هر روز میلیون ­ها کاربر در اینستاگرام به دنبال خرید مایحتاج کوچک و بزرگ خود هستند. چون خرید از اینستاگرام تجربه جذابی را برای آنها رقم می­زند. آیا شما هم آماده‌اید محصولات و خدمات خود را در مقابل دیدگان میلیون­ ها مخاطب قرار دهید؟ آیا دوست دارید بیش از 10 برابر درآمد فروش حضوری کسب و کارتان، ماهانه از اینستاگرام درآمد کسب کنید؟

خبر خوب این است که راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی سریع، رایگان و آسان است! برای اینکه با روند و نحوه انجام این کار آشنا شوید، پیشنهاد می­کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید محصولات و خدمات خود را در اینستاگرام بفروشیم؟

قبل از اینکه به نحوه فروش محصولات در اینستاگرام بپردازیم، ابتدا در مورد مزایای آن صحبت می­کنیم. فروش محصولات یا خدمات ما در اینستاگرام، می­تواند دسترسی ما را به طیف وسیعی از مشتریان فراهم کرده و به سرعت درآمد کسب و کارمان را افزایش دهد. چند دلیل برای اهمیت فروش و حضور کسب و کارها در اینستاگرام وجود دارد:

اینستاگرام یک اپلیکیشن محبوب است

شبکه­های اجتماعی به ابزار قدرتمندی تبدیل شده­اند که سازندگان و کارآفرینان می­توانند از آن برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود و کشف مشتریان جدید استفاده کنند. از آنجایی که اینستاگرام یکی از محبوب­ترین برنامه­های ارتباطات اجتماعی در جهان است، با آن می­توانید به چشم میلیون­ها کاربر در اقصی نقاط دنیا دیده شوید. فروشگاه‌های اینستاگرامی به شما کمک می‌کنند برند خود را مدیریت کنید و محصولات خود را در جهان به نمایش بگذارید.

اینستاگرام پایگاه کاربری گسترده­ای دارد

بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان به طور متوسط روزانه 145 دقیقه (معادل حدودا 2 ساعت و نیم) از زمان خود را در اینستاگرام صرف می کنند. این رقم بسیار زیادی است! قرار گرفتن در معرض دید این همه کاربر، نام تجاری شما را شناخته­تر کرده و ترافیک زیادی را به سایت شما هدایت می­کند.

اینستا یک شبکه اجتماعی جذاب است

اینستاگرام یک پلتفرم بسیار کاربرپسند برای فروش محصولات و ارائه خدمات دارد و به کسب و کارها این فرصت را می­دهد که مستقیماً با دنبال کنندگان خود در تماس باشند و تعامل برقرار کنند. برای شروع تنها کاری که باید انجام دهید این است که با عکس و ویدیوهای جذاب، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید. با اینستاگرام به معنای واقعی کلمه، جهان روی نوک انگشتان شماست!

نحوه فروش محصولات و خدمات در اینستاگرام

فروش محصولات و خدمات در اینستاگرام کار سختی نیست، ولی مسیری است که نیاز به صبر و حوصله، کار حرفه­ای و تجربه دارد. بر این اساس، ما در ادامه مطلب یک برنامه فروش چند مرحله­ای را برای شما آماده کرده­ایم که با الگو قرار دادن آن می­توانید فروش در اینستاگرام را به سادگی شروع کنید و به نتیجه برسانید.

1) جایگاه مناسب کسب و کارتان را در اینستاگرام پیدا کنید

تدوین استراتژی کسب و کارتان در اینستاگرام با تعریف جایگاه شما شروع می­شود. باید بتوانید جایگاه و بازار هدف کسب و کارتان را بشناسید. دریافت مشاوره پیج اینستاگرام یکی از بهترین راهکارهایی است که در این خصوص می‌توانید انتخاب کنید. درک بازار تخصصی شما در اینستاگرام، محصول و خدمتتان را در معرض دید مصرف کننده هدف قرار می­دهد. به این ترتیب خواسته­ها و نیازهای مخاطبان و اینکه محصول یا خدمات شما چگونه آنها را برآورده می­کند، کشف خواهید کرد.

برای اینکه بتوانید جایگاه خود را کشف کنید، چند راه وجود دارد:

  • درباره علایق و رفتار مشتریان ایده آل خود بیاموزید
  • در مورد اینکه محصول یا خدمت شما چگونه می­تواند مشکلات آنها را حل کند فکر کنید
  • تجزیه و تحلیل رقابتی را روی کسب و کارهای مشابه شروع کنید
  • با جستجوی هشتگ­های مرتبط با کسب و کارتان، رقبای خود را جستجو کنید

پس از انجام این کارها و گردآوری اطلاعات مهم، استراتژی شبکه­های اجتماعی و حضور خود در اینستاگرام را تدوین کنید تا مشخص شود جایگاه کسب و کار شما در کدام بخش از بازار و نیازهای مشتریان هدف قرار دارد.

2) یک صفحه تجاری در اینستاگرام بسازید

اکنون که جایگاه خود را شناختید و فالوورهای هدف را پیدا کردید، زمان آن رسیده است که صفحه اینستاگرامی خود را به یک پروفایل تجاری تغییر دهید. ساختن پروفایل تجاری رایگان است و امکانات مختلفی را برای ساختن یک فروشگاه آنلاین در اختیار شما قرار می­دهد. با اکانت بیزینسی دسترسی به اطلاعات آماری و تبلیغات برایتان به آسانی فراهم می­شود.

3) فروشگاه اینستاگرامی خود را راه اندازی کنید

بیایید گام به گام با هم شروع کنیم. ابتدا باید وارد حساب اینستاگرامی خود شوید و برای راه اندازی فروشگاه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش تنظیمات شوید و روی تب Creator ضربه بزنید
  • در صفحه جدید روی Set up Instagram Shopping کلیک کنید
  • کاتالوگ آنلاین محصولات یا خدمات خود را به صفحه­تان متصل کنید
  • آدرس وب سایت خود را وارد کنید (البته اگر سایت دارید)
  • کانال­های فروش را انتخاب کنید
  • برای هر محصول یا خدمت حداقل یک تصویر باکیفیت اضافه کنید
  • فروشگاه خود را در وضعیت پیش نمایش بررسی کنید و مطمئن شوید که ظاهر خوبی دارد

پس از فعال کردن فروشگاه اینستاگرامی، حالا یک ویترین جذاب برای مشتریانی دارید که از طریق پست­ها، استوری­ها، هشتگ­ها یا حتی اکسپلور اینستاگرام به صفحه شما خواهند رسید.

4) برای بازاریابی و تبلیغ محصولات و خدمات خود محتوای جذاب بسازید

یکی از راه­های عالی برای افزایش شانس دیده شدن محصولات و خدمات شما، ساختن محتوای جذاب است. پست­ها، استوری­ها، هشتگ­ها و محتوای بصری که تولید می­کنید باید مشتریان را به خرید کردن ترغیب کند. برای ساخت این سبک محتوا باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • محتوایی را تهیه کنید که محصول شما را به بهترین شکل به نمایش بگذارد
  • تا 10 تصویر یا ویدیو را می­توانید در هر پست برای یک محصول یا خدمت منتشر کنید
  • تاثیر محتوای ویدیویی همیشه بیشتر از عکس بوده، پس بین استفاده از هر دو نوع محتوا در پست و استوری تعادل را رعایت کنید
  • در توضیحات کپشن پست هر اطلاعات مهمی که به خرید مشتری کمک می­کند، بنویسید (مانند قیمت، سایز، رنگ، جنس، ابعاد و اندازه و…)
  • در کپشت پست­ها یا استوری­ها از هشتگ­های مرتبط حتما استفاده کنید

5) برای تولید محتوا از قانون 80/20 پیروی کنید

بهترین استراتژی برای متعادل کردن محتوای صفحات فروشگاهی، پیروی از قانون 80/20 است. سعی کنید از قانون 80/20 پیروی کنید. یعنی هر چند وقت یکبار در کنار پست­های معرفی محصول از پست­های آموزشی، سرگرم کننده و… هم استفاده کنید که کاربر را خسته و کسل نکرده باشید. بهترین حالت این است که به ازای هر پست معرفی محصول، 4 پست با محتوای آموزشی، سرگرمی، نکات خرید یا حتی انگیزشی داشته باشید.

انتخاب محتوای این پست­ها به استراتژی تولید محتوای شما بستگی دارد، ولی در مجموع هدف باید ایجاد ارزش برای مشتری باشد. در ضمن محتوایی که تولید می­کنید هم باید جذاب و خلاقانه باشد. اگر به دنبال ایده گرفتن برای طراحی این سبک پست­ها هستید، چند پیشنهاد برایتان داریم:

  • از کاربران خود سوالات جذاب یا چالش برانگیز بپرسید
  • به دنبال کنندگان خود اجازه دهید پشت صحنه کسب و کار شما را ببینند
  • ویدیوهای شاد و سرگرم کننده مربوط به حوزه کسب و کار خودتان را منتشر کنید

6) مطابق با الگوریتم ­های اینستاگرام فعالیت کنید

اینستاگرام برای فعالیت پیج­های کاری در این پلتفرم قوانین و فرصت­های جالبی را در قالب الگوریتم­ها فراهم کرده است. به عنوان مثال، یکی از این الگوریتم­ها Explore feed است. این الگوریتم، تاریخچه جستجوی کاربران را بررسی می­کند و نتایج مرتبط با جستجوهای اخیر آنها را در اکسپلور خودشان و فالوورهای آنها نمایش می­دهد.

به این ترتیب اگر کسی صفحه شما را دیده و با حداقل یکی از پست­ها یا استوری­های آن تعامل برقرار کرده باشد، صفحه شما برای دفعات بیشتری در اکسپلور این کاربر نمایش داده خواهد شد و احتمالا کاربران جدیدی از فالوورهای این کاربر آن را خواهند دید. به این ترتیب شانس شما برای کشف شدن توسط مشتریان جدید بالاتر خواهد رفت. پس سعی کنید این الگوریتم­ها را بشناسید و مطابق با الگوی آنها در اینستاگرام فعالیت کنید.

در پایان توصیه می­کنیم که مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و بدانید چه نوع محتوایی بیشترین تاثیرگذاری را روی آنها دارد. محتوای جذابی را که برای کاربران ارزش ایجاد می­کند به اشتراک بگذارید. زمانی پست و استوری بگذارید که فالوورهای شما بیشتر آنلاین هستند. از هر گونه اقدام غیرقانونی مانند خرید فالوور یا ایجاد پادهای اینستاگرامی خودداری کنید.

با همین چند قدم ساده می­توانید به راحتی و به طور طبیعی در اینستاگرام رشد کنید و محصولات و خدمات خود را بفروشید. اگر کسب و کار شما هنوز در اینستاگرام نیست، شاید وقت آن رسیده است که یک پروفایل جذاب برای تعامل با مشتریان خود ایجاد کنید!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *