1_ فقط در صورت امکان صفحه فرود خود را سئو کنید!

به راحتی می توان گفت که باید صفحه فرود خود را برای یک کلمه بهینه کنید و سپس برخی از تکنیک های سئو را توضیح دهید. اما من می خواهم در مورد چیزی صحبت کنم که هیچ کس برای شما توضیح نمی دهد! قبل از شروع بهینه سازی صفحه باید یک قدم بردارید، ابتدا مطمئن شوید که صفحه مورد نظر شما حتی برای سئو است یا خیر مناسب هست یا نه!

چه مفهومی داره؟ می بینید، گوگل تنها در صورتی به صفحه شما اجازه می دهد که برای یک کلمه کلیدی خاص با سایر رقبا رقابت کند که صفحه مورد نظر واقعاً برای بهینه سازی در کلمه کلیدی مورد نظر شما مناسب باشد.

به این معنی که مثلاً اگر صفحه فرود شما با کلمه “دوره رایگان فن بیان” سئو شود در حالی که محتوای آن فقط یک مقاله 4000 کلمه ای است، احتمالاً گوگل به هیچ وجه اجازه سئو بودن آن را نخواهد داد. زیرا با این کلمه کاربر به دوره نیاز دارد نه مقاله و اولویت گوگل نیاز مخاطب است.

یا مثلا اگر بخواهید صفحه سئو دوره آموزشی خود را که بیش از 5 میلیون تومان هزینه دارد را روی کلمه بسیار سختی مثل کسب و کار اینترنتی انجام دهید، احتمالا دوباره به مشکل بر خواهید خورد!

زیرا اکثر مخاطبان در این کلمه کلیدی به مقاله، ویدئو، دوره رایگان و … نیاز دارند. بنابراین از آنجایی که صفحه دوره شما پاسخگوی نیاز مخاطب نیست، حتی اگر به صفحه اول راه پیدا کند، به دلیل افزایش نرخ پرش (خروج سریع کاربران) به سرعت رتبه خود را از دست می دهد.

بنابراین، اگر مطمئن هستید که صفحه مورد نظر می تواند به خوبی نیاز کاربران را در کلمه کلیدی مورد نظر برآورده کند، آن را برای سئو هدف گذاری کنید. برای اطمینان از این موضوع، 2 کار را انجام دهید. ابتدا سایت های صفحه اول گوگل را بررسی کنید و ببینید آیا کسی سئو صفحه ای مشابه صفحه شما دارد؟ دوم، خود را به جای کاربر قرار دهید و ببینید که آیا این صفحه واقعاً نیازهای شما را به عنوان مخاطب برآورده می کند یا خیر.

(این سایت دارای مقالاتی در مورد نحوه بهینه سازی صفحه است، از جمله مقاله سئوی محتوا که می توانید بخوانید.)

2_ به CRO توجه کنید

CRO در واقع مخفف یک کلمه انگلیسی است که مخفف آن است بهینه سازی نرخ تبدیل خوب! اگر نمی دانید نرخ تبدیل چقدر است؛ نرخ تبدیل نسبت افرادی است که اقدام مورد نظر را در صفحه انجام می دهند به افرادی که وارد شده اند. به عنوان مثال، اگر 100 نفر از 1000 نفر در یک صفحه قرار بگیرند و محصول را خریداری کنند، نرخ تبدیل 10٪ است.

اکنون به یک CRO نیاز دارید تا بتوانید نرخ تبدیل را افزایش دهید و آمار فروش یا هر هدف دیگری را که دارید افزایش دهید. من یک سری تکنیک های بهینه سازی نرخ تبدیل را در ذهن دارم که به شما کمک می کند مخاطبان بیشتری را متقاعد کنید تا اقدام مورد نظر را انجام دهند. در زیر مهمترین این تکنیک ها را توضیح خواهم داد:

CTA را در دسترس قرار دهید

در صفحات فرود ما تا آنجا که ممکن است می خواهیم به سرعت مخاطب را به انجام عمل مورد نظر تشویق کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، من یک CTA بسیار واضح ارائه می کنم در همان ابتدای صفحه کاربر را نشان دهید. همچنین، حتماً صفحه را در موبایل و دسکتاپ بررسی کنید تا مطمئن شوید که ظاهر خوبی دارد.

