قبلاً در مقاله به نرخ بازگشت سرمایه، عمدتاً در دنیای فروش و بازاریابی اشاره کردم ردیابی مخاطبانی که از قبل با محصول یا کسب و کار شما آشنا هستند بسیار سازنده هستند. این بدان معنی است که اگر سعی کنید محصولی را به مخاطبانی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند بفروشید، احتمال اینکه آنها نسبت به یک کاربر معمولی تبدیل شوند بسیار بیشتر است.

حالا در همین شرایط، گوگل ادز به شما این امکان را می دهد که از یک سرویس با نام استفاده کنید توجه داشته باشید با عملکرد مشابه استفاده کنید. بازاریابی مجدد گوگل آگهی کسب و کار شما را فقط به آن دسته از کاربرانی نشان می دهد که قبلاً حداقل یک بار از سایت شما بازدید کرده اند. به این ترتیب، کاربران به دلیل شناخت قبلی که از شما دارند، بیشتر روی سایت شما کلیک می‌کنند و احتمال تبدیل آن‌ها حتی بیشتر می‌شود.

4_ بازاریابی درونگرا

به طور کلی 2 روش اصلی بازاریابی در دنیا وجود دارد. اولین بازاریابی برون مرزی که در آن خودتان به سراغ مشتریان رفته و آنها را به خرید محصول تشویق می کنید. به عنوان مثال، بنری که روی 4 راه قرار می دهید یا تبلیغی که در اینستاگرام انجام می دهید، بازاریابی برون مرزی است زیرا شما به سمت مشتریان می روید و قصد دارید آنها را به کسب و کار خود ارجاع دهید.

اما روش دوم، بازاریابی درونگرا که در آن مخاطب به سمت شما می آید. یا بهتر است بگوییم، شما در جایی قرار می گیرید که مخاطب بتواند درست زمانی که به شما نیاز دارد به شما مراجعه کند. به عنوان مثال، زمانی که سایت شما در گوگل فهرست می شود و کاربر کلمه ای را جستجو می کند و در سایت شما قرار می گیرد، در واقع در حال انجام بازاریابی ورودی هستید.

در کل با توجه به اینکه با این روش در مواقع نیاز خود را به کاربر نشان می دهید، بازدهی بسیار بالاتری دارد. بنابراین، یکی دیگر از مزایای تبلیغات گوگل این است که آنها درونگرا هستند که باعث می شود بازخورد بیشتری دریافت کنید.

آیا تبلیغات گوگل روی سئو سایت تاثیر می گذارد؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که همیشه در مورد تبلیغات در گوگل ادوردز از ما می پرسند این است که آیا از این سرویس برای کمک به ما در ارائه سایت خود در صفحات اول استفاده می کنیم یا خیر. آیا رتبه گوگل ما پس از این بهبود خواهد یافت؟ خوب، صادقانه بگویم، تجربه در چند سال گذشته این را ثابت کرده است و خود گوگل بارها گفته است که تبلیغات AdWords این هیچ تاثیری بر سئوی سایت شما ندارد. در واقع گوگل رتبه سایت شما را به دلیل پولی که به این شرکت می پردازید بهبود نمی بخشد. پس روی آن حساب نکنید.

آیا می توان برای بهبود سئو از گوگل ادز کمک گرفت؟

خب اینجا قالب سوال عوض شده. در واقع اکنون سوال این است که آیا می توانیم از تبلیغات گوگل برای بهبود سئو سایت خود کمک بگیریم؟

خوب، صادقانه بگویم، این پاسخ است مثبت خوب! ببینید از روزی که گوگل ادز را در سایت خود فعال کنید، این موتور جستجو یک سری آمار را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک زیادی می کند. اما چه آماری؟

1_ کلمات کلیدی جدید

اگر تبلیغات خود را به گونه ای فعال کرده اید که سایت شما برای تمام کلمات مرتبط با صنعت شما قابل مشاهده باشد، این کار بر اساس آمار کلمات کلیدی است. جدید خواهید دید که کاربران سایتی مانند سایت شما را جستجو کرده اند. بنابراین در آینده با بهینه سازی سئو سایت خود در آنها، مخاطبان بیشتری را جذب سایت خواهید کرد.

