چگونه ایده های ماندگار خلق کنیم؟

شاید خیلی به این فکر کرده اید که چگونه ایده های ماندگار خلق کنید؟ چرا برخی از ایده ها می ماند و برخی دیگر ناپدید می شوند؟

اگر یک مدیر اجرایی یا حتی خانه دار هستید، ایده هایی برای به اشتراک گذاشتن با دیگران دارید. به عنوان مثال، شاید شما یک محصول جدید برای معرفی به بازار دارید. شما برنامه ای دارید که می خواهید به رئیس خود بفروشید. یا ارزش ها را به فرزندان خود منتقل کنید. اما تغییر طرز فکر دیگران بسیار دشوار است.

قبل از اینکه حقیقت کفش هایش را بپوشد و آماده حرکت شود، یک دروغ نیمی از جهان را می گذراند.

مارک تواین

ایده های ماندگار

افسانه ها، توطئه ها، تئوری ها و دروغ های وحشتناک سلامتی به سرعت و بدون زحمت پخش می شوند.
اما افرادی که ایده های مهمی دارند، مانند تاجران، معلمان، سیاستمداران، نویسندگان و دیگران، همیشه سعی می کنند ایده های خود را ماندگار کنند یا به عبارتی بچسبانند.

ایده های ماندگار از کجا می آیند؟

ساخته شده برای آخرین راه شما را تغییر دهید ایده های خود را. این کتاب یک گشت و گذار سریع در داستان های موفقیت و همچنین شکست در فاش کردن عوامل مهم پشت یک ایده دارد: یک دانشمند برنده جایزه نوبل برای اثبات ادعای زخم معده خود یک لیوان باکتری نوشید، خیریه ها “تاثیر” گذاشتند. مادر ترزا، معلم مدرسه ابتدایی که شبیه سازی او از تعصب نژادی جلوگیری کرد.

کتاب الهام‌بخش و تاثیرگذار ساخته شده تا ماندگار شود نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم از این قوانین استفاده کنیم و ایده‌ها را در ذهن دیگران بچسبانیم. بیایید این 6 اصل ایده های ماندگار را بررسی کنیم.

کتابی که برای چسباندن ساخته شده است

6 اصل مهم ایده های ماندگار

اصل اول ایده های ماندگار: سادگی

1- قلب ایده را پیدا کنید!
2- بر حذف مسلط شوید.
3- ما باید بی رحمانه اولویت بندی کنیم.
4- ما باید ایده ای خلق کنیم که در عین حال عمیق باشد.

یافتن هسته یک ایده به معنای تبدیل آن ایده به مهمترین جوهر آن است.

اصل دوم: غیر منتظره بودن

1- چگونه توجه مخاطب را به ایده خود جلب کنیم؟
2- بهترین راه برای جلب توجه این است که آنها را غافلگیر کنید.
3- غافلگیری هوشیاری و تمرکز را افزایش می دهد.

ایده خم کردن آیفون 6 یکی از آن ایده های غیرمنتظره ای بود که فروش آیفون 6 را چند برابر کرد.

اصل سوم ایده های ماندگار: قابل لمس بودن

1- ما باید بتوانیم ایده هایمان را روشن کنیم! چگونه
2- ما باید ایده های خود را به فعالیت های مخاطبان خود متصل کنیم. این به معنای ارائه اطلاعات به صورت حسی و ملموس است.
3- بسیاری از پیام های تجاری در این مورد ضعیف هستند و به بیراهه رفته اند.

ایده های چسبنده تصاویر ملموسی دارند.

اصل چهارم: اصالت

1- چگونه مخاطب را به ایده ما باور کنیم؟
2- ما باید یک منبع معتبر برای پیوند پیدا کنیم.
3- برای جلب اعتماد مخاطب باید کاری کرد.

برای اینکه ایده خود معتبر باشد، از همه موانع عبور کنید و سختی ها را تحمل کنید. سپس خواهید دید که ایده شما بسیار محبوب شده است.

اصل پنجم ایده های ماندگار: احساساتی بودن

1- مخاطب در مورد ایده ما چه احساسی خواهد داشت؟
2- ما باید آنها را وادار کنیم که تحلیل را کنار بگذارند و در عوض احساس همدردی با افراد خاص را بیدار کنیم.

3- ما باید نشان دهیم که چگونه ایده های ما با موضوعات مورد علاقه و اهمیت برای مردم مرتبط است.

به هویت به مخاطبان خود اهمیت دهید و به آنها نشان دهید که نه تنها به هویتی که اکنون دارند، بلکه به هویتی که مخاطبان شما می خواهند در آینده به آن دست یابند نیز اهمیت می دهید.

اصل ششم: مبتکر باشید

در اواخر دهه 1990، فست فود Subway تبلیغات گسترده ای برای ارتقای سلامت ساندویچ های خود در مقایسه با رقبای خود منتشر کرد.

داستان دانشجویی به نام جرد ووگل 192 کیلوگرمی که با خوردن ساندویچ های Subway در عرض 3 ماه 45 کیلوگرم وزن کم کرد.

داستان را به خاطر بسپار این می تواند الهام بخش و انگیزه مخاطب شما برای اقدام باشد.

نتیجه:

در این مقاله 6 اصل برای خلق ایده های پایدار را به شما ارائه کرده ایم که با رعایت این نکات می توانید ایده خود را به یک ایده برتر جهانی تبدیل کنید. مروری بر 6 اصل تداوم ایده ها: 1- سادگی 2- غیر منتظره بودن 3- ملموس بودن 4- اصالت 5- احساسی بودن 6- قصه گویی.

به نظر شما چه اصول دیگری می تواند ایده ها را ماندگار کند؟

نتایج متوسط 4.2 از 5

از کل مبلغ 10 رای

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *