وال استریت می گوید هوش مصنوعی می تواند جایگزین هزاران تحلیلگر شود، اما بدون آموزش تحلیلگران، آیا بانک های سرمایه گذاری می توانند نسل بعدی رهبران را آموزش دهند؟

از بین رفتن فرصت های شغلی در وال استریت

فرصت های شغلی وال استریت برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در حال از بین رفتن است. به گزارش نیویورک تایمز، این به این دلیل است که مدیران وال استریت می گویند نرم افزار هوش مصنوعی سفارشی آنها می تواند کارهای تحلیلگران را بسیار سریعتر و ارزان تر انجام دهد.

در همین حال، اگر وال استریت از هوش مصنوعی برای جایگزینی تحلیلگران استفاده کند، همان اشتباهی است که انسان ها در یک دهه پیش انجام دادند. زمانی که آنها پیش بینی کردند که دوره های آنلاین جایگزین کالج ها و دانشگاه ها می شود.

شروع حرفه ای در بانک های وال استریت مانند گلدمن ساکس یا مورگان استنلی یک فرصت تجاری و شبکه ای ارزشمند است. برخلاف کالج‌ها، بانک‌های سرمایه‌گذاری به تحلیلگران با استعداد نیاز دارند تا مهارت‌های خود را برای اداره بانک در زمانی که رهبران از کار افتاده یا بازنشسته می‌شوند، توسعه دهند.

با توجه به این نیاز، چرا بانک ها هوش مصنوعی را جایگزین تحلیلگران می کنند؟

البته کار در وال استریت کار سخت و طاقت فرسایی است. به گزارش تایمز، تحلیلگران بانکی شب های طولانی را صرف تهیه پاورپوینت می کنند، اعداد را در صفحات گسترده اکسل وارد می کنند و از طریق زبان اسناد مالی مبهم که ممکن است هرگز توسط شخص دیگری خوانده یا درک نشود، مرتب می کنند.

با این حال، مدیران بانک معمولا مشتاق تر از سودآوری آنها باید به فکر رفاه کارکنان خود باشند. به گفته تایمز، بانک‌ها در حال آزمایش برخی ابزارهای هوش مصنوعی هستند که می‌توانند «در چند ثانیه کاری را انجام دهند که تکمیل آن ساعت‌ها و روزها طول می‌کشد».

اگرچه هنوز چنین نرم افزاری تولید نشده است، اما تایمز گزارش داد که گلدمن ساکس در حال توسعه ابزاری است که تنها یک ثانیه طول می کشد تا “یک سند پاورپوینت حجیم“آ”یک پروژه IPO پر از قانونمندیتبدیل

تایمز خاطرنشان می‌کند که مدیران می‌توانند از چنین نرم‌افزاری استفاده کنند تا تعداد تحلیلگرانی را که استخدام می‌کنند به میزان دو سوم کاهش دهند و به مراتب کمتر از آنچه در حال حاضر انجام می‌دهند، پرداخت کنند. 100000 دلار آنها را با پاداش پرداخت کنید.

یکی از کارشناسان می گوید وال استریت در حال دستیابی به هزینه های صرفه جویی در هوش مصنوعی است

اما بانک ها ممکن است به چنین صرفه جویی در هزینه دست پیدا نکنند. الکس سالکیرکارشناس هوش مصنوعی و CTO نوشت: “شخصا، فکر می کنم هوش مصنوعی در واقع کار بیشتری برای تحلیلگران جوان ایجاد می کند، نه کمتر.”

در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند کار خلاصه‌سازی سریع اسناد را ساده کند، بسیاری از کارهای تحلیلگر به قضاوت انسانی نیاز دارد تا از خطر شهرت ناشی از قرار دادن توهمات تولید شده توسط هوش مصنوعی در مقابل مشتری جلوگیری شود.

نویسنده “سفر با ماشین بدون راننده: انتخاب های فناوری ما آینده را شکل می دهندوی همچنین خاطرنشان کرد که بانک ها برای محافظت از برند خود به تحلیلگران نیاز دارند. وی افزود: «این مقامات قضاوت خود را در مورد اطلاعات اعمال می‌کنند، اسناد و حقایق را بررسی می‌کنند و اطمینان می‌دهند که هوش مصنوعی خطا یا اشتباهی مرتکب نمی‌شود». هیچ بانک بزرگی نمی خواهد مشتری دیرینه خود را به دلیل اشتباهات اساسی در یک سند مهم از دست بدهد.»

چرا هوش مصنوعی جای تحلیلگران وال استریت را نمی گیرد؟

رهبران کسب و کار به دنبال بازگشت سرمایه گذاری آنها هوش مصنوعی مولد هستند. طبق مطالعات انجام شده هوش مصنوعی در زمینه کسب درآمد و پس انداز پول می تواند در تحقق موارد زیر مفیدتر باشد:

  • آنها یک جهش کوانتومی در ارزش انجام می دهند
  • آنها افزایش قابل توجهی در درآمد و بهره وری در فرآیندهای تجاری حیاتی یک شرکت را امکان پذیر می کنند
  • مشتریان جدید را جذب کنید
  • آنها مشتریان فعلی را وفادار نگه می دارند

به گفته اقتصاددانان، نرم افزار هوش مصنوعی که بانک ها در حال توسعه هستند ممکن است در این آزمایش ها شکست بخورند. اگرچه این فناوری می تواند عملکرد تحلیلگر را افزایش دهد، به نظر می رسد کل صنعت بانکداری به طور کلی استفاده می شود؛ بنابراین مزیت رقابتی برای یک شرکت خاص ایجاد نمی کند. علاوه بر این، هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این نرم افزار به بانک ها در جذب مشتریان جدید و حفظ آنها کمک می کند.