کسب و کار استارتاپ چیست؟ استارت آپ ها در واقع شرکت هایی هستند که به تازگی شروع به کار کرده اند و در اولین مراحل عملیاتی خود هستند. یک کسب و کار نوپا باید توسط بنیانگذار آن و کارآفرینانی که آن را افتتاح کرده اند توسعه داده و حمایت شود. در یک استارتاپ، آنها معمولا یک یا چند محصول، مجموعه ای از خدمات یا ایده ها را ارائه می دهند. با توجه به اینکه یک کسب و کار نوپا درآمد محدود و آینده نامشخصی دارد، به احتمال بسیار زیاد با شکست مواجه خواهد شد. به خصوص اگر کسب و کار مورد نظر کوچک باشد یا سرمایه گذار به توسعه و افزایش منابع آن کمکی نکند. کسب و کارهای نوپا در سال های اخیر به بخش مهمی از اقتصاد و چرخه تجاری کشورمان تبدیل شده اند. در این مقاله از سایت تجارت آنلاین به بررسی معنا و مفهوم استارت آپ، مزایا و معایب آن پرداخته ایم.

کسب و کار استارت آپی چیست؟

استارت آپ ها در واقع به کسب و کارهایی اطلاق می شوند که به تازگی راه اندازی شده اند و معمولا ایده جدیدی برای ارائه به بازار کار دارند! البته به طور کلی تعریف دقیقی در این زمینه وجود ندارد; اما برای درک بهتر مفهوم کسب و کار نوپا می توان به این نکته اشاره کرد که این حرفه نوعی فعالیت اقتصادی است که هدف اصلی آن تامین نیازها، خواسته ها و خواسته های مشتریان بالقوه است. علاوه بر این، اکثر استارت آپ ها بر پایه فناوری های جدید هستند.

یکی از مهم ترین تفاوت های استارتاپ و کسب و کار سنتی این است که؛ این به این دلیل است که عدم اطمینان و آینده نامعلومی برای این شرکت جدید برای تسخیر بازار وجود خواهد داشت. یادآوری این نکته ضروری است؛ یک کسب و کار استارتاپی می تواند در هر زمینه یا زمینه ای ایجاد شود و محدود به کسب و کارهای آنلاین یا مرتبط با فناوری نیست.

واژه استارتاپ در سال های اخیر بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده مردم قرار گرفته است و رواج این روش درآمدزایی باعث تمایل بیشتر افراد به مشارکت در آن شده است. یکی از ویژگی های یک استارتاپ که اکثر مردم در مورد آن اتفاق نظر دارند؛ امکان رشد و پتانسیل بالای آن! تمرکز، دقت و تلاش یک کسب و کار نوپا برای رسیدن به قله های موفقیت و درآمد، مشخصه ای است که آن را از کسب و کارهای سنتی و منفعل متمایز می کند.

همانطور که گفته شد، تعریف دقیق و مشخصی برای توصیف کسب و کار استارت آپی وجود ندارد. اما در دنیای تجارت، اکثر این مشاغل را می توان در زمره مشاغل آنلاین طبقه بندی کرد. لازم به یادآوری است؛ تاکیدی بر تخصیص فعالیت های استارت آپی در حوزه فناوری اطلاعات و فناوری نیست. البته یکی از مزیت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که؛ به این صورت است که می تواند بلافاصله پس از استفاده از محصول یا خدمات، بازخورد مربوطه را از کاربران دریافت کند و از این تجربه کاربری چه مثبت و چه منفی در توسعه و بهبود فعالیت های خود استفاده کند. بنابراین، این طرز تفکر را می توان به صورت زیر بیان کرد: کسب و کارهای آنلاین جدید پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک استارتاپ موفق دارند.

مروری بر کسب و کار نوپا و انواع آن

در دنیای امروز تنوع و وسعتی که در بازار کسب و کار به وجود آمده است باعث شده است تا استارت آپ ها به زیربخش های مختلفی تقسیم شوند. مثلا؛ یکی از انواع کسب و کارهای نوپا، نوعی به نام «سبک زندگی» است. این استارت آپ با زندگی مردم عجین شده و سعی دارد زندگی آنها را آسان کند. مثلا؛ فردی را در نظر بگیرید که یک ماشین برقی کوچک خریده و گاهی برای افزایش درآمدش آن را به سایر علاقه مندان اجاره می دهد.

از سوی دیگر نوعی کسب و کار نوپا وجود دارد که در میان افراد یک خانواده شکل می گیرد. در این نوع کسب و کار، اعضای یک خانواده صاحبان اصلی هستند و این حرفه را برای تامین نیاز خانه و عزیزان خود انجام می دهند. مثلا؛ سرآشپزهای خانگی را در نظر بگیرید که یک آشپزخانه حرفه ای در خانه خود راه اندازی می کنند و سفارشات خود را برای کسب درآمد به پیک می فرستند. در زیر انواع دیگری از راه اندازی کسب و کار را برای شما شرح داده ایم:

  1. کسب و کار راه اندازی مقیاس پذیر: این نوع استارتاپ نسبت به روش های قبلی کارآمدتر و سودآورتر است. اساساً چندین ایده مختلف برای ایجاد یک محصول یا خدمات جدید گرد هم می آیند.
  2. استارت آپ برای فروش: این نوع استارت آپ در واقع برای فروش طراحی و ساخته شده است! مثلا؛ استارت آپی را در نظر بگیرید که برای حل یک مشکل خاص در تجارت شرکتی و املاک ایجاد شده است. شخصی که این استارت آپ را می سازد و راه اندازی می کند. او این کار را انجام داد تا استارتاپ خود را به شرکت های بزرگ و بزرگ بفروشد.
  3. استارتاپ اجتماعی: تفاوت استارت آپ در این زمینه با سایر موارد ذکر شده در بالا. هدف از راه‌اندازی این کسب‌وکار، درآمدزایی و ثروتمند شدن برای کارآفرین و خالق نیست، بلکه هدف از راه‌اندازی این کسب‌وکار، تبدیل جهان به مکانی بهتر برای زندگی است.
  4. استارت آپ های بزرگ: گاهی اوقات شرکت های بزرگ و بزرگ به دلیل تغییر در نیازها و خواسته های مشتریان فروش خود را از دست می دهند و مجبور می شوند برای بهبود عملکرد خود از ایده ها، قوانین و فناوری های جدید کمک بگیرند. این شرکت های بزرگ می توانند با ایجاد یک کسب و کار نوپا در داخل سازمان، دوباره در عرصه های رقابتی بازار کار ظهور کنند.

چگونه یک کسب و کار استارت آپی راه اندازی کنیم

در این بخش، مراحلی را که می‌توانید دنبال کنید و هر یک از آنها را برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار استارت‌آپی که درآمدزایی دارد، تکمیل کنید، مرور می‌کنیم. در قدم اول باید یک ایده خلاقانه و کاربردی را در ذهن خود پرورش دهید! مثلا؛ به یکی از مشکلات و چالش های پیش روی افراد یا مشتریان در خط کاری خود فکر کنید. سپس سعی کنید آن مشکل را با یک محصول یا خدمات جدید حل کنید. هنگامی که ایده مورد نظر به طور کامل در ذهن شما بازسازی شد. می توانید آن را ارزیابی کنید و سعی کنید تمام عیوب و کاستی های آن را اصلاح کنید.

شما می توانید محصولات یا خدمات کوچک را برای تامین مالی کسب و کار خود بفروشید. یک کسب و کار نوپا معمولا بدون سرمایه اولیه بالا و با کمترین امکانات ممکن شروع می شود و همچنین ممکن است ایده نهایی شما به راحتی محقق نشود. در نتیجه باید درآمد خود را از جایی تضمین کنید تا بتوانید این استارت آپ را ادامه دهید. برای بهبود کارایی، ایده ها و خدمات خود از افرادی که قبلاً یک استارتاپ راه اندازی کرده اند کمک بگیرید.

در مرحله بعد، اگر برای بهبود عملکرد شرکت نیاز به استخدام افراد دارید. اما شما بودجه کافی برای اختصاص دادن به حقوق او نداشتید، می توانید یک کارگر از راه دور استخدام کنید! این باعث کاهش هزینه های تعیین شده او می شود. با گذشت زمان، کارمندان قراردادی را استخدام کنید و با سایر متخصصان همکاری کنید. سعی کنید در این استارتاپ با افرادی همکاری کنید که ایده های جالبی در اختیار شما قرار می دهند و می توانند افکار خلاقانه شما را عملی کنند. آخرین چیزی که هنگام راه اندازی یک کسب و کار استارت آپی انجام می شود این است. بهتر است در ابتدای کار تمام توجه خود را روی پول و درآمد متمرکز نکنید.

در نهایت، اگر می خواهید در مورد کسب و کار راه اندازی، کسب و کار هوشمند، کسب و کار فرانشیز، کسب و کار پول ساز، کسب و کار سریع، مذاکره تجاری و فروش و نحوه راه اندازی یک کسب و کار بیشتر بدانید، کسب و کار جدید کسب کنید. با این بسته می توانید میلیون ها درآمد کسب کنید کسب و کار آنلاین، مراجعه کنید! در این پکیج از صفر تا صد راهکارهای جدیدی را برای راه اندازی کسب و کار و افزایش درآمد توضیح داده ایم که ارزش بررسی دارد.

خلاصه کسب و کار راه اندازی

در این مقاله به بررسی کلی نحوه راه اندازی استارتاپ و انواع آن پرداختیم کسب و کار استارتاپ ما هم برای شما بررسی کردیم. کسب و کار نوپا در واقع نوعی از کسب و کار است که به تازگی شروع به کار کرده و بر اساس ایده ها و فناوری های جدید به فعالیت خود ادامه می دهد. درست است که یک استارتاپ آینده نامشخصی برای تسخیر بازار دارد. اما ویژگی مهمی که یک کسب و کار نوپا را از یک کسب و کار سنتی متمایز می کند این است که پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه خواهد داشت.

منبع: investopedia

Leave a comment