زمان مطالعه: 5 دقایق

اگر می خواهید یک کسب و کار موفق با تعداد زیادی مشتری وفادار داشته باشید، ابتدا به دنبال دلیل کسب و کار خود باشید. مفهوم دایره طلایی سایمون سینک (دایره طلایی) دقیقاً با آن سروکار دارد و می تواند به کمک شما بیاید.

سایمون سینک، خالق این مفهوم، معتقد است که بسیاری از کسب و کارها به جای تمرکز بر چرایی، سپس چگونه و سپس چیستی کسب و کار خود، این فرآیند را به ترتیب معکوس طی می کنند. این دلیل شکست آنهاست.

برای آشنایی بیشتر با این مفهوم با این مقاله از مجله بوکاپو همراه باشید.

با سایمون سینک آشنا شوید

سایمون سینک نویسنده و سخنران انگیزشی مشهور است. او در ویمبلدون انگلستان به دنیا آمد. اما در دوران کودکی در شهرهای مختلفی مانند ژوهانسبورگ، لندن و هنگ کنگ زندگی کرد تا اینکه سرانجام در آمریکا ساکن شد.

او مدرک لیسانس خود را در انسان شناسی فرهنگی گرفت و تصمیم گرفت با تحصیل در رشته حقوق، وکیل شود. اما سرنوشت برای او تصمیم دیگری گرفته بود. زیرا او در نهایت تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفت.

در ابتدا با آژانس های تبلیغاتی معروف شروع به همکاری کرد. اما کمی بعد او شرکت خود را به نام شرکای Sinek ایجاد کرد. او به تدریج تبدیل به یک سخنران انگیزشی و مربی رهبری شد.

از طریق لینک های زیر می توانید Simon Sink را به صورت آنلاین دنبال کنید:

دایره طلایی سایمون سینک چیست؟

مفهوم دایره طلایی سایمون سینک یکی از مفاهیم معروف در دنیای بازاریابی است که توسط او در کتاب شروع با چرا مطرح شده است. پس از معرفی این مفهوم، سینک در یک TedTalk شرکت کرد تا آن را توضیح دهد. این گفتگو به یکی از پربیننده ترین ویدیوها در اینترنت تبدیل شده است.

سایمون سینک در این کتاب می گوید تا زمانی که دلیل آن را کشف نکنید، نمی توانید از کار خود لذت ببرید. اما وقتی دلیل آن را فهمیدید، می توانید با انگیزه و اشتیاق بیشتری کار کنید. حال تصور کنید که رهبر یا رئیس یک سازمان هستید.

سایمون معتقد است که شما به عنوان رهبر یک سازمان باید به کارکنان خود کمک کنید چرا و چرا باید در اهداف سازمان باشد. به این ترتیب کارمندان شما با انگیزه کافی و بدون نیاز به پاداش در شرکت شما کار خواهند کرد.

او در این کتاب به چند نمونه اشاره می کند که با دانستن چرایی آن در تجارت خود موفق شدند. این مثال‌ها به شما کمک می‌کند که منظور سایمون را بهتر بشناسید.

خلاصه کتاب: با چرا شروع کنید

چگونه رهبران بزرگ به دیگران الهام می بخشند؟

سایمون سینک

در 30 دقیقه بخوانید

نویسنده در ادامه کتاب خود به مفهوم دایره طلایی اشاره کرده است. دایره طلایی سایمون سینک از سه حلقه تو در تو تشکیل شده است. درونی ترین دایره دلیل آن است. دایره بعدی چگونه است و بیرونی ترین دایره چیست. سایمون معتقد است که بسیاری از کسب و کارها می دانند که چه هستند و چگونه هستند، اما نمی دانند چرا.

او همچنین می گوید به جای شروع از درون این دایره، کسب و کارها از بیرون شروع به حرکت می کنند و این حرکت دلیل عدم موفقیت است.

چرا

مهمترین سوالی که باید به عنوان یک کسب و کار از خود بپرسید این است که چرا در این تجارت هستید؟ به همین دلیل است که باید بتوانید به کارمندان و مشتریان خود دلیل معناداری برای حمایت از کسب و کار خود ارائه دهید.

سایمون سینک در کتاب دیگر خود، رهبران آخر غذا می خورند، معتقد است که یک گروه باید هدف مشخص و واحدی داشته باشد. این هدف از آرمان رهبر ناشی می شود. این ایده آل در بیانیه های شرکت متجلی می شود. بیانیه تسلا مثال خوبی از این مفهوم است:

هر چه جهان سریعتر از سوخت‌های فسیلی دور شود و به آینده‌ای عاری از آلودگی برود، بهتر است.» با این بیانیه، تسلا فقط خودروی الکتریکی یا پنل خورشیدی خود را نمی‌فروشد، بلکه دلیل کارکردش را نیز می‌فروشد. ایلان ماسک با لمس احساسات مردم، آنها را به خرید محصول خود وادار می کند.