2_ آمار جستجوی کلمه

بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در وب وجود دارند که ادعا می کنند به شما می گویند هر چند وقت یکبار هر کلمه کلیدی در گوگل جستجو می شود. اما با تجربه متوجه شدیم که آمار آنها اصلا دقیق نیست و فقط حدس و گمان است گاهی نزدیک به واقعیت خوب.

از طرف دیگر، زمانی که گوگل ادز فعال باشد، می توانید متوجه شوید که هر کلمه کلیدی دقیقاً چقدر توسط کاربران در آن موتور جستجو جستجو شده است. به این ترتیب در آینده روی کلماتی کار خواهید کرد که جستجوهای بیشتری داشته باشند و بازخورد بهتری از سئو سایت خود دریافت کنید.

3_ آمار فروش

سوال بعدی بحث است نرخ تبدیل هر کلمه کلیدی خوب، ببینید، یک سئو یا مدیر وب سایت ممکن است کلمات کلیدی زیادی را در ذهن داشته باشد که احتمالاً از سئوی انجام شده بر روی آنها سود زیادی می برد. به عنوان مثال، یک صاحب کسب و کار اینترنتی فعال در فضای موبایل ممکن است فکر کند که سئو کلمه موبایل باعث فروش زیاد او می شود. اما در آینده و پس از صرف هزینه های زیاد متوجه شد که اصلا اینطور نیست و کلمه مورد نظر با اینکه ترافیک زیادی دارد بازده مالی کمی دارد.

خوب، در اینجا دوباره Google Ads به عنوان یک فرشته ناجی به کسب و کار شما کمک می کند! در واقع، اگر بدانید چگونه تبلیغات گوگل خود را با ابزار گوگل آنالیتیکس متصل کنید و آمار را بررسی کنید، می توانید متوجه شوید که کدام کلمه یا کلمات کلیدی بازده مالی خوبی برای شما و سئوی سایت در آینده دارند.

دقیقاً به دلیل این مزایا است که من اغلب به مخاطبان نت هوش، دانشجویان دوره وبمستر ساختن ثروت و افرادی که نیاز به مشاوره دارند می گویم که باید در ابتدای تجارت یک کمپین تبلیغاتی گوگل وجود داشته باشد و از این آمار. ، برای آینده کسب و کار خود برنامه ریزی کنند. کمک بگیر

انواع دیگر خدمات تبلیغاتی گوگل چیست؟

در بالا با 2 نوع تبلیغات گوگل آشنا شده اید. تبلیغات در نتایج جستجو و تبلیغات نمایشی (تبلیغات در سایت های محبوب). اما قبل از اتمام مقاله، بهتر است به طور خلاصه به سایر خدمات تبلیغاتی گوگل اشاره کنم:

1_ کمپین خرید

متاسفانه این قابلیت هنوز در ایران و برای کاربران وب فارسی فعال نشده است، اما همانطور که از تصویر بالا می بینید، این نوع تبلیغات صفحات محصول شما را در نتایج جستجو به کاربران نشان می دهد.

2_ کمپین ویدیویی یا تبلیغات ویدیویی

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، تبلیغات ویدیویی سایت یا کسب و کار شما را در قسمت های مختلف ویدیوی یوتیوب تبلیغ می کنند.

3_ تبلیغات اپلیکیشن

درست مانند کافه بازار ما، گوگل پلی که یکی از سایت های مرتبط با گوگل است، تبلیغات اپلیکیشن شما را در نتایج جستجو و سایر قسمت ها نمایش می دهد. البته برای افزایش نصب اپلیکیشن، می توانید از انواع دیگر سرویس های تبلیغاتی گوگل نیز کمک بگیرید.

چگونه تبلیغات گوگل را برای سایت خود فعال کنیم؟

خب راستش گوگل طبق معمول در ایران کاربران را آزار می دهد

من انجام دادم بنابراین، شما نمی توانید وارد سرویس گوگل ادوردز شوید و خودتان تبلیغات را فعال کنید.

حتی اگر بحث تحریم را هم کنار بگذاریم، به دلیل مشکلات فنی و تخصصی این سرویس، نمی توانید به صورت مستقل با آن کار کنید. بنابراین در واقع باید با یکی از سایت های ایرانی ارائه دهنده خدمات گوگل ادز همکاری کنید.

Leave a comment