصی برای خرید آن انجام نمی دهند. در واقع شناخت محصول و درک بهتر آن اولین عاملی است که مشتریان را به خرید ترغیب می کند.

استفاده از خدمات سئو

یکی از بهترین و کاربردی ترین ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی خوب که باعث افزایش فروش آن می شود، استفاده از خدمات سئو است. خدمات سئو به سایت شما کمک می کند تا در نتایج برتر گوگل قرار گیرد و ترافیک آن به میزان قابل توجهی افزایش یابد. زمانی که ترافیک سایت به دلیل خدمات سئو افزایش یابد، فروش محصول چند برابر خواهد شد.

شخصی سازی محصول

بسیاری از مدیران کسب و کار که محصول خاصی را تولید می کنند، گزینه سفارشی سازی را در سایت فروشگاه خود قرار می دهند تا مشتری بر اساس سلیقه خود رنگ، اندازه، مدل و طرح محصول را انتخاب کند. از آنجایی که سفارشی سازی یکی از تکنیک ها و رازهای عالی برای افزایش فروش است، حضور آن در سایت فروشگاهی به موضوعی مهم و ضروری تبدیل شده است.

استفاده از تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا

سایت فروشگاهی بدون تصاویر و ویدیوهای باکیفیت اهمیت زیادی ندارد. برای تشویق کاربران و بازدیدکنندگان سایت به خرید محصولات خود، باید تصاویر و ویدیوهای باکیفیت را در سایت قرار دهید.

فروش متقابل یا ارائه محصولات مشابه

در بسیاری از سایت ها، هنگامی که محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه می کنید، چندین نمونه مشابه را مشاهده می کنید که شما را تشویق به مقایسه یا خرید آنها می کند. در واقع فروش متقابل یا ارائه محصولات مشابه به کاربر یکی از ویژگی های یک سایت فروشگاهی خوب است که کاربران را برای مدت بیشتری در سایت نگه می دارد و آنها را به خرید محصولات بیشتر ترغیب می کند.

بازاریابی اجتماعی

یکی دیگر از بهترین رازهای کسب بیشترین فروش از سایت شما، بازاریابی اجتماعی است. همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی مختلفی مانند اینستاگرام، یوتیوب، فیس بوک و … وجود دارند که معمولا کاربران از طریق آن ها با کسب و کار آشنا می شوند یا با آن ارتباط برقرار می کنند. معمولا اکثر سایت های فروشگاهی آدرس شبکه های اجتماعی خود را در پایین صفحه در اختیار کاربران قرار می دهند و از طریق آن ها ترافیک زیادی دریافت می کنند.

سیستم پرداخت امن

در میان ویژگی های یک فروشگاه خوب پرداخت از جایگاه و اعتماد خاصی برخوردار است. زمانی که کاربر از اعتبار سیستم پرداخت شما مطمئن شد، خرید خود را با سهولت بیشتری نهایی می کند. از آنجایی که در کشور ما چندین سیستم پرداخت آنلاین وجود دارد و هر کدام شرایط خاص خود را دارند، باید بهترین و مناسب ترین گزینه را برای سایت خود انتخاب کنید.

شرایط آسان و راحت برای ارسال کالا

معمولاً بسیاری از فروشگاه های اینترنتی هزینه ویژه ای برای ارسال کالا دریافت می کنند و حتی از روش های سریع و حامل های مطمئن برای ارسال سفارشات استفاده نمی کنند. یکی از بهترین ویژگی های یک سایت فروشگاهی خوب این است که هزینه خاصی برای ارسال محصولات دریافت نمی کند. در واقع ارسال سفارشات رایگان می تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد.

سرعت سایت بالا

سایت فروشگاه باید سرعت بالایی داشته باشد تا کاربران بتوانند محصولات مختلف را سریعتر بررسی کنند. اگر سرعت سایت شما پایین باشد کاربر خیلی سریع سایت را ترک می کند. طراحان سایت باید بر اساس نیاز شما و نوع کسب و کاری که ایجاد می کنید هاست مناسب را برای شما خریداری کنند و شرایط را برای بازدید بالا و جستجوی سریع سایت تضمین کنند.

از قالب مناسب استفاده کنید

انتخاب بهترین قالب وب سایت یکی از مهمترین و اساسی ترین کارهایی است که در ساخت وب سایت فروشگاهی باید به آن توجه کنید. برای طراحی سایت های فروشگاهی می توانید از قالب های آماده یا کدنویسی استفاده کنید، انتخاب قالب راحت تر است، یعنی می توانید سایت را به دلخواه بچینید. در کل انتخاب یک قالب حرفه ای، ساده و زیبا می تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب شما داشته باشد.

از طریق تلفن همراه به سایت دسترسی پیدا کنید

سایت فروشگاه باید ریسپانسیو بوده و دسترسی را برای همه کاربران آسان و بدون دردسر کند. معمولاً برخی از سایت ها فقط با سیستم یا لپ تاپ قابل دسترسی هستند و نمی توانید با گوشی هوشمند سفارش خاصی انجام دهید. بدون شک عدم دسترسی به سایت با تلفن همراه باعث دور شدن بسیاری از بازدیدکنندگان از سایت می شود، بنابراین در هنگام سفارش سایت برای فروشگاه تاکید کنید که سایت شما ریسپانسیو بوده و در موبایل به خوبی قابل نمایش است.

طراحی کاربر پسند

از ویژگی های یک سایت فروشگاهی خوب می توان به طراحی بصری و قرار دادن امکانات مختلف در جای مناسب اشاره کرد. زمانی که کاربر از سایت شما بازدید می کند، هماهنگی رنگ و استفاده از طراحی مناسب و جذاب باید توجه او را جلب کند. علاوه بر این قسمت های مختلف سایت باید به گونه ای طراحی شوند که جستجوی کاربران را تسهیل کرده و فرآیند خرید را تا حد امکان ساده کنند.

وجود نماد اعتماد الکترونیکی

در ادامه آشنایی با ویژگی های یک سایت فروشگاهی خوب به مهمترین و اصلی ترین مشخصه آن می رسیم، وجود نماد اعتماد الکترونیکی برای تمامی سایت ها لازم و ضروری است، یعنی بدون این نماد هیچ کاربری به کسب و کار شما اعتماد نخواهد کرد. . وقتی کاربران به انتهای صفحه رفته و نماد اعتماد الکترونیکی را مشاهده می کنند، به سایت شما اعتماد خواهند کرد.

جستجو برای محصولات

معمولا اکثر کاربران با مراجعه به سایت فروشگاهی به نوار جستجو می روند تا محصول مورد نظر را در زمان کوتاه تری پیدا کنند. اگر سایت شما فاقد این ویژگی مهم باشد، کاربر به سختی محصول را پیدا می کند و حتی ممکن است سایت را ترک کند.

فیلتر کردن محصول

زمانی که تعداد محصولات سایت افزایش می یابد، یافتن محصول مورد نظر دشوارتر می شود، در چنین مواقعی باید عملکرد فیلتر محصول اضافه شود تا کاربران بتوانند محصولات مورد نظر را جدا کنند. اگر به سایت های معتبری مانند دیجی کالا مراجعه کنید، محصولات مختلفی را بر اساس مدل، سایز، قیمت و غیره دسته بندی کرده است.

سوالات متداول کاربران

بازدیدکنندگان و کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند با سوالات مختلفی روبرو می شوند که باید قبل از خرید به آنها پاسخ داده شود. با طراحی و پاسخگویی به سوالات متداول می توانید چالش ها و دغدغه های کاربران برای خرید محصول را برطرف کنید.

نظرات کاربران در مورد محصولات

امکانات یک سایت خرید خوب متنوع است، اما برخی از آنها می توانند اعتماد کاربر را به بهترین نحو جلب کنند. وقتی از سایت های معتبر بازدید می کنید، نظرات کاربران را در هر صفحه محصول مشاهده خواهید کرد. بدون شک زمانی که شخصی قصد خرید محصولات سایت شما را دارد، پس از مشاهده نظرات کاربران و مشاهده رضایت آنها، بلافاصله اقدام به خرید محصول می کند.

رهگیری سفارش

پیگیری سفارش باید در تمامی سایت های فروشگاهی موجود باشد تا کاربران از تمامی مراحل ارسال کالا مطلع شوند. از آنجایی که بیش از 90 درصد مشتریان سفارش خود را پیگیری می کنند، باید هنگام طراحی سایت از وجود این بخش اطمینان حاصل کنید.

پشتیبانی مشتری

در بسیاری از موارد، بازدیدکنندگان نمی توانند پاسخ قطعی و قابل اعتمادی در بخش پرسش و پاسخ دریافت کنند، بنابراین باید مستقیماً با مشاوران تجاری در ارتباط باشند. به جرات می توان گفت که پشتیبانی مشتری از طریق تیکت یا تماس تلفنی یکی از بهترین ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی خوب است که تمامی شک و تردیدهای خریداران را برطرف می کند.

بازاریابی ایمیلی هدفمند

هنگامی که یک کاربر در سایت شما خریدی انجام می دهد، ایمیل یا شماره تلفن او را دریافت کنید تا یک کانال ارتباطی مستقیم و مطمئن با او ایجاد کنید. در واقع با استفاده از ایمیل یا شماره تلفن می توانید برای مشتری خود پیام ارسال کنید و او را تشویق به خرید مجدد و استفاده از تخفیف کنید.

از بهترین سایت فروشگاهی سفارش دهید

سایت های فروشگاهی دارای جزئیات زیادی هستند و معمولا بازدید آنها از بسیاری از سایت های دیگر بیشتر است، اهمیت بسیار زیاد این نوع سایت ها شما را مجبور می کند تا از طریق شرکت های معتبر و حرفه ای سایت خود را بسازید.

سوالات متداول

  1. مهم ترین ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی خوب برای جلب اعتماد مصرف کننده چیست؟آ

داشتن نماد اعتماد الکترونیکی، قسمت سوالات متداول و پشتیبانی مشتریان از مهمترین ویژگی های یک سایت فروشگاهی خوب است که اعتماد مشتریان را جلب می کند.

  1. مصرف کنندگان چه ویژگی هایی را به سرعت محصول خود را پیدا می کنند؟

وجود یک سایت فروشگاهی با نوار جستجو و فیلتر محصول باعث می شود که مشتری در کمترین زمان محصول خود را پیدا کند.

  1. چگونه مشتریان را تشویق به خرید مجدد کنیم؟

دریافت ایمیل یا شماره تلفن مشتری در زمان خرید امکان ارتباط مستقیم با او را فراهم می کند.

  1. بهترین سایت فروشگاهی را کجا طراحی کنیم؟

شرکت ایزی وب یکی از بهترین و معتبرترین شرکت های طراحی سایت است که انواع وب سایت های فروشگاهی را با کیفیت بالا تولید می کند.