غول فست فود مک دونالد این هفته کمپین بازاریابی جدید و عجیبی را راه اندازی کرد. این شرکت با طعم دادن به بیلبوردهای تبلیغاتی با بوی سیب زمینی سرخ کرده راهی نوآورانه برای استفاده از برخی از محصولات نمادین خود پیدا کرد.

تبلیغ سیب زمینی سرخ کرده مک دونالد با بوی او!

مک دونالد وارد می شود هلند او یک سری بیلبورد سفید زرد و قرمز منتشر کرد که حتی آرم کمان طلایی مک دونالد روی آن ها وجود ندارد. تیم بازاریابی خلاقی که پشت این کمپین قرار دارد معتقد است که نیازی به گفتن آنچه در حال تبلیغ است را ندارند. فقط بوی او می تواند پیام را منتقل کند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نگاه اول، این بنرها خالی به نظر می‌رسند، اما وقتی رهگذران به فاصله پنج متری می‌رسند، با عطر متمایز سیب‌زمینی‌های مک‌دونالد که از داخل بیلبورد می‌آید، مواجه می‌شوند.

در این بیانیه آمده است که این بیلبوردها به صورت “استراتژیک” قرار گرفته اند 200 متر برخی از رستوران های او برای جذب مشتری برای خرید و خوردن این سیب زمینی راه اندازی شده اند. استین منتروپ هولیسلانمدیر ارشد بازاریابی مک‌دونالدز هلند افزود:

ما به خاطر دارایی های برند متمایزمان که بصری تر هستند، شناخته شده ایم. ثابت شده است که بو در برانگیختن خاطرات زنده و احساسی موثرتر از تصاویر است. با گنجاندن این احساس در تبلیغات خود، راه جدیدی برای به خاطر سپردن ایجاد کرده ایماوقات خوبما افرادی را در مک دونالد پیدا کردیم.

  • همکاری با شرکت فروش و کرم کریپسی در اسرائیل

این خبر پس از آن منتشر شد که این شرکت از شراکت با Krispy Kreme برای حمل محصولات خود در فروشگاه های ایالات متحده خبر داد. انتظار می رود این همکاری اواخر سال جاری و تا پایان سال آغاز شود 2026، آمریکایی ها شاهد در دسترس بودن دونات کریسپی کرم در فروشگاه های سراسر کشور خواهند بود. با این حال، این شرکت هنوز تعداد فروشگاه های شرکت کننده را مشخص نکرده است.

علاوه بر این، مک دونالد در حال بازپس گیری تمامی رستوران های اسرائیلی و تبلیغات در مدل فرانچایز در سراسر جهان است.

در اوایل ماه جاری، مک دونالد اعلام کرد که مالکیت فروشگاه های سیب زمینی سرخ کرده مک دونالد در اسرائیل را به دلیل کاهش فروش جهانی به دلیل تحریم های مربوط به درگیری اسرائیل و غزه، در اختیار خواهد گرفت.