بزرگترین و آخرین تغییرات الگوریتم اینستاگرام 2021 برای اینکه بهتر و بیشتر توسط مخاطبان خود دیده شویم و محتوای مناسب این کارکرد تولید کنیم به چه نکاتی توجه کنیم؟!
نگران نباشید زیرا در این مقاله به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
الگوریتم اینستاگرام 2021 محتوا را بر اساس پارامتری به نام نرخ تعامل دسته بندی می کند. فالوورهای شما را در هشتگ‌ها و صفحات اصلی نشان می‌دهد و نرخ مشارکت کلی معیاری برای ارزش محتوای شما است.
نکته مهم این است که میزان تعامل به پارامترهای زیادی بستگی دارد!
چهار پارامتر شناخته شده که بر این معیار تأثیر می گذارد

  1. تعداد لایک ها
  2. تعداد نظرات یا نظرات
  3. تعداد سهام
  4. تعداد پست های ذخیره شده

در الگوریتم جدید اینستاگرام همه اینها مهم است اما مقدار این پارامترها تغییر کرده است یعنی در الگوریتم های قبلی اینستاگرام فاکتور لایک خیلی خیلی مهم بود اما الان دیگر اینطور نیست و آنچه در جدیدترین الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم شده است میزان صرفه جویی است. ) محتوای شما از فالوورها!در واقع مقدار این پارامتر هنگام محاسبه میزان تعامل از اینستاگرام بسیار بیشتر از میزان لایک است!
دو شاهد این را ثابت می کنند:
1- اینستاگرام برای مدتی در کشورهای مختلف مانند کانادا، ایتالیا، برزیل و … نمایش لایک و فالوور را به طور کامل حذف کرد. او این کار را چند روز پیش در فیس بوک انجام داد. به عنوان مثال، در ایتالیا نمی توانید تعداد لایک های محتوای مختلف را در اینستاگرام مشاهده کنید. این نشان می دهد که هدف اینستاگرام کاهش ارزش لایک است.
2- افزودن قابلیت دسته بندی (Collection) در قسمت پست های ذخیره شده.
اگر همین الان به این بخش از صفحه خود بروید، خواهید دید که امکان دسته بندی یا ایجاد پوشه های جداگانه برای مطالب مختلف وجود دارد. به عنوان مثال می توانید پست های مربوط به رستوران های مورد علاقه خود را در یک پوشه ذخیره کنید و نامی برای آن مثلا Food انتخاب کنید، در پوشه ای دیگر می توانید لباس هایی که قصد خرید دارید یا پست های آموزش بازاریابی اینستاگرام و … را ذخیره کنید.
این نشان می دهد که اینستاگرام توجه ویژه ای به حفظ محتوا از فالوورها دارد.
دلیل ش چیه؟
دلیل آن این است که وقتی محتوا را ذخیره می کنید، نه تنها برای شما ارزشمند و جالب است، بلکه می خواهید بعداً از آن استفاده کرده و مرور کنید.
چه فایده ای برای اینستاگرام دارد؟!
هدف اصلی در الگوریتم اینستاگرام سال 2021 همیشه این بوده است که شما زمان بیشتری را صرف آن کنید و بیشتر از آن استفاده کنید، بنابراین طبیعی است که به محتوایی که به آن هدف می رسد اهمیت بیشتری داده شود.
یکی دیگر از مزیت های ذخیره محتوایی که شاید برای الگوریتم اینستاگرام در سال 2021، همچنین مهم است که اکنون می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل، صفحات و سایت های زیادی را پیدا کنید که فرصت «خرید لایک» و «خرید نظر» را فراهم می کنند، اما «خرید پس انداز» نه تنها رایج نیست، بلکه شاید خیلی خیلی هم سخته
یعنی Save قابل خرید نیست و به همین دلیل اینستاگرام ارزش این پارامتر را بیش از گذشته افزایش داده است تا با معیار معتبرتر و واقعی تری ارزش محتوا را سنجید.
حال سوال این است که چه محتوایی بسازیم که برای مخاطبان ما ارزش بیشتری داشته باشد و او را وادار به انتخاب گزینه Save کنیم؟!
پاسخ این است:
محتوای با ارزش بالا
یعنی مطالبی که از نظر مخاطب آنقدر ارزشمند است که دوست دارند بعداً به آن سر بزنند!



روش های ایجاد محتوای با صرفه جویی بالا که در الگوریتم جدید اینستاگرام بسیار موثر است.

1- محتوای همیشه سبز

اولین نوع محتوایی که ممکن است ارزش صرفه جویی را برای مخاطبان شما داشته باشد، محتوای همیشه سبز است. یعنی محتوایی که مشمول زمان دقیق و غیره نیست تاریخ انقضا ندارد.

این محتوا ترفند یا نکته ای را به مخاطب می آموزد که در حاشیه صفحه شما مخاطب احساس می کند ممکن است بعداً به آن نکته نیاز داشته باشد!

مثال: فرض کنید در قسمت زیبایی پوست پستی با این مطلب ارسال کرده اید: “6 راه برای داشتن پوستی شاداب”

و یا در زمینه آموزش “6 روش بلند کردن در اینستاگرام ذخیره کنید ” یا

در زمینه دکوراسیون؛ “5 ترفند برای چیدمان مبلمان مدرن جدید” یا “5 ترفند برای چیدمان عکس روی دیوار” و…

در هر زمینه ای که هستید، با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید بسیاری از این ترفندها را در مقالات مختلف بیابید و به محتوای صفحه خود تبدیل کنید. اصلا سخت نیست، فقط باید شروع کنید! با تغییرات الگوریتم اینستاگرام همراه باشید.

چیزی که باعث می شود پست شما بیشتر جلب توجه کند استفاده از یک عدد در عنوان است مثلا همانطور که گفتم: 6 روش، 5 نکته، 4 ترفند، 5 روش و ….

۲- محتوای اینفوگرافیک

محتوای اینفوگرافیکی که در اینجا مشاهده می کنید شامل یک سری اطلاعات و متون و یک سری تصاویر و عناصر (اشکال و نمادها) است. به همین دلیل به آن اینفوگرافیک می گویند، یعنی اطلاعات را به صورت گرافیکی و تصویری در اختیار شما قرار می دهد.

باید مراقب باشید که اینفوگرافیک خیلی شلوغ ایجاد نکنید. این محتوا اگرچه آموزنده و جذاب است، اما باید ساده و بی‌صدا باشد، زیرا مخاطبان اینستاگرام نمی‌توانند منتظر بمانند تا محتوا را افزایش دهند.

حتی می توانید محتوای قدیمی خود را به این مدل محتوا تبدیل کرده و مجدداً منتشر کنید زیرا میزان ماندگاری این نوع محتوا معمولاً بسیار بیشتر است. بنابراین محتوای خود را به گونه ای بسازید که برای مشتریان راحت باشد و باعث شود آنها بیشتر از تغییر الگوریتم اینستاگرام صرفه جویی کنند و صفحه شما همچنان فعال باشد.

3- مطالب الهام بخش

سومین محتوایی که پس انداز بالایی دارد، محتوای الهام بخش است. به عنوان جمله ای از بزرگان حوزه کاری شما. به عنوان مثال من مقایسه کردم. پستی که من نقل قول های جیم ران را در صفحه اینستاگرام قرار دادم به دلیل علاقه من به آن، نسبت به بقیه مطالب، نرخ ذخیره بسیار بالاتری دارد!

4- آلبوم ها یا پیمایش پست ها

محتوایی که بسیار بسیار زیاد حفظ می شود و بسیار جالب است، پست های اسکرول هستند!

مثالی که در اینجا می بینید مربوط به پستی است که می خواستم در مورد ویژگی جدید تروتمن به اشتراک بگذارم. من به هر اسلاید یک تابع اختصاص دادم و در پایین هر اسلاید نوشتم، ورق بزنید.

این یکی از مطالبی است که تعداد سیوهای بسیار بالایی در صفحه من داشته است. یا 6 جمله از جیم ران که زندگی من را تغییر داد.

شما می توانید همه این مطالب را در قالب یک پست آلبوم بسازید و نکته بسیار جالب این است که اگر همان پست را به عنوان یک ویدیوی طولانی منتشر کنید، شاید 1/4 یا 1/5 از آن مقدار صرفه جویی کنید!

البته من امیرحسین فرجی همیشه تاکید کرده ام که از نظر میزان نفوذ همیشه یک ویدیوی شخصی حرف اول را می زند اما خوب است در طول هفته چند پست اسکرول در صفحه خود داشته باشید! بنابراین با ایجاد پست های آلبوم، می توانید کارهای بیشتری انجام دهید. مخاطبان باید پست‌های شما را ذخیره کنند، بنابراین وقتی الگوریتم اینستاگرام تغییر می‌کند، محتوا و صفحه شما همچنان در رتبه بالایی قرار می‌گیرد.

5- عکس مفهومی، کپشن طولانی

الگوی بعدی که من بررسی کردم و معمولاً میزان ماندگاری بالایی دارد، محتوایی است که در آن پست خود یک عکس مفهومی است اما شرح آن (توضیحات زیر پست) طولانی، جذاب و ارزشمند است. یعنی مخاطب ارزش مورد نظر خود را می بیند و پستی درباره آن را در کپشن طولانی زیر آن پست ذخیره می کند.

شما می توانید در کپشن یک مطلب مرتبط با حوزه کاری خود را گرفته و بازنویسی کنید، عکسی جذاب و معنادار برای آن پیدا کنید و سپس با استفاده از شکلک ها آن را جذاب تر کنید و در کپشن از آن استفاده کنید. بنابراین، با ایجاد پست‌های عکس، ایده این است که مخاطبان بیشتری را متقاعد کنید که پست‌های شما را ذخیره کنند تا در صورت تغییر الگوریتم اینستاگرام، محتوا و صفحه شما همچنان در رتبه‌های بالا قرار بگیرد.

6- درخواست مخاطب را ذخیره کنید

این ممکن است بسیار ساده و بی اهمیت باشد، اما من از آن استفاده کرده ام و پاسخ های بسیار خوبی از آن دریافت کرده ام، بنابراین می تواند میزان ذخیره را دو تا سه برابر افزایش دهد.

مجبور هستی چه کاری را انجام بدهی؟ خیلی ساده است؛ باید از مخاطب بخواهید که محتوای ویدیو یا کپشن را ذخیره کند!

دعوت به اقدام پست شما می تواند برای ذخیره محتوای شما کافی باشد.

نکته مهم این است که اگر از مخاطب می خواهید این کار را انجام دهد، باید دلیلی برای این کار ارائه دهید. کوچکترین دلیل می تواند این باشد که “این محتوا ممکن است بعدا برای شما مفید باشد، پس فراموش نکنید که آن را ذخیره کنید!”

خیلی جالب است که همین درخواست ساده در کپشن، خود ویدیو یا آخرین اسلاید یک پست در آلبوم می تواند میزان ماندگاری پست های شما را چند برابر کند!

رفیق! بهت قول میدم اگه

این 6 ترفند را در صفحه خود اعمال و اجرا کنید، محتوای شما بسیار بسیار بیشتر از قبل ذخیره می شود و اینستاگرام محتوای شما را به عنوان محتوای ارزشمند می شناسد و در نتیجه آن را به مخاطبان بیشتری نشان می دهد!

اگر شما هم به روشی فکر می کنید یا نظری دارید که در الگوریتم جدید اینستاگرام یا ذخیره پست های بیشتر تاثیر دارد، زیر این مطلب بنویسید تا همه از آن استفاده کنیم.

اما در پایان مطالعه مقاله جدید مشکلات اینستاگرام را به شما پیشنهاد می کنم که بسیار مفید و کاربردی است.



برای ثبت نام در دوره جامع نابغه اینستاگرام یک مشاوره تلفنی رایگان درخواست دهید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *