روزگار کسب‌وکارهای سنتی به سر آمده است، با گسترش استارتاپ‌ها و روی کار آمدن مدیران موفقی در سطح جهانی برای بسیاری از ما دیگر علم کسب‌وکار مساله‌ای اثبات شده است. مدیران تراز اول کسب‌وکارهای غول‌آسای جهان از کجا شروع کردند؟ چطور از پس بحران‌ها برآمدند و چطور از زیرزمین‌های کوچک و اتاقک‌های اجاره‌ای به عظیم‌ترین شرکت‌های چندملیتی رسیدند، این‌ها همه سوال‌هایی است که این‌روزها علم مدیریت کسب‌وکار به آنها پاسخ می‌دهد و نقشه راه را نشانتان می‌دهد.

آیا برای‌تان سؤال شده چرا مردم می‌خواهند کسب‌وکار خودشان را به راه بیندازند؟ البته که هیچ چیزی بهتر از آزاد بودن در زمینهٔ کاری نیست. با آزادی، انعطاف‌پذیر نیز می‌شوید و زمان به‌قدر کافی دارید تا برنامه‌های خود را تنظیم کنید و برای خودتان زندگی کنید. وقتی کسب‌وکارتان به موفقیت برسد، بسیار از خودتان راضی خواهید بود و می‌توانید به بسیاری از افراد دیگر کمک کنید اما راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید بسیار پُر مخاطره است. برخی از افراد ابتدا دلایل خود را برای شروع یک کسب‌وکار محک می‌زنند، اما برخی دیگر قبل از این‌که به سمت کارآفرینی بروند، سال‌ها در شرکت‌های مختلف کار می‌کنند تا تجربه کسب کنند.

با این‌که راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید نیاز به زمان زیادی دارد، اما شما از همان ابتدای کار به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک این فرصت را دارید که چیزی منحصربه‌فرد و ارزشمند خلق کنید و مسیری را در پیش بگیرید که با علایق و اهداف‌تان همسو باشد. اگر قصد دارید کسب‌وکار خودتان را شروع کنید و کارآفرین باشید، باید مسائل و نکات زیادی در این زمینه بیاموزید و بسیاری از مسائل پیرامون راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید را درک کنید.

اگر هنوز در مرحلهٔ برنامه‌ریزی هستید بهتر است بدانید که راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید نیاز به صبر، تلاش، پشتکار و انگیزهٔ زیادی دارد؛ باید بتوانید با سختی‌های این راه مقابله کنید و زمانی که مسیر بسیار پرچالش شد، به راه خود ادامه دهید. اگر در این زمینه انگیزه و اطلاعات کافی داشته باشید، می‌توانید به موفقیت برسید. شما باید پیش از شروع یک کسب‌وکار، پاسخ بسیاری از پرسش‌ها در این زمینه را بدانید و اگر پاسخی برای این سؤالات و بسیاری از سؤالات دیگر ندارید باید به‌قدر کافی در این زمینه مطالعه کنید. در ادامه کتاب‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که بهتر است قبل از شروع کسب و کار شخصی به سراغ آن‌ها بروید.

برای تهیه و مطالعه بیشتر درباره کتاب‌های لیست زیر به سایت خرید کتاب ۳۰بوک مراجعه کنید.

کتاب گاو بنفش

کتاب گاو بنفش اثر ست گادین کارآفرین و سخنران آمریکایی است. بهتر است بدانید که تعداد کمی از نویسندگان توانسته‌اند مانند ست گادین با نوشتن یک کتاب و طرح یک ایده دنیای اقتصاد و کسب‌وکار را دگرگون کنند.

گادین در این کتاب جنبشی را برای تولید محصولات واقعاً قابل‌توجهی راه‌اندازی کرد که در وهلهٔ اول ارزش بازاریابی را داشته باشند. او در این کتاب از داستان شرکت‌هایی مانند اپل و استارباکس می‌گوید تا خوانندگانش را ترغیب کند محصولات خود را به‌طرزی شگفت‌انگیز و کاملاً متفاوت به بازار عرضه کنند و بازاریابی بسیار متفاوتی را در پیش بگیرند.

در دنیایی که روز به روز پرسروصداتر می‌شود و رقابت در آن سخت‌تر می‌شود، چالش گادین زندگی بسیاری از نویسندگان، بازاریاب‌ها، کارآفرینان، سازندگان و مدیرانی که چیزی برای به اشتراک‌گذاشتن با جهان دارند را تغییر داد. ست گادین با کمک این کتاب به نسل‌ها آموخت که چگونه محصولات قابل توجه بسازند و ایده‌های قدرتمند خود را مطرح کنند.

رهبری

الکس فرگوسن بازیکن و سرمربی فوتبال اهل گلاسکوی اسکاتلند است که بین سال‌های 1986 تا 2013 هدایت باشگاه منچستر یونایتد را برعهده داشت و پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال است و از چه کسی بهتر از الکس فرگوسن می‌توان مدیریت را آموخت؟ او در کتاب رهبری از زندگی خودش می‌گوید اما کتاب رهبریِ او دربارهٔ فوتبال نیست.

الکس فرگوسن مردی است که توانست از دل سختی‌ها به افتخار برسد. مردی که زندگی برایش کار بود و کار را نیز توانست به خلاقیت پیوند بزند و این دو را چنان در هم تنید که تبدیل به خلاق‌ترین و ماندگارترین مرد روزگارِ خود شد. فرگوسن در این کتاب از بهترین تصمیمات خود در دوران حرفه‌اش می‌گوید و به تحلیل خود به‌عنوان یک مربی فوتبال می‌پردازد.

او در این کتاب با تعریفِ داستان زندگی خودش به موضوعاتی مانند مدیریت زندگی و کسب‌وکار پرداخته است.

کتاب صفر به یک

راز بزرگ زمانهٔ ما این است که هنوز مرزهای زیادی است که می‌توان آن‌ها را کشف کرد و اختراعات جدیدی برای ساختن وجود دارد. در کتاب صفر به یک، کارآفرین و سرمایه‌گذار افسانه‌ای پیتر تیل به شما راه‌های منحصر به فردی را نشان می‌دهد که به کمک آن‌ها را می‌توانید در هر زمینه‌ای به کار بگیرید و به موفقیت برسید.

پیتر تیل از همان ابتدای کتاب با این پیش‌فرض که ما در عصر رکود فناوری زندگی می‌کنیم مخالفت می‌کند و معتقد است که وسایل الکترونیک پر زرق‌وبرق مانند تلفن همراه، بیش‌از‌حد حواس همه را پرت کرده است و همه فکر می‌کنند دیگر نمی‌توان چیزی فراتر از این‌ها اختراع کرد. او در ادامه به شما توضیح می‌دهد درست است که فناوری به سرعت پیشرفت کرده است اما محدودیت‌هایی برای این پیشرفت وجود ندارد و پیشرفت را می‌توان در هر صنعت یا حوزه‌ای از کسب‌وکار به‌دست آورد و مهم‌ترین مهارتی که هر رهبر باید به آن مسلط شود یادگرفتن چگونه فکر کردن است. با این‌ کتاب یاد بگیرید چگونه می‌توان هر کاری را از صفر به یک رساند.

کتاب زیرآب زنی

همهٔ ما در زندگی خود با پدیدهٔ زیرآب زنی مواجه شده‌ایم و دست‌کم یک بار با تمام وجود این پدیده را درک کرده‌ایم یا متأسفانه گاهی خودمان نیز برای رسیدن به موفقیت از همین شیوه استفاده کرده‌ایم. زیرآب زنی یکی از روش‌هایی است که بسیاری برای رسیدن به ارتقاء شغلی یا هر منفعت دیگری به آن دست می‌زنند. بسیاری از زیرآب زنی استفاده می‌کنند تا توانایی‌ها و موفقیت شخص دیگری را زایل کنند یا او را حذف کنند و صاحب جایگاه‌اش شوند. زیرآب زنی در همهٔ فرهنگ‌ها و جوامع وجود دارد و متأسفانه در محیط کاری مردم بیشتر با این پدیده مواجه می‌شوند.

فرامرز عیب‌پوش در کتاب زیرآب زنی، به کاوش این پدیدهٔ اجتماعی پرداخته و سعی می‌کند ریشهٔ آن را پیدا کند. او همچنین از عوامل بروز این رفتار در اجتماع می‌گوید و راهکارهایی مؤثر در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید به کمک آن‌ها با کسانی که به اصطلاح زیرآب شما را می‌زنند مقابله کنید.

کتاب هنر برند شدن

مزیت همیشگی دنیای امروز این است که بتوانید در رشتهٔ تخصصی‌تان شناخته شده با به اصطلاح برند شوید. کسانی که بتوانند کسب‌وکار خود را برند کنند، پیشنهادهای بهتر و فرصت‌های انحصاری را به دست می‌آورند. اما آیا شناخته‌شدن به همین راحتی است؟

مارک شفر سخنران و نویسندهٔ موفق در کتاب هنر برند شدن یک برنامهٔ گام‌به‌گام ارائه کرده است که موفق‌ترین افراد در مشاغل مختلف مانند بانک‌داری، آموزش، املاک، ساخت‌وساز، مُد و بسیاری مشاغل دیگر از این برنامه استفاده کرده‌اند. مارک شفر با کمک مطالعات موردی شگفت‌انگیز، ده‌ها تمرین و داستان‌های الهام‌بخش را در این کتاب گنجانده است تا به شما یاد بدهد چطور می‌توانید در هر زمینه‌ای برند شوید.

هنر برند شدن پرفروش‌ترین کتاب در زمینهٔ برندسازی شخصی است و راهی برای موفق‌شدن کسب‌وکار شخصی در عصر دیجیتال، پیش‌رویِ خوانندگان و علاقه‌‌مندان قرار می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر اعم از موجودی و قیمت کتاب به لینک مراجعه کنید.

انتخاب وب‌سایت مناسب برای خرید کتاب آنلاین به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. اما بر اساس گزارش سایت انصاف نیوز، بهترین سایت، سایتی است که در کنار تنوع بالای عناوین کتاب ها، تخفیف دائمی نیز برای کاربران در نظر بگیرد.

Leave a comment