به مخاطب نشان دهید که تنها نیست!

روانشناسان می گویند که ما انسان ها به دلیل چیزی به اصطلاح اثر تایید اجتماعی یا اثبات اجتماعی، ما دوست داریم کارهایی را انجام دهیم که دیگران قبل از ما انجام داده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد حس تایید اجتماعی در صفحات فرود این است که به مخاطبان خود بفهمانید که دیگران قبل از آنها اقدام مورد نظر شما را انجام داده‌اند. برای مثال در صفحه ای بنویسید که تا کنون 200 نفر به این محصول رای مثبت داده اند یا مثلا بنویسید تا به 2500 نفری که قبلا این دوره رایگان را دریافت کرده اند بپیوندید.

اگر دقت کنید، دیجی کالا با نمایش نظرات، نکات مثبت، تعداد خریداران و … مخاطبان جدیدی را نیز در این حس تایید اجتماعی جذب می کند. در صفحات محصول شما

در مورد مزایا شفاف باشید

فرقی نمی کند که هدف شما از طراحی صفحه فرود، فروش محصول به مخاطبان باشد یا دریافت اطلاعات تماس آنها. در هر صورت این اثر چند مزیت برای مخاطب دارد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید اطلاعات تماس دریافت کنید و در ازای آن یک فایل متنی رایگان ارائه دهید، شاید اینها مزایایی باشد که مخاطبان شما متوجه آن خواهند شد:

  • دانلود رایگان و سریع فایل متنی،
  • با یادگیری چند نکته تخصصی و ارزشمند،
  • و…

پس حالا که چنین مزایایی وجود دارد، در مورد آنها صحبت کنید! نوشتن این مزایا در صفحه فرود، کاربران را تشویق می کند تا آنچه را که می خواهید انجام دهند.

_ اطلاعات تماس را در صفحات فرود خرید قرار دهید

مهم نیست که خرید اینترنتی چقدر برای مصرف کنندگان در سراسر جهان عادی شده است، هنوز مخاطبان زیادی هستند که ترجیح می دهند سوالات و ابهامات خود را در مورد محصول از شخص پرسیدن با در نظر گرفتن این موضوع، اگر اطلاعات تماس را در صفحه فرود محصول خود وارد نکنید، در واقع مخاطبان زیادی را از دست داده اید. علاوه بر این وجود چت آنلاین در وب سایت می تواند تاثیر مثبتی در آمار خرید داشته باشد.

ویدیو را نادیده نگیرید

  • محبوبیت سایت های اشتراک گذاری ویدیو.
  • آمار بالای بازدید از ویدیو،
  • تحقیق و بررسی،
  • مطالعات
  • و…

اینها از جمله مواردی است که نشان می دهد در چند سال اخیر ویدئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ بر مصرف کنندگان تاثیر گذاشته است. با در نظر گرفتن این موضوع، حتما از یک ویدیو در صفحه فرود خود استفاده کنید. ترجیحاً در این ویدیو شما یا یکی از کارمندان شرکت در مورد محصول یا … توضیح دهید به این ترتیب هم آن دسته از مخاطبانی که حوصله خواندن متن را ندارند و هم آنهایی که تا دیدن برند به برند اعتماد ندارند را جذب خواهید کرد. شخص

از تست A/B کمک بگیرید

قبلاً در مقاله ای در مورد آزمایش انسانی یا تست A/B صحبت کرده ام. به طور خلاصه، این تست به شما کمک می کند تا بفهمید چه تغییراتی نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد.

در این راه حل، ابتدا صفحه اصلی را در مقابل تعداد معینی از کاربران قرار می دهید و نرخ تبدیل را بررسی می کنید. سپس تغییری در صفحه داده ایجاد کنید، مثلا اندازه دکمه های CTA را افزایش دهید و دوباره صفحه را مقابل همان تعداد کاربر قرار دهید و دوباره نرخ تبدیل را اندازه بگیرید. در نهایت با مقایسه نتایج متوجه خواهید شد که کدام صفحه ممکن است نرخ تبدیل بهتری داشته باشد و آن را به عنوان صفحه اصلی در نظر بگیرید.

به مخاطب سخت نگیرید!

یکی از رایج ترین اشتباهات طراحی صفحه فرود ایجاد فرم های پیچیده ثبت نام یا پرداخت برای آن است. مثلا برای ارسال فایل پی دی اف علاوه بر نام و ایمیل مخاطب، مواردی مثل شماره تماس، نام شهر و … را هم می خواهد! خب قطعا در این شرایط بخش زیادی از مخاطبان بدون نگرانی صفحه را ترک می کنند و آن را فراموش می کنند. بنابراین فرآیندی را که مخاطب شما باید طی کند تا حد امکان ساده کنید.

3- تبلیغ کنید اما هدف گذاری مجدد کنید!

همانطور که در ابتدای مقاله گفتم، صفحات فرود می توانند از کانال های مختلف از جمله تبلیغات بازدید داشته باشند. به عنوان مثال من خودم بارها برای وبسایت Make Wealth Webmaster Course تبلیغ کرده ام و از نتیجه آن راضی هستم.

اما در این بین و بر اساس تجربه، یکی از بهترین انواع تبلیغاتی که می توانید برای افزایش بازدید از صفحه فرود استفاده کنید، هدف گذاری مجدد تبلیغات خوب! چه مفهومی داره؟

ببینید در دنیای فروش و بازاریابی می گویند برای فروش به مخاطبی که یک بار محصول ما را دیده اما نخریده است باید دوباره به سراغ او بروید و پیگیری کنید! با در نظر گرفتن این نکته مهم، هدف گذاری مجدد تبلیغات، تبلیغ محصول یا خدمات شما را فقط به مخاطبانی نشان می دهد که قبلاً به سایت شما رفته اند و صفحه محصول شما را دیده اند!

در واقع با این نوع تبلیغات کدی در سایت شما قرار می گیرد که IP بازدیدکنندگان شما را ذخیره می کند و به سرویس های تبلیغاتی ارسال می کند. سپس، هنگامی که کاربران از سایت های تبلیغاتی بازدید می کنند، آن سایت ها IP خود را شناسایی می کنند و به جای تبلیغ در سایت های دیگر، تبلیغ محصول شما را به آنها نشان می دهند. به این ترتیب دوباره آنها را به یاد خواهید آورد و احتمال خرید آنها افزایش می یابد.

چند نمونه از صفحات فرود موفق

خوب، حالا که همه چیز را در مورد صفحات فرود می دانید، بیایید چند نمونه موفق از صفحات فرود وب فارسی را به شما نشان دهیم و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی کنیم. با من بمون

1_ صفحه فرود همکاری کالاهای دیجیتال

دیجی کالا یکی از قدرتمندترین سایت ها در ایجاد صفحه فرود است! اکثر صفحات فرود ایجاد شده توسط این وب سایت بسیار ابتدایی هستند و از تکنیک های تبلیغاتی و طراحی صفحه فرود پیروی می کنند. درباره صفحه بالا:

  • همانطور که می بینید تمام لینک های صفحه فقط مربوط به موضوع هستند و مخاطب را به موضوعی نامرتبط هدایت نمی کنید.
  • به تمام سوالات متداول در صفحه پاسخ داده شده است.
  • فونت نوشته بسیار بزرگ است و متن زیادی در صفحه وجود ندارد که مخاطب را خسته کند.
  • چندین دکمه CTA با ظاهر مناسب در صفحه قرار داده شده است.
  • تعداد افرادی که در صفحه ثبت نام می کنند را ذکر می کند که باعث می شود مخاطب درگیر حس تایید اجتماعی شود.

2_ صفحه فرود سایت cinere

همانطور که می بینید، این صفحه فرود برای فروش محصولات است. تنها دلیلی که من به این صفحه فرود در مقاله اشاره کردم این بود که یک سری ویژگی های محصول را در یک نگاه به مخاطب ارائه می دهد. این باعث می شود مخاطب در وهله اول بهانه ای برای خرید پیدا کند و احتمالا انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کند.

3_ صفحه فرود سایت Newsbox

نمونه صفحه فرود بعدی که می خواهم به آن اشاره کنم صفحه وب سایت Newsbox است. همانطور که در تصویر بالا مشخص است کاربر به محض ورود با متنی کوتاه و کامل مواجه می شود که توضیحاتی در مورد محصول می دهد. همچنین دارای دکمه CTA با رنگ و البته متن مرتبط است که مخاطب را بیشتر از قبل به اقدام تشویق می کند.

در نهایت، داشتن یک ویدیوی توضیحی و آموزشی به مخاطبانی که هنوز به طور کامل با محصول آشنا نیستند، کمک می کند تا مطلع شوند و احتمالاً تشویق شوند که پیش نمایش را امتحان کنند.

4_ صفحه فرود سایت Morbit

به نظر من سایت morbit نیز یک صفحه فرود بسیار حرفه ای ساخته است. همانطور که تصویر به خوبی نشان می دهد شاید مهمترین هدف این سایت جذب مخاطب برای افتتاح حساب ارز دیجیتال باشد. اما در عین حال یک CTA برای مخاطبی که هنوز نمی داند دقیقا از کجا شروع کند قرار می گیرد و دکمه دیگری برای مخاطبی که می خواهد مستقیماً به صفحه خرید و فروش برود ایجاد می شود.

همچنین، در پایین صفحه فهرستی از ارزهای رمزنگاری شده، تغییرات آنها و یک CTA کوچک برای شروع معامله در برابر هر یک وجود دارد. از دیگر مزایای این صفحه فرود، امکان چت با کارشناس وب سایت، پاسخگویی به سوالات متداول و … می باشد.

5_ صفحه فرود وب سایت آرامیا

این صفحه فرود یک صفحه بسیار ساده و در عین حال حرفه ای است! همانطور که مشاهده می شود این صفحه مخاطب را به انجام کاری غیر از دانلود اپلیکیشن موبایل مورد نظر تشویق نمی کند. مطمئنا، شاید کاهش تعداد کلمات در صفحه و افزایش اندازه فونت آن را کمی حرفه ای تر نشان دهد.

آخرین کلمه

به عنوان کلام پایانی، پیشنهاد می کنم اگر می خواهید صفحات فرود مخاطبان بیشتری را جذب کرده و سود کسب و کار شما افزایش یابد، باید علم تبلیغات را بیاموزید تا بتوانید راحتتر مخاطبان خود را متقاعد کنید تا اقدام مورد نظر خود را انجام دهند. من در مورد کپی رایتینگ در فصلی از دوره وب مستر Wealth Builder صحبت کردم.

خوب، ما به پایان مقاله رسیدیم. در این مقاله ابتدا متوجه شدیم که صفحه فرود چیست، سپس با تکنیک های طراحی صفحه فرود حرفه ای آشنا شدیم. در نهایت 5 نمونه موفق از صفحات فرود در وب فارسی را بررسی کردیم. در نهایت، اگر سوال یا نظری دارید، منتظر شنیدن نظرات شما در بخش نظرات هستم

منابع:

Leave a comment