خلاصه کتاب Leaders Eat Last

چرا برخی تیم ها موفق می شوند و برخی دیگر نه؟

سایمون سینک

در 23 دقیقه بخوانید

چگونه

در مرحله دوم دایره طلایی سایمون زینک، هنگامی که چرایی خود را کشف کردید، باید پاسخ این سوال را بیابید که چگونه می خواهید به این دلیل عمل کنید؟ فرض کنید می خواهید محصولات چرمی را بفروشید که حیوانات را نمی کشد (چرا). برای رسیدن به این هدف، چرا باید از چرم گیاهی (چگونه) استفاده کنید.

تو چی هستی

در مرحله پایانی دایره طلایی سایمون سینک، بحث در مورد چیست. همانطور که گفتیم بسیاری از شرکت ها کار خود را از این مرحله شروع می کنند.

بیایید به همان مثال تولید اجناس چرمی برگردیم. فرض کنید به عنوان یک کسب و کار تبلیغ می کنید که کیف و کفش را از چرم گیاهی درست می کنید. این شما هستید. حال سوالی که پیش می آید این است که چرا مشتری باید از شما خرید کند؟

او باید فکر می کند: «پس چی؟ گیاه بودن چرا باید برای چرم گیاهی بیشتر بپردازم در حالی که چرم حیوانات ارزان تر است؟ هدف شما جلوگیری از کشته شدن حیوانات است. به همین دلیل است که می تواند با برانگیختن احساسات به فروش محصول شما کمک کند.

ناگفته نماند، سایمون سینک تنها کسی نبود که به اهمیت چرایی پرداخت. جیمز کالینز در Building to Stay به گونه ای متفاوت به این موضوع پرداخته است که می توانید آن را به عنوان خلاصه ای از کتاب او در Bokapo بخوانید.

خلاصه ای از کتاب ساختن برای ماندن

چرا شرکت های موفق و آینده نگر به دنبال مدیران فروتن هستند؟

جیمز کالینز

در 30 دقیقه بخوانید

حلقه طلایی سایمون سینک چگونه به کسب و کارها کمک می کند؟

وقتی از دایره طلایی استفاده می کنید، در واقع در حال ایجاد ارزش در محصول یا خدمات خود هستید. با این کار نه تنها کاربر، بلکه یک طرفدار نیز خواهید داشت. استفاده از Simon Sink Golden Circle نیز مزایای زیر را برای شما دارد:

هدف را روشن کنید

استفاده از دایره طلایی هدف شما را مشخص می کند، شما را متمرکز می کند و به شما جهت می دهد. با شناسایی هدف پشت اقدامات خود، می توانید تصمیمات بهتری بگیرید.

ایجاد ارتباط عاطفی

همانطور که در این مقاله چندین بار گفته ایم، با ایجاد هدف می توانید بر احساسات افراد تاثیر گذاشته و در نتیجه ارتباط قوی با مخاطبان و مشتریان خود برقرار کنید.

ایجاد وفاداری

وقتی این رابطه قوی را با مشتریان خود ایجاد می کنید، آنها به مشتریان وفادار تبدیل می شوند.

ایجاد تمایز از رقبا

وقتی فقط روی محصول یا خدمات خود تمرکز نکنید و به سمت یک هدف خاص مانور دهید، می توانید از رقبا متمایز شوید.

چگونه دلیل خود را پیدا می کنید؟

اکنون که فواید استفاده از دایره طلایی و یافتن دلیل خود را می‌دانید، وقت آن است که بفهمید چگونه می‌توانید دلیل آن را پیدا کنید.

سایمون سینک به همراه چندین نویسنده دیگر در کتاب Finding Your Why تلاش کردند به این سوال پاسخ دهند. خلاصه این کتاب را در مورد بوکاپو بخوانید و گوش دهید.

خلاصه کتاب خود را پیدا کنید چرا

راهنمای عملی برای یافتن هدف واقعی خود و تیمتان

سایمون سینک، دیوید مید و پیتر داکر

در 22 دقیقه بخوانید

آخرین کلمه

هنگامی که از دایره طلایی استفاده می کنید، با گذشت زمان، آگاهی از برند برای کسب و کار شما ایجاد می شود که به شما کمک می کند پیام خود را به جمعیت منتقل کنید. به همین دلیل توجه به آن مهم است.

اکنون زمان آن است که به کسب و کار خود نگاه کنید. آیا می دانید دلیل کسب و کارتان چیست؟ آیا فکر می کنید دانستن این دلیل کسب و کار شما را تغییر می دهد؟ به نظر شما استفاده از دایره طلایی سایمون سینک می تواند در بهبود کسب و کار شما موثر باشد یا خیر؟

سوالات متداول


سایمون سینک کیست؟

سایمون سینک نویسنده، سخنران انگیزشی و مربی رهبری است. سه تا از کتاب‌های او شامل بازی بی‌نهایت، شروع با چرا و رهبران آخر غذا می‌شوند.


دایره طلایی سایمون سینک چیست؟

دایره طلایی مفهومی است که سایمون سینک در یکی از کتاب هایش به آن اشاره کرده است. این دایره شامل سه دایره تو در تو می باشد. (چه، چگونه و چرا). سینک معتقد است که یک کسب و کار باید از این دایره شروع شود و برای رسیدن به موفقیت ابتدا چرایی آن را کشف کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *