محتوای ویدئویی رسانه‌های اجتماعی به سرعت تبدیل به یک دارایی مهم برای افزایش دنبال‌کنندگان و اشتراک‌گذاری داستان برند شما می‌شود. ویژگی های یک ویدیوی خوب و مفید در شبکه های اجتماعی مختلف هر روز در حال تغییر است، بنابراین از همان ابتدای فعالیت باید شروع به ساخت ویدیوی باکیفیت برای شبکه های اجتماعی خود کنید.

برای تعامل بیشتر و برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان خود، با ما همراه باشید تا 5 نکته برتر ویدیویی را بررسی کنیم:

اهمیت ساخت فیلم در شبکه های اجتماعی

قبل از اینکه به 5 نکته برتر ویدیویی بپردازیم، باید در مورد اهمیت ایجاد ویدیوهای رسانه های اجتماعی بیشتر توضیح دهیم. چه در اینستاگرام، تیک تاک، توییتر، لینکدین یا حتی پینترست، محتوای ویدیویی به بخش بزرگتری از تجربه اپلیکیشن تبدیل شده است. به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه؟ از آنجایی که محتوای ویدیویی جذاب‌تر (و البته سرگرم‌کننده‌تر) است. در اغلب موارد، هر چه بیننده بیشتر با یک قطعه محتوا درگیر شود، آن محتوا بر اساس الگوریتم های رسانه های اجتماعی بیشتر در معرض مخاطبان بیشتری قرار می گیرد. در واقع، به همین دلیل، ویدیوهای اینستاگرام بیشتر از هر نوع محتوای دیگری تعامل مخاطب ایجاد می کند. در توییتر، توییت‌های دارای ویدیو 10 برابر بیشتر از توییت‌های بدون ویدیو تعامل دارند.

4 نوع اصلی و مهم محتوای ویدیویی در شبکه های اجتماعی وجود دارد که عبارتند از:

داستان ها: استوری ها ویدیوهای کوتاهی هستند که پس از 24 ساعت به طور خودکار حذف می شوند. فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست و لینکدین نسخه های ویژه ای از داستان ها دارند.

ویدئوی کوتاه: ویدیوهای کوتاه در Tik Tok و Instagram Reels (فرمت محتوای جدید) محبوب هستند. این ویدیوها می توانند بین 5 ثانیه تا 1 دقیقه باشند و معمولاً به صورت خودکار پخش می شوند.

ویدیوی طولانی: این ویدئوها را می توان از طریق LGTV یا در یوتیوب، فیس بوک و لینکدین در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. ویدیوهای طولانی معمولاً بیشتر از 1 دقیقه هستند.

زنده: Lives ویدیوهای ویرایش نشده ای هستند که فورا پخش می شوند. نسخه های Live را می توان در فیس بوک، تیک تاک، اینستاگرام، یوتیوب و لینکدین یافت.

استفاده از ویدئو در استراتژی رسانه های اجتماعی شما کلید ایجاد ارتباط عمیق تر با مخاطبان است. در حالی که فرآیند تولید ویدیو ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد، همیشه برای فیلمبرداری محتوای ویدیویی برند خود به بودجه زیادی نیاز ندارید. در واقع همه ما یک ابزار ویدئویی قدرتمند در دست داریم که همان گوشی هوشمند است.

5 نکته مهم برای ساخت فیلم برای شبکه های اجتماعی

در اینجا 5 نکته مفید وجود دارد که هر سازنده یا برندی باید هنگام ایجاد محتوای ویدیویی برای رسانه های اجتماعی خود در نظر بگیرد:

  1. ویدیو با کیفیت بالا ایجاد کنید
  2. با یک عبارت جذاب شروع کنید
  3. محتوای واضح و شفاف ایجاد کنید
  4. چهره خود را در ویدیو نشان دهید
  5. متن یا زیرنویس را به ویدیو اضافه کنید

نکته 1: فیلم های با کیفیت بالا بسازید

با افزایش محبوبیت ویدیوها در رسانه های اجتماعی، هم کاربران شبکه های اجتماعی و هم خود شبکه های اجتماعی انتظار محتوای باکیفیت را دارند.

اخیراً یک ویژگی جدید به اینستاگرام اضافه شده است، الگوریتم Instagram Rails می تواند ویدیوهای تار با وضوح پایین را حذف کند.

خبر خوب دیگر این است که می توانید محتوای ویدیویی با کیفیت بالا را حتی در خانه از گوشی هوشمند خود ایجاد کنید.

نکاتی که باید هنگام ساختن ویدیوهای رسانه های اجتماعی به خاطر بسپارید:

  • نورپردازی: با عکاسی در نزدیکی یک پنجره روشن یا انتخاب یک نور حلقه ای مقرون به صرفه، از منابع نور قدرتمند برای ایجاد ویدیوهای واضح تر و واضح تر استفاده کنید.
  • سمعی: ضبط ویدیو در یک اتاق ساکت با صدای عالی. وجود مبلمان و وسایل در اتاق نیز باعث جذب صدا و در نتیجه عدم وجود پژواک در ویدئو می شود.
  • ثبات و بدون لرزشش: از سه پایه، پایه تلفن یا قفسه کتاب برای ساختن ویدیوی رسانه اجتماعی خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که ویدیوی رسانه اجتماعی شما تکان نمی خورد.
  • گوشی های هوشمنداز جانب: محتوای ویدیویی را مستقیماً از تلفن هوشمند خود ضبط کنید. فراموش نکنید که لنز گوشی خود را قبل از عکاسی تمیز کنید.

نکته 2: با یک جمله جذاب شروع کنید

چند ثانیه اول ویدیو بسیار مهم است، زیرا اگر توجه کاربران را جلب نکند، خیلی سریع دیگر بقیه ویدیو را تماشا نمی کنند. بهترین راه برای جلب توجه بینندگان این است که ویدیو را با یک جمله جذاب شروع کنید تا توجه مخاطب را به خوبی جلب کنید.

یک جمله جذاب باعث می شود محتوای ویدیوی شما برجسته شود. حتی می توانید با یک سوال جالب شروع کنید یا ایده اصلی ویدیو را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

در واقع جمله ابتدایی ویدیوی شما باید واضح، مختصر و مفید باشد تا مخاطب شما بخواهد به تماشای این ویدیو ادامه دهد.

نکته 3: محتوای واضح ایجاد کنید

بهترین ویدیوهای رسانه های اجتماعی دارای 3 قسمت هستند: مقدمه روشن، وسط و پایان روشن.

با سازماندهی (و محدود کردن) ویدیوی خود در 3 بخش ذکر شده در بالا، می توانید یک ویدیو مختصر و واضح ایجاد کنید.

در واقع، وقتی بینندگان می توانند به راحتی ویدیویی را دنبال کنند، احتمالاً تمایل بیشتری به چت کردن با یکدیگر، نظر دادن یا حتی اشتراک گذاری با فالوورهای خود دارند.

نکته چهارم: چهره خود را در ویدیو به مخاطب نشان دهید

نمایش چهره خود در ویدئوهای رسانه های اجتماعی می تواند منجر به رشد سریع و گسترده شما شود.

به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه؟ در واقع نمایش چهره در ویدئو باعث اعتماد بیشتر بینندگان می شود و با ابراز نظر، لایک و اشتراک گذاری، سایر مخاطبان را نیز به مشارکت بیشتر تشویق می کنند.

به عنوان مثال، شرکت “طلا” با برگزاری جلسه لایو اینستاگرام برای نمایش و پاسخ به سوالات مشتریان، آخرین محصولات خود را در اینستاگرام معرفی می کند.

برند دیگری که از ایستادن در مقابل دوربین ترسی ندارد، بلولند است. مدیر عامل این شرکت مرتباً در ویدیوهای تیک توک ظاهر می شود تا مرد پشت این شرکت را به مخاطب نشان دهد.

نکته: می توانید از محتوای ویدیوی خود دوباره استفاده کنید. اگر در اینستاگرام فید ایجاد می کنید، چرا آن را در تیک توک به اشتراک نمی گذارید؟ می توانید همین کار را به صورت معکوس انجام دهید، اما به یاد داشته باشید که ابتدا تیک ویدیو را بردارید.

نکته 5: متن یا زیرنویس را به ویدیوی خود اضافه کنید

افزودن زیرنویس و نوشتن نه تنها ویدیوهای شما را برای ناشنوایان و کم شنوایان قابل دسترسی تر می کند، بلکه سایر بینندگان را مجذوب محتوای ویدیوی شما می کند، حتی اگر صدای تلفن همراه آنها کم باشد.

برخی از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، ال‌جی‌تی‌وی و یوتیوب به‌طور خودکار زیرنویس دارند، اما رسانه‌های دیگر مانند Tik Tok و Instagram Rails از شما می‌خواهند که متن را به‌صورت دستی به ویدیوی خود اضافه کنید. یکی از ویژگی های مثبت برنامه های تیک توک و اینستاگرام داشتن ابزار ویرایش متن آسان و راحت است.

برای ایجاد نام تجاری ثابت در بین ویدیوهای رسانه های اجتماعی خود، حتماً از فونت، رنگ و سبک یکسان برای هر ویدیو استفاده کنید.

حتی در فیلم‌هایی که فقط موسیقی پس‌زمینه دارند، عنوان و متن را اضافه کنید. با این کار، برای بینندگان خود محتوا اضافه می کنید و آنها را تشویق می کنید که به تماشای ویدیو ادامه دهند. همچنین تعدادی برنامه ویرایش ویدیو وجود دارد که اضافه کردن زیرنویس را آسان می کند، مانند:

– InShot (برای دستگاه های تلفن همراه)

– VEED.io (برای کامپیوتر)

نکته: اینستاگرام در حال راه اندازی یک برچسب کپشن برای استوری های خود است و Tik Tok اخیراً ویژگی مشابهی را برای اضافه کردن خودکار کپشن ها معرفی کرده است، بنابراین حتماً از آنها در ویدیوهای خود استفاده کنید.

ویدئوی رسانه های اجتماعی با ترکیبی پویا از صدا و تصویر، ابزار قدرتمندی برای بیان داستان برند شما و ارائه ارزش به دنبال کنندگان شما است. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند و کمی صبر است.

با اجرای این نکات ویدیویی آسان در شبکه های اجتماعی خود، شاهد افزایش مشارکت، مشارکت و دسترسی مخاطبان خود و همچنین گسترش آگاهی از برند خود خواهید بود.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد، به شما پیشنهاد می کنم یک دوره حرفه ای تری برای تولید محتوا تهیه کنید تا بتوانید محتوای عالی برای معرفی کسب و کار خود بنویسید و خیلی سریعتر به موفقیت برسید.

برای ثبت نام در دوره جامع نابغه اینستاگرام یک مشاوره تلفنی رایگان درخواست دهید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *