نرم‌ افزا‌ر crm یا مدیریت ارتباط با مشتری یک سیستم نرم‌افزاری است که شرکت‌ها برای مدیریت تعاملات با مشتریان فعلی و بالقوه از آن استفاده می‌کنند. بهترین نرم افزار crm می‌تواند مبتنی بر نوعی نرم‌افزار باشند که از کاربران می‌خواهد یک نسخه محلی از آن را دانلود و نصب کنند، یا به‌روزرسانی‌های گاه‌به‌گاه را نصب کرده‌ و مجوزهای جدیدی را برای استفاده از محصول برای مدت زمان مشخصی خریداری کنند.

استفاده از نرم‌افزار crm نقش و اهمیت زیادی در موفقیت و رشد کسب و کار در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف دارد. علاوه بر این، می‌تواند روند کار افراد را نیز آسان‌تر کند و مانع از اتلاف وقت آن‌ها در استفاده از سیستم‌های قدیمی و ناکارآمد شود.

ما در این مقاله از دانشگاه کسب و کار به تعریف نرم افزار crm می‌پردازیم. سپس برخی از نمونه‌های معتبر و کاربردی آن‌ در ایران را معرفی می‌کنیم تا به شما در انتخاب بهترین نرم‌افزار crm کمک کنیم. تا پایان مقاله‌‌ همراه ما باشید تا این نرم‌افزارها و کارکرد آن‌ها را بهتر بشناسید!

نرم‌ افزار crm چیست؟

نرم افزار crm مخفف عبارت Customer relationship management به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. این نرم‌افزارها نقش و اهمیت زیادی در موفقیت سازمان‌ها دارند و به عنوان یک دستیار هوشمند و کاربردی محسوب می‌شوند.

سیستم‌های CRM معمولاً با خدمات شخص ثالث ادغام می‌شوند و به خودکارسازی گردش‌های کاری تجاری از جمله؛ فروش، بازاریابی، برنامه‌های وفاداری مشتری، صورت‌حساب، مدیریت قرارداد و مدیریت تماس کمک می‌کنند.

بهترین نرم افزار crm چه ویژگی‌هایی ارائه‌ می‌کند؟

بدون سیستم CRM، می‌توانید فرصت‌های بالقوه را دست نخورده‌ رها کنید. یک راه‌حل CRM تجربه رضایت مشتری را ارتقا می‌دهد و فروش و حفظ را بهبود می‌بخشد. این نرم‌افزارها همچنین ابزارهای ارزشمندی برای کمک به شرکت شما برای تمرکز بیشتر بر مشتری‌‌، یافتن و تبدیل سرنخ‌های جدید، حفظ مشتریان فعلی و بهبود تجربه کلی خریدار هستند.

مزایای سیستم‌های CRM برای همه انواع سازمان‌ها، از کسب‌وکارهای کوچک گرفته‌ تا شرکت‌های بزرگ اعمال می‌شود. برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  • خدمات مشتری پیشرفته

دسترسی آسان به اطلاعات مشتری، مانند خریدهای گذشته و سابقه تعامل، به نمایندگان پشتیبانی مشتر‌ی‌‌ کمک می‌کند تا خدمات بهتر و سریع‌تری به مشتریان ارائه دهند.

  • تشخیص روند کار

جمع‌آوری و دسترسی به داده‌های مشتری به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که روندها و دیدگاه‌های مربوط به مشتریان خود را از طریق گزارش‌دهی و ویژگی‌های تجسم شناسایی کنند. سیستم‌های CRM داشبوردها و تجزیه و تحلیل‌هایی با هضم آسان برای نظارت بر سلامت کسب‌وکار از سطح بالایی ارائه می‌دهند.

  • تنظیم اتوماسیون اداری

سیستم‌های متکی بر بهترین نرم افزار CRM می‌توانند کارهای ساده، اما ضروری مانند راه‌اندازی خط لوله فروش و پشتیبانی مشتری را خودکار کنند.

  • جمع‌آوری اطلاعات مشتریان

یک سیستم CRM در هسته خود یک پایگاه داده مخاطبین است. این به کسب و کار شما کمک می‌کند تمام داده‌هایی را که از سرنخ‌ها، مشتریان و شرکای تجاری جمع‌آوری می‌کنید جمع‌آوری، ذخیره و مدیریت کنند.

این نرم‌افزار اساساً مانند یک Rolodex یا صفحه گسترده است، اما می‌تواند به سرعت حجم عظیمی از داده‌ها را سازماندهی کند و آن‌ها را در قالبی ساده – با نمایه‌های مشتری – در داشبورد مرکزی نمایش دهد تا درک آن آسان باشد.

  • مدیریت ارتباط با مشتری

یک نرم افزار crm به عنوان یک تلفن و اپراتور فوق‌العاده عمل می‌کند. این برنامه می‌تواند تمام کانال‌های ارتباطی شما با مشتریان و همکاران شما‌ را ردیابی کند؛ از جمله تماس‌های تلفنی، پیامک، ایمیل، چت زنده، ایمیل مستقیم و رسانه‌های اجتماعی. علاوه بر این، یک CRM می‌تواند شما را قادر سازد سفر هر مشتری را مدیریت کرده‌ و در هر مرحله با آنها ارتباط برقرار کنید.

  • توانایی ادغام با سایر نرم‌افزارها

بهترین نرم افزار CRM توانایی ادغام با سایر نرم‌افزارهای شما، مانند خدمات مشتری، صورت‌حساب، حسابداری، نظرسنجی‌ها، امضای اسناد و سایر عملکردهای مهم تجاری را دارد؛ بنابراین به عنوان یک عضو مرکزی برای تمام فعالیت‌های فروش و بازاریابی شما عمل می‌کند.

  • مدیریت سرنخ‌ها

به کسب‌وکارها کمک می‌کنند سرنخ‌های خود را از طریق خط لوله فروش دنبال کنند. این به آنها اجازه می‌دهد تا سرنخ‌های خاصی را اولویت بندی کنند، آنها را به نمایندگان فروش اختصاص دهند و پیشرفت آنها را نظارت کنند. CRM ها مطمئن می‌شوند که سرنخ‌ها به درستی پرورش می یابند و اجازه ندارند از قیف خارج شوند.

  • اتوماسیون بازاریابی

بسیاری از CRMها با ابزارهای اتوماسیون بازاریابی ادغام می‌شوند تا پس از انجام اقدامات خاصی (مانند باز کردن‌ یک ایمیل یا کلیک کردن‌ بر روی تبلیغ برای یک پیشنهاد خاص) بتوان به طور خودکار سرنخ‌ها را پرورش داد.

  • اتوماسیون نیروی فروش

این نرم‌افزارها می‌توانند داده‌های مشتری را جمع‌آوری و ردیابی کنند، اما برای استفاده حداکثری از این اطلاعات، باید بتوانند بر اساس بینش‌های موجود در آن داده‌ها عمل کنند. اتوماسیون نیروی فروش با خودکار کردن‌ کارهای وقت‌گیر در فرآیند فروش، در زمان تیم فرو‌‌ش شما صرفه‌جویی می‌کند.

  • اتوماسیون گردش کار

فراتر از اتوماسیون بازاریابی، CRMها همچنین می‌توانند به خودکارسازی سایر عملکردها برای صرفه‌جویی در زمان کمک کنند. به عنوان مثال، شرکت‌ها می‌توانند از سیستم‌های CRM برای خودکارسازی برخی از تعاملات خدمات مشتری استفاده کنند تا از پاسخگویی مکرر به سؤالات مشابه اجتناب کنند.

معرفی بهترین نرم‌ افزار crm ایرانی

تا این بخش از مقاله دانشگاه کسب و کار با مفهوم نرم افزار crm و مزایای آن آشنا شدید. اگر قصد دارید برای رشد کسب و کار خود از این سیستم استفاده کنید، این نرم‌افزارها از معتبرترین نرم‌افزارهای crm در ایران محسوب می‌شوند:

1.‌ نرم‌افزار crm دیدار

نرم‌افزار دیدار یکی از شناخته شده‌ترین نرم‌افزارهای crm در ایران است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرد و اکنون در اختیار تمام شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی قرار دارد. روش استفاده از این‌ نرم‌افزار‌ بسیار ساده است. در سایت دیدار‌ راهنما و ویدئوهای آموزشی قرار دارد که می‌تواند روش کار نرم‌افز‌ار را به‌سادگی به شما توضیح دهد. تعرفه خرید آن نیز مناسب است و امکان استفاده و تست 15 روزه‌ رایگان دارد. برخی دیگر از مزایا و معایب نرم‌افزار‌ crm دیدار عبارت ا‌ست از:

ارائه‌ ابزارهای تولید فرصت و سرنخ برای جذب بیشتر مشتری

مدیریت پروژه‌ها و فرآیندهای پس از فروش

ار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ائه‌ بانک اطلاعاتی مشتریان برای دسترسی به اطلاعات و سوابق خرید

ارسال پیامک و ارسال پیام به مشتری در واتساپ

ارائه‌ راهکار با توجه به صنایع و بیزینس‌های مختلف

• محدود بودن امکانات crm دیدار برای کسب و کارهای بزرگ

لینک ورود به سایت نرم‌افزار CRM دیدار

2. پیام گستر؛ بهترین نرم افزار crm ایرانی

مجموعه نرم افزاری پیام گستر در سال 1389، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه تجارت الکترونیک اول، با همکاری مهندسین و متخصصین حوزه فناوری سیستم‌های مشتری مداری، فعالیت خود را با هدف ارائه به‌روزترین راهکارهای مدیریتی در امر فروش و بازاریابی آغاز کرد.

اولین محصول این مجموعه یعنی نرم افزار CRM پیام گستر با شعار فناوری در مدار مشتری پدید آمد تا به عنوان رهبر بازار CRM ایران، به یکپارچه‌سازی روابط درون و برون‌سازمانی بپردازد. برخی از ویژگی‌ها و مزایای این نرم‌افزار عبارت است از:

ارائه خدمات پس از فروش برای افزایش و حفظ رضایت مشتریان

مدیریت خرید و فروش به صورت تخصصی

مدیریت تبلیغات هدفمند با استفاده از ابزارهای خاص

یکپارچه‌سازی اطلاعات مالی

طراحی اتوماسیون اداری برای نظم‌بخشی بیشتر به کسب و کار

کمک به حل پیچیدگی‌های فرایند کاری از طریق فرم‌ساز و BPMS

نرم افزار crm پیام گستر را میتوان به عنوان بهترین نرم افزار crm در ایران معرفی کرد. امکان استفاده رایگان از این نرم‌افز‌ار به مدت 30 روز از جمله مزایای مهم آن است که می‌تواند شما را کاملا با ویژگی‌های آن آشنا کند. برای ورود به سایت پیام‌گستر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک ورود به سایت نرم افزار پیام گستر

3. نرم افزار crm سرو

شرکت توسعه راهکارهای مدیریت سرو نو عضو «گروه شرکت‌های همکاران سیستم» است که در سال 1390 برای پوشش شکاف بزرگی که در حوزه CRM در ایران وجود داشت، شروع به کار کرد. این شرکت‌ به صورت تخصصی در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری فعالیت میکند و بر اساس نیازهای کسب و کارهای ایرانی و بر پایه بهترین تجربیات بین‌المللی نرم‌افزار SarvCRM را توسعه داده‌ است.

هوشمندی در بازاریابی، فروش و خدمات

مدیریت تمام فعالیت‌ها و پیگیری‌های موثر با مشتریان

سنجش اثربخشی فعالیت‌های تبلیغاتی

مدیریت فروش‌های جاری

مدیریت خدمات پس از فروش

اتوماتیک‌سازی فعالیت‌ها

اطلاع‌رسانی‌ها به مشتریان

این موارد بخشی از مزایای سیستم SARVCRM است. یکی از بزرگترین ویژگی‌های این سیستم‌ مبتنی بودن‌‌‌ آن بر تکنولوژی پردازش ابری است‌‌.

از مزایایی که پردازش ابری برای استفاده کنندگان آن به همراه دارد این است که کسب و کار با بسیاری از مشکلاتی که عموما در استفاده و نگهداری از نرم افزارها به وجود می‌آید مواجه نمی‌شود – سرعت اجرا و پیاده سازی نرم افزار بسیار بالاتر است – امکان مقیاس‌پذیری نرم‌افزار وجود دارد – همواره از آخرین نسخه نر‌م ا‌فزار استفاده می‌شود – سرعت تولید امکانات جدید توسط تامین کننده‌ بالاتر است‌ و سطح بالاتری از در دسترس بودن‌ نرم‌افزار‌‌ وجود دارد. برای استفاده از نرم افزار crm سرو و بهره‌مندی از مزایای آن می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک ورود به سایت نرم افزار سرو

4. بهترین نرم افزار crm دانش بنیان؛ نرم‌افزار crm24

شرکت ‏‏CRM24 یک شرکت دانش بنیان است و خود را موظف می‌داند که از ‏متخصصان خبره جوان بهره ببرد و به‌روزترین و کارآمد‌ترین خدمات خود را به ‏کاربران خود ارائه کند. این شرکت‌‌ فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرد.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM24 یک راهکار مطمئن برای مدیریت هوشمند کسب و کار و یکپارچگی تمام بخش‌های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش کسب‌و کار‌ است. خدمات و ویژگی‌های ارائه‌شده در این نرم‌افزار عبارت ا‌‌ست‌ از:

مدیریت سرنخ‌ها و مدیریت پشتیبانی از مشتریان

ایجاد گزارش‌های پیشرفته‌

امکان صدور فاکتور

قابلیت شخصی‌سازی بالا

اتصال به پیامک و ایمیل

ایجاد گردش کار و خودکارسازی

اتصال به voip و مدیریت تماس‌ها

امکان تست رایگان 10 روزه برای بررسی خدمات و ویژگی‌های نرم افزار crm24

لینک ورود به سایت نرم افزار crm24

5. معرفی نرم‌افزار فر‌ادیس

نرم افزار CRM فرادیس به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در جذب مشتری جدید و نگه داشتن مشتری‌های قبلی به کسب و کار شما کمک می‌کند. مدیریت ارتباط‌ با مشتر‌ی فرآیند پیچیده‌ای است و بسیاری از فعالیتهای روزمره پرسنل را در برمی‌گیرد.

اتوماتیک کردن‌ و بهبود فعالیتهای اداره‌ مشتریان وظیفه نرم افزار CRM فرادیس است. برخی از ویژگی‌هایی که می‌تواند این نرم‌افزار‌‌ را از سایر نمونه‌های مشابه خود متمایز کند شامل موارد زیر است:

مدیر‌‌یت مشتری از زمان تماس اولیه با شرکت و تعریف حرفه‌ای سفر مشتر‌‌ی در سازمان

مدیر‌یت‌ تقویم‌های کاری، برنامه‌ریزی، مدیریت زمانبندی و‌ اشتراک‌گذاری تقویم کاری با همکاران

مدیر‌‌‌‌یت نظرسنجی، مسابقه، پاسخگوی خودکار

کمک به مدیریت خد‌مات پس‌ از فرو‌ش

مد‌یریت‌ حرفه‌ای و امن کاربران و پرسنل در نرم‌افزار فرادیس

امکان آموزش حضوری نرم‌افزار‌ در‌ محل خریدار

گارانتی برگشت پول در صورت عدم رضایت مشتری

سازگاری نرم افزار crm با نرم‌افزارهای حسابداری

مدیریت درخواست های مشتری ( سیستم تیکتینگ )

لینک ورود به سایت نرم‌افزار فرادیس

6. نرم‌افزار crm رکاما

نرم‌افزار crm رکاما یکی از نرم‌افزارهای باسابقه و قدیمی در سیستم طراحی و ساخت نرم‌افزارهای‌ مدیریتی است. فعالیت اصلی گروه مهندسی نرم‌‌افزاری رکاما‌ از سال 1391 با هدف تحول در کسب و کارها و ایجاد سهولت در کار مدیران در بازار نوین کسب‌وکار آغاز شد.

اکنون این مجموعه فعالیت گسترده‌ای در ارائه‌‌ خدمات به کسب‌وکارها دارد. برخی از مزایا و معایب نرم افزار crm رکاما عبارت است از:

ارائه خدمات گسترده در حوزه مدیریت پرونده‌ها، تماس‌ها، حسابداری و گردش کار

اتوماسیون اداری و مدیریت دبیرخانه

سفارشی‌سازی و امکانات اختصاصی

ارائه‌ ماژول خرید و فروش

آموزش و نصب رایگان

• بالا بودن‌ هزینه‌ خرید نرم‌افزار در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای crm

•‌ عدم پشتیبانی بلندمدت از خریداران

لینک ورود و استفاده از نرم‌افزار رکاما

7. معرفی نرم‌افزار دانا

مجموعه داناپرداز فعالیت خود را از سال 1385 با هدف تولید محصولات نرم‌افزاری برای کمک به سازمان‌ها و کسب و کارها آغاز کرد. اکنون پس از گذشت 18 سال از فعالیت این مجموعه، بسیاری از سازمان‌های بزرگ دولتی مانند بانک‌ها، وزارت‌خانه‌ها و نهادهای کشوری برای مدیریت واحد فناوری اطلاعات خود از آن استفاده می‌کنند. همین موضوع می‌تواند تجربه و مهارت این مجموعه و بهترین نرم افزار crm آن را در ارائه‌ خدمات مختلف مشخص کند. ویژگی‌های مهم این‌ نرم‌افزار عبارت است‌ از:

  • طراحی ساده و سریع و رابط کاربری حرفه‌ای
  • امکان راه‌اندازی سریع‌ نرم افزار crm داناپرداز تنها در چند دقیقه
  • افزایش بهره‌وری و راندمان فرایندهای کاری شما
  • امکان انجام همکاری تیمی از طریق مدیریت فعالیت‌ها، جلسات و تقویم‌های کاری مشترک
  • ارائه‌ دوره‌ رایگان 14 روزه‌ برای تست قابلیت‌های نرم‌افزار

برای بهره‌مندی از این مزایا و مشاهده خدمات بیشتر، با کلیک بر گزینه زیر سایت سایت داناپرداز شوید.

لینک ورود به سایت داناپرداز

8. نرم‌افزار crm ایده‌آل

شرکت دانش بنيان کارا افزار ايده آل با بيش از 15 سال سابقه در توليد نرم‌افزارهای مديريت کسب و کار، از ابتدا براساس نياز کسب و کارهای مختلف به طراحی و توسعه نرم افزار CRM ايده آل پرداخته‌ است تا امروزه بتواند جامع‌ترين سامانه‌ مديريت‌ ارتباط با مشتريان براي کسب‌وکار شما باشد.

طراحی نرم افزار crm ايده‌آل به صورت دايناميک و هوشمند برای هر کسب و کار و ارائه‌ ورژن‌های جديد نرم‌افزار براساس نياز مشتريان باعث شده‌ تا شرکت کارا افزار ايده‌‌آل به عنوان توليد کننده‌ تخصصی نرم افزار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت شناخته‌ شود. شما با استفاده از این نر‌م‌افزار می‌توانید از قابلیت‌های زیر بهره‌مند شوید:

  • مدیریت کمپین‌های بازاریابی
  • مدیریت‌ ارتباطات هوشمند
  • حسابداری فروش
  • مدیریت قراردادها
  • خدمات پس از فروش و مدیریت‌‌ تیکینگ
  • امکان لینک‌دهی با سایر سیستم‌ها
  • مدیریت تامین‌ کنندگان
  • مد‌یریت منابع انسانی
  • قابلیت 15 روز استفاده رایگان

برای ورود به سایت بهترین نرم افزار crm ایده‌آل و استفاده از خدمات آن بر روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک ورود به سایت نرم‌افزار ایده‌آل

9. معرفی نرم‌افزار crm سنا

شرکت رهنوردان دنیای مجازی پارس با نام crm سنا از سال 1382 با هدف تولید و توسعه نرم‌افزارهای مبتنی بر وب شبکه‌های داخلی و با محوریت تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر ایران آغاز به کار کرد. این شرکت‌ تاکنون با برندها و سازمان‌های معتبری همکاری کرده‌ و نرم افزار crm خود را در اختیار آن‌ها قرار داده‌ است.

برخی از قابلیت‌های مهم نرم‌افزار سنا شامل این موارد است‌‌:

امکان استفاده از نرم‌افزار در داخل سرور شرکت یا به صورت اینترنتی و در فضای ابری

پشتیبانی حرفه‌ای دائم توسط تیم متخصص سنا

شخصی سازی نرم افزار crm با توجه به نیازهای کسب و کار شما

امکان مشاهده‌ 360 درجه پروفایل مشتریان و تاریخچه‌ اطلاعات آن‌ها

قرار دادن‌ کارتابل وظایف و فعالیت‌های روزانه

امکان ارتباط با سایر سیستم‌ها مانند نرم‌افزار سپیدار، شبکه‌های اجتماعی و تماس‌های تلفنی

لینک ورود به سایت نرم افزار سنا

10. معرفی بهترین نرم افزار crm جولیو

Joolio یکی دیگر از سیستم‌های ارائه‌ دهنده‌ نرم افزار crm است که در این مقاله از دانشگاه کسب و کار به شما معرفی می‌کنیم. در نرم‌افزار این شرکت امکانات و خدمات خوبی وجود دارد که می‌تواند رضایت و توجه شما را به خود جلب کند:

  • یادگیری crm فقط در 13 دقیقه
  • اتصال به شبکه‌های اجتماعی
  • قابلیت ساخت فرم و نظرسنجی
  • قابلیت تیکینگ در نرم‌افزار crm جولیو
  • مدیریت پایپ لاین فروش
  • مدیریت بازاریابی
  • امکان استفاده رایگان از نرم‌افزار به مدت 30 روز
  • انعطاف پذیری و قابلیت توسعه
  • امکان استفاده از دستیار هوش مصنوعی در نرم‌افزار جولیو

این موارد تنها بخشی از امکانات و ویژگی‌های جذاب نرم افزار crm جولیو است. اگر قصد دارید این نرم‌افزار را خریداری کنید، از طریق لینک زیر وارد سایت جولیو شوید و از امکان استفاده 30 روزه‌ رایگان آن بهره‌مند شوید.

لینک ورود به سایت جولیو

سخن پایانی

نرم افزار crm یک تکنولوژی پیشرفته برای مدیریت ارتباط با مشتری است. این نرم‌افزار با هدف بهبود روابط تجاری به کسب و کارها و شرکت‌ها کمک می‌کند فرایندها را ساده‌سازی کنند و با استفاده از تکنیک‌های ساده بتوانند گزارش‌های کار، ارتباط با مشتریان، تنظیم تقویم سازمانی و… را استخراج کنند. اگر شما مدیر یک کسب و کار متوسط یا بزرگ هستید یا می‌خواهید شرکت و سازمان خود را هدفمند و دقیق کنیم، استفاده از نرم‌افزار crm پیشنهاد خوبی برای شما است.

ما در این مقاله از دانشگاه کسب و کار به تعریف نرم‌افزار crm‌‌ و کاربردهای آن پرداختیم. سپس 10 مورد از بهترین نرم افزار crm موجود در ایران را معرفی و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کردیم. نظر شما درباره نرم افزار crm و اهمیت استفاده از آن چیست؟ بهترین نرم‌افزاری که در این حوزه‌ استفاده کردید کدام است؟ نظرات ارزشمند خود را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *