آیا تنها یک نوع قیف در دنیای بازاریابی وجود دارد؟

همانطور که در بالا گفتم، قیف اساساً به مسیر ایده آلی اشاره دارد که مخاطبان شما باید طی کنند تا خریدار شوند. در مورد سایر اهداف در دنیای تجارت، قطعا یک مسیر ایده آل وجود دارد.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید تعداد سرنخ ها را در وب سایت خود افزایش دهید. خب، در این صورت می توانید یک قیف مدیریت لید نیز ایجاد کنید! این قیف می تواند مسیری مانند این داشته باشد:

  • جذب مخاطب (از طریق سئو، تبلیغات، شبکه های اجتماعی و …)
  • آنها را به صفحه مورد نظر علاقه مند کنید.
  • قول دادن
  • من یک ایمیل دریافت می کنم،
  • پرورش سرب
  • و…

به طور کلی، قیف های زیادی در دنیای تجارت وجود دارد، مانند قیف فروش، مدیریت سرنخ، وبینار، بازاریابی ویدئویی و غیره.

چگونه از قیف بازاریابی بهتر استفاده کنیم؟

خوب، قبل از پایان مقاله، اجازه دهید کمی در مورد تکنیک های قیف بازاریابی صحبت کنم و با ارائه نکاتی به شما یاد بدهم که چگونه در این فرآیند بهتر عمل کنید.

1_ مراحل را خودکار کنید

اساساً در بازاریابی اینترنتی، اکثر کسب و کارها از طریق ایمیل، مخاطبان را به سرنخ و سپس به فروشندگان تبدیل می کنند. این بدان معنی است که آنها سعی می کنند ابتدا ایمیل شما را دریافت کنند و سپس شما را با آنها تغذیه کنند. همانطور که گفته شد، داشتن یک ابزار قدرتمند بازاریابی ایمیلی به صاحبان مشاغل کمک زیادی می کند.

در واقع، ابزارهای ایمیل مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهند که بدون مداخله دستی، روند پرورش سرنخ‌ها را انجام دهید! به عنوان مثال، می توانید فرستنده را در ابزار بازاریابی ایمیلی تنظیم کنید، به محض اینکه مخاطبی آدرس ایمیل خود را ارسال کرد، یک فایل مشخص به صورت رایگان برای او ارسال می شود، سپس هر هفته از انتشار مقالات مطلع می شود، سپس یک کد تخفیف خاصی ارسال خواهد شد و غیره. بنابراین برای اینکه بتوانید این فرآیند را بهتر پیش ببرید، حتما از ابزارهای ایمیل مارکتینگ و حتی ابزارهای بازاریابی پیامکی استفاده کنید که می توانند روند را هدایت کنند. بطور خودکار ادامه بده

همیشه هنگام طراحی قیف فروش خود این سوال را از خود بپرسید

2_ روی دهانه قیف تمرکز کنید

طبق تجربه خودم و البته طبق بسیاری از منابع انگلیسی، هر چه که بتوانید دهانه قیف تمرکز کنید، در نهایت خریداران و مشتریان بیشتری خواهید داشت. این بدان معنی است که با افزایش تعداد مشتریان بالقوه، تعداد خریداران نیز افزایش می یابد. اما چگونه روی دهانه قیف تمرکز کنیم؟ خب، همانطور که در ابتدای مقاله متوجه شدید، اولین مرحله قیف بازاریابی، تبدیل کاربر به مشتری بالقوه است.

پس ابتدا باید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. مهمترین راه حل برای افزایش بازدید سایت سئو یا بهینه سازی گوگل است. در سئو با پیاده سازی یک سری فاکتورها در سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو دیده می شوید و مخاطبان بیشتری را جذب می کنید. من در فصلی از دوره وب مستر Wealth Builder به طور جامع در مورد این موضوع صحبت کردم. علاوه بر سئو، راه حل های دیگری مانند تبلیغات و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای افزایش بازدید وجود دارد.

زمانی که مطمئن شدید در زمینه جذب بازدیدکننده فعالیت خوبی وجود دارد و بازدید از سایت در حال افزایش است، باید به سراغ آن بروید. تله های تولید سرب من دارم میروم منظورم بهانه هایی است که مخاطبان شما آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را برای شما ارسال می کنند. در این مرحله باید باکس هایی برای دریافت ایمیل به دلایل مختلف مانند دریافت دوره های رایگان، فایل های پی دی اف و … در قسمت های سایت قرار دهید تا مخاطب راه ارتباطی خود را برای دریافت آن ها در اختیار شما قرار دهد. .

3_ به تجربه کاربری توجه کنید

ببینید، در هر نقطه از قیف بازاریابی که هستید اثر متقابل با کاربر دارید. به عنوان مثال در اولین نکته باید او را به مشتری بالقوه تبدیل کنید و از طریق صفحات وب سایت، در حین پرورش از طریق ایمیل، پس از خرید از طریق تماس و … با او ارتباط برقرار کنید. بنابراین در تمام این مراحل با شما در ارتباط است. اما یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه در همه این ارتباطات، آن را به یک تجربه خوب تبدیل کنید تا هم سرعت عبور از قیف را افزایش دهید و هم احتمال اینکه او مدافع شما شود.

  • به عنوان مثال باید سرعت سایت را ارتقا دهید تا هنگام مرور صفحات مختلف احساس بدی نداشته باشد.
  • شما باید مطمئن شوید که فرم های دریافت ایمیل شما خوب به نظر می رسد.
  • باید با فرم ها کار کنید و ببینید مشکلی در آنها وجود ندارد.
  • باید مطمئن شوید که ایمیل های ارسالی هم در تلفن همراه و هم در کامپیوتر به خوبی نمایش داده می شوند.
  • کارشناسان فروش باید در زمان مناسب با مصرف کننده تماس گرفته و رفتار خوبی از خود نشان دهند.
  • و…

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *