تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPI ها چگونه است؟ شاخص های کلیدی عملکرد چیست و چگونه می توان یک کسب و کار را با آنها تحلیل کرد؟ شغل تحلیلگر کسب و کار به عنوان یکی از مشاغل فعال و رایج تا همین اواخر در شرکت های مختلف وجود داشت. تا به امروز با توجه به پیدایش نرم افزارهای متعدد و راهکارهای سریع برای این امر؛ تحلیل کسب و کار دیگر به عنوان یک شغل منحصر به فرد دیده نمی شود و تقریباً مردم فراموش کرده اند که به تکنیک ها و ساختارهای مهم بستگی دارد. از طریق تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPI ها، شما قادر خواهید بود سیاست ها و شیوه های یک شرکت را بررسی کنید و از نتایج آنها راه حل هایی ایجاد کنید که به سازمان کمک می کند تا به اهداف خود بهتر دست یابد. تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPI یا شاخص های کلیدی به روش های مختلف امکان پذیر است. اما باید بدانید که خود این شاخص ها نیز به چند دسته تقسیم می شوند. در این مقاله به بررسی شاخص های مختلفی می پردازیم که تحلیلگران از آنها استفاده می کنند. بیایید مطالعه کنیم.

7 شاخص مهم برای تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPI

شاید از خود بپرسید که چگونه تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPI می تواند به رشد و توسعه یک تجارت کمک کند؟ همانطور که در مقدمه ذکر شد؛ تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPI ها می تواند به هر کسب و کاری کمک کند تا اهداف و چشم اندازهای خود را راحت تر به دست آورد. مطابق با این مشکل، 7 شاخص کلیدی منحصر به فرد کسب و کار نیز شناسایی شده است تا بتوانید با در نظر گرفتن کاربرد آنها، کسب و کار خود را تحلیل کنید.

تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPI برای بهینه سازی فرآیند

هنگام تغییر کل سیستم یا فقط بخشی از کسب و کار خود، باید مطمئن شوید که سیستم جدید مفید است یا خیر. آن را تحلیل کنید. بنابراین، شما از شاخص کلیدی برای بهینه سازی فرآیند استفاده می کنید. به عبارت دیگر، باید دریابید که پس از بهینه سازی فرآیندهای موجود در کسب و کارتان، چه پیشرفت هایی صورت گرفته است.

به یاد داشته باشید که پس از یک دوره تغییر فرآیند 6 ماهه، باید هزینه های واحد تجاری خود را نیز بررسی کنید تا ببینید کاهش یا افزایش یافته است. در واقع، شما باید فرآیند جدید را هدف قرار دهید. کاهش هزینه های. چهارمین عنصری که در تحلیل کسب و کار باید در نظر گرفته شود، KPIهای بهینه سازی فرآیند است. درصد افزایش درآمد پس از تغییر فرآیند.

تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPIهای ارزش پروژه

اولین نکته ای که در این نوع شاخص تحلیل کسب و کار باید در نظر گرفته شود؛ میزان انحراف از مقادیر برنامه ریزی شده. گاهی اوقات، برخی از کارشناسان در زمینه تجزیه و تحلیل کسب و کار، این عنصر را تفاوت بین ROI واقعی و ROI برنامه ریزی شده می نامند. ROI، به عبارت دیگر؛ میزان بازگشت سرمایه را نشان می دهد. از سوی دیگر می توان گفت که؛ ارزش فعلی خالص کسب و کار شما برابر است با اختلاف ارزش بین مبنای برنامه ریزی شده و مقدار خالص ارزش فعلی.

در نهایت، یادآوری این نکته مهم است که انحراف از زمان سود و زیان برنامه ریزی شده، تفاوت زمانی بین دوره ای است که مبلغ سود و زیان برنامه ریزی شده محقق نشده است. این باعث می شود؛ هزینه های کسب و کار باید برابر با درآمد دریافتی آن باشد. به عبارت دیگر، هر مقدار درآمدی که از کسب و کار خود به دست می آورید، در نهایت باید صرف هزینه های برنامه ریزی شده یا غیرمنتظره شود.

تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPI برای عملکرد با کیفیت

مهم است که هنگام ساخت پروژه های تجاری خود اولویت بندی را در نظر داشته باشید. سعی کنید پروژه ها و وظایف خود را از با ارزش ترین به کم اهمیت ترین رتبه بندی کنید تا مطمئن شوید که کارهای مهمتر سریعتر انجام می شوند. در مرحله بعد، هنگامی که نیازهای کسب و کار شما به طور کامل برآورده شد، تحلیلگران قادر خواهند بود با طراحی چند آزمایش، شرایط موجود را شناسایی کنند.

از طرفی می توان برخی از پروژه ها و کارهای ضروری را که به اتمام نرسیده است به تحلیل گران سپرد تا از طریق آن ها تجربه کاربری و رضایت از نتیجه را به دست آورند. به طور کلی، تجزیه و تحلیل کسب و کار با عملکرد KPI به صاحبان مشاغل و تحلیلگران اجازه می دهد تا سطح رضایت خود را از الزامات کسب و کار در قالب نظرسنجی بیان کنند.

شاخص تجزیه و تحلیل دیجیتال مارکتینگ

شاخص تجزیه و تحلیل KPI مورد استفاده در حوزه دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا میزان موفقیت کمپین های بازاریابی را که راه اندازی کرده اید اندازه گیری کنید! تحلیلگران کسب و کار از این نوع KPI، ترافیک کمپین، هزینه تخمینی و تعاملات آنلاین با مشتری برای تعیین اهداف بعدی پس از ایجاد کمپین استفاده می کنند.

علاوه بر این، تحلیلگران قادر خواهند بود عملکرد تجاری را در برابر همه این عوامل اندازه گیری کنند. بسیاری از افرادی که در تجزیه و تحلیل کسب و کار کار می کنند می توانند گزارش های مربوط به این KPI های ذکر شده را استرس زا و وقت گیر بدانند. اما اگر از نرم افزارهای طراحی شده برای گزارش دیجیتال استفاده کنند، این فرآیند آسان تر و بدون دردسر خواهد بود.

تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPIهای مدیریت پروژه

این مورد از معیارهای تحلیل عملکرد کسب و کار برای اندازه گیری اثربخشی مدیریت پروژه، اثرات مثبت و منفی آن استفاده می شود. یکی از مواردی که در این KPI مورد بررسی قرار می گیرد؛ انحراف از میزان هزینه های برنامه ریزی شده. این آیتم را می توان با محاسبه تفاوت بین هزینه های انجام شده و مبنای برنامه ریزی شده به دست آورد. مثلا؛ یکی از هزینه های برآورد شده، هزینه مدیریت فرآیندهای مختلف کسب و کار است. این با در نظر گرفتن تعداد کارکنان تمام وقت که شاغل بوده یا نبوده اند ارزیابی می شود.

از سوی دیگر، هزینه بودجه کار برنامه ریزی شده، هزینه هایی را که انتظار می رود متحمل شده و تکمیل شود، تعیین می کند. برخی از تحلیلگران ممکن است از عبارت مبلغ برنامه ریزی شده به جای عبارت بودجه کاری برنامه ریزی شده استفاده کنند. در نهایت، هزینه واقعی کار انجام شده، همچنین به عنوان ACWP شناخته می شود، مجموع هزینه های انجام شده برای فعالیت های تکمیل شده است. از سوی دیگر، میزان درآمد حاصل از انجام تمامی این فعالیت ها را هزینه بودجه کار انجام شده یا BCWP می گویند.

تجزیه و تحلیل کسب و کار با نمونه کارها KPI

یکی دیگر از شاخص های عملکرد یک کسب و کار، سبد آن کسب و کار است! مورد «درصد پروژه های شروع شده بدون پرونده کاری» در واقع پروژه هایی را که بنا به دلایلی ناتمام مانده اند، تعریف می کند. در مقابل، عنصر پروژه های چالش برانگیز به پروژه هایی می پردازد که ممکن است 15 درصد بیشتر از بودجه داشته باشند و در مهلت تعیین شده به مشتریان تحویل نشوند.

تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPI برای تعامل ذینفعان

همانطور که از نام این شاخص مشخص است، تحلیلگران یک کسب و کار را بر اساس نظرات، سطح رضایت یا مشارکت ذینفعان آن کسب و کار تحلیل می کنند. از طرفی نظرات این شرکت کنندگان می تواند نقاط عطف مثبت و منفی کسب و کار را نشان دهد. بنابراین، تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPIهای تعامل با سهامداران می تواند به شما در بهبود کسب و کار کمک کند. ذینفعان پروژه می توانند سهامدارانی باشند که در جلسات کاری شما شرکت می کنند و درصدی از فروش محصولات یا خدمات شما را در اختیار دارند.

آن را فراموش نکن؛ به عنوان مدیر کسب و کار خود، باید به تعداد ذینفعان کلیدی توجه کنید و افرادی را که در مصاحبه ها، بحث ها، رویدادهای متمرکز یا جلسات شما شرکت می کنند، پیگیری کنید. زیرا درصد زیادی از شرکت کنندگان در این جلسات و رویدادها ممکن است سهامداران کسب و کار شما باشند. در نهایت، نیازها و خواسته های ذینفعان کسب و کار شما باید در لیست نیازها و خواسته های مشترک مخاطبین تجاری و مشتریان گنجانده شود و باید به یک اندازه مورد توجه قرار گیرد.

در نهایت، اگر می خواهید در مورد تجزیه و تحلیل کسب و کار با صفر تا صد KPI بیشتر بدانید. می توانید به سایر مقالات سایت مراجعه کنید کسب و کار آنلاین مراجعه کنید! برخی از مقالات منتشر شده در این وب سایت در زمینه کسب و کار که ممکن است برای شما مفید باشد عبارتند از: crm در کسب و کار، کسب و کار راه اندازی، کسب و کار هوشمند، کسب و کار چابک و مذاکره و فروش در کسب و کار. علاوه بر این مقالات، موضوعات تخصصی بسیاری را نیز در بسته کسب و کار آنلاین میلیونی مطرح کرده ایم که دانستن آنها برای شما مفید خواهد بود.

خلاصه ای از تجزیه و تحلیل کسب و کار با KPI

در این مقاله، ۷ KPI یا شاخص عملکرد را برای تجزیه و تحلیل هر کسب‌وکاری بررسی کرده‌ایم. افرادی که در زمینه تجزیه و تحلیل کسب و کار کار می کنند. آنها باید بتوانند از این شاخص ها به خوبی استفاده کنند و مهارت های لازم را برای آنها کسب کنند. شاخص های ذکر شده با هدف بهبود و ارزیابی هر کسب و کاری ایجاد می شوند و هر یک از آنها شامل گزارش ها، مطالعات و نمودارهایی است که تحلیل گران از آنها استفاده می کنند. افراد تحلیلگر باید سطح هزینه ها و سایر عوامل موثر در کسب و کار را پیش بینی کرده و از قبل برنامه ریزی کنند و سپس پس از اتمام فعالیت و تحلیل، مبلغ واقعی را محاسبه کنند تا برآوردها به خوبی انجام شود.

منبع: investopedia

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *