بیلبورد، یکی از ابزارهای مهم در عرصه تبلیغات است که به طور گسترده در صنعت تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیلبوردهای تبلیغاتی با انواع و اقسام مختلفی همراه هستند و هزینه آنها بستگی به موقعیت و اندازه آنها دارد. اما چرا از بیلبورد استفاده می‌کنیم و چه خصوصیاتی باید در یک تابلوی تبلیغاتی وجود داشته باشد؟ ممکن است شما هم در خیابان‌ها با تابلوهای بزرگی مواجه شده باشید که تصاویر و نشانه‌های خاصی را نمایش می‌دهند که مربوط به یک سازمان یا نهاد خاص است. بسیاری از شرکت‌ها علاوه بر طراحی کارت تجاری، طراحی بنر، طراحی کاتالوگ و غیره، به دنبال استفاده از ایده‌های بزرگ‌تر برای جذب مشتری و اطلاع‌رسانی هستند. استفاده از بیلبورد یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌های تبلیغاتی است.

برای ایجاد یک بیلبورد، مجموعه‌ای از قوانین وجود دارد که باید رعایت شوند. یکی از این قوانین، نیاز به نمایش نام شرکتی است که تبلیغات را انجام می‌دهد. این مسئله می‌تواند باعث شود تا بیلبوردهای تیزینگ کارایی خود را از دست بدهند، زیرا مشخص می‌کند که این بیلبورد متعلق به کدام سازمان یا شرکت است. در این مقاله از مجموعه مقالات دانشگاه کسب و کار قصد داریم تا در کنار هم یاد بگیریم بیلبورد چیست و چه انواعی دارد؟ چگونه می توانیم یک بیلبورد طراحی کنیم؟ و در آخر این که از چه سایت‌های ایرانی می توانیم بیلبورد سفارش دهیم؟ اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، تا انتهای این مقاله تیم ما را همراهی کنید.

نگاهی به تعریف بیلبورد

بیلبورد، یک ابزار بزرگ و قابل توجه برای ارائه اطلاعات است. این ابزار، که معمولاً در مکان‌های عمومی نصب می‌شود، به شرکت‌ها، سازمان‌ها، مدارس، تولیدکنندگان، رستوران‌ها و بسیاری دیگر از افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا پیام‌های خود را به جامعه منتقل کنند. این تابلوهای بزرگ می‌توانند برای معرفی یک محصول جدید، اعلام افتتاح یک رستوران جدید، یا حتی اطلاع‌رسانی درباره یک رویداد خاص مانند یک سمینار یا نمایش تئاتر استفاده شوند. بنابراین، بیلبورد یک ابزار بسیار مؤثر و گسترده برای ارتباط با عموم مردم است.

هر کسب و کار و نهادی برای ارائه محصولات خود و آشنایی عموم با آن‌ها، باید از تکنیک‌های معتبر و در عین حال منحصر به فردی استفاده کند که مردم را به استفاده از محصول یا سرویس تبلیغ شده تشویق کند. در زمان‌های گذشته، برای توصیف تابلوی تبلیغاتی یا پانل تبلیغاتی، به یک مکان نصب تبلیغ اشاره می‌شد که برای اطلاع رسانی به جامعه بود و در هر اندازه‌ای در خیابان‌ها و همه مکان‌ها این تابلوها مشاهده می‌شدند.

استفاده از این تابلوهای تبلیغاتی چه مزیت‌هایی دارد؟

ما همگی می‌دانیم که اهمیت تبلیغات در رشد و پیشرفت یک کسب و کار قابل انکار نیست. برای تبلیغات، ابزارها و عناصر متعددی در دسترس هستند که هر کدام خصوصیات و مزایای خاص خود را دارند. بیلبوردهای تبلیغاتی نیز یکی از این ابزارها هستند که مزایای زیادی دارند. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

  • بیلبوردهای تبلیغاتی امکان جذب مشتریان بیشتر با هزینه‌های کمتر را فراهم می‌کنند. این نوع تابلوها نسبت به تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی کم هزینه‌تر هستند و نسبت به رسانه‌های چاپی تأثیرگذاری بیشتری دارند. بنابراین، این تابلوها کارایی بیشتر و بازدهی عالی‌تری دارند.
  • تبلیغاتی که در بیلبوردها ارائه می‌شوند، معمولاً قابلیت یادآوری بالایی دارند. این تبلیغات با استفاده از عناصر ساده و کلمات قابل فهم طراحی شده‌اند و تا مدت‌ها در ذهن مخاطب حفظ می‌شوند.
  • یکی از خصوصیات برجسته و مزیت‌های بیلبوردها، قابلیت مشاهده آن‌ها از فاصله‌های دور است. این امر باعث می‌شود که محصولات یک کسب و کار به طور مؤثری معرفی شوند و در نتیجه، فروش آن کسب و کار افزایش یابد.
  • شما قادرید پیام‌های تبلیغاتی متنوعی از جمله سیاسی، تجاری و فرهنگی را از طریق بیلبوردها با یک جمع بزرگ از افراد به اشتراک بگذارید.

استفاده از بیلبورد چه معایبی دارد؟

با وجود اینکه تابلوهای تبلیغاتی می‌توانند برای تبلیغات بسیار مفید باشند، اما همچنین ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشند. در زیر به برخی از این مشکلات اشاره شده است:

  • برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها ممکن است نتوانند به آسانی این تابلوهای تبلیغاتی را اجاره کنند، زیرا هزینه‌های اجاره آن‌ها ممکن است بسیار بالا باشد.
  • در صورتی که تابلوهای تبلیغاتی به درستی طراحی نشوند و پیام مشخصی را منتقل نکنند، ممکن است به جای افزایش فروش، باعث کاهش آن شوند و تأثیر منفی بر روی تصویر برند داشته باشند.
  • با توجه به تکنولوژی‌های جدید، برخی از محدودیت‌هایی که در گذشته برای اجرای طرح‌های تبلیغاتی متنوع بر روی این تابلوها وجود داشت، اکنون از بین رفته‌اند. این یک خبر خوش برای دنیای تبلیغات است.

نگاهی به انواع بیلبوردها

بیلبوردها از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند که در ادامه آن‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم. برای آشنایی با انواع مختلف تابلوهای تبلیغاتی تیم دانشگاه کسب و کار را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

1.معرفی تابلوهای تبلیغاتی سه بعدی

بیلبوردهای مدرن با استفاده از تکنیک‌های سه بعدی، تصاویری را ارائه می‌دهند که مانند پنجره‌ای به دنیای واقعیت مجازی باز می‌شوند و نگاه بینندگان را به خود می‌کشند. این بیلبوردها با تبدیل یک تصویر ساده به یک تصویر متحرک، قادرند در طول زمان پیام‌های متنوعی را بر اساس نیازهای تبلیغ کننده به نمایش بگذارند.

2.معرفی بیلبوردهای استاتیک

تابلوهای تبلیغاتی ثابت از ماده پلاستیکی به نام وینیل ساخته شده و بر روی کل صفحه تابلو کشیده شده‌اند. این تابلوها معمولاً چند جانبه هستند و در هر جانب تابلو، تصویر یا متنی در مورد برند قرار داده شده که با هم، پیام اصلی برند را منتقل می‌کنند. تابلوهای تبلیغاتی استاتیک به دو شکل ثابت یا متحرک وجود دارند.

3.معرفی تابلوهای تبلیغاتی نقاشی شده

بیلبوردهای نقاشی شده، به جای اینکه با استفاده از گرافیک کامپیوتری ساخته شوند، در محل مورد نظر به صورت دستی نقاشی می‌شوند. البته ابتدا طرح اولیه را تهیه می‌کنند و سپس با استفاده از اسپری یا رنگ، طرح را اجرا می‌کنند. اما در سال‌های اخیر، بیلبوردهایی که با استفاده از گرافیک کامپیوتری طراحی، چاپ و ساخته می‌شوند، جایگزین این بیلبوردها شده‌اند. البته هنوز هم در برخی مناطق، از این نوع بیلبوردها استفاده می‌شود که جذابیت خاص خود را دارد.

4.معرفی بیلبوردهای سیار

تابلوهای تبلیغاتی متحرک، که بر روی وسایل نقلیه مانند اتوبوس و خودرو نصب می‌شوند، یک روش جذاب برای ارتباط با مخاطبان هدف شما است. این تابلوها، که در حال حرکت هستند، در مناطق مختلفی که شما برای تبلیغات شرکت خود انتخاب کرده‌اید، دیده می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا تعداد بیشتری از مردم، تبلیغات شما را ببینند و به آن توجه کنند. این یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از بیلبوردهای متحرک است.

5.معرفی تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی

یک صفحه نمایش دیجیتال، تصاویر و متن‌های متنوعی که توسط سیستم‌ها و برنامه‌های کامپیوتری ایجاد شده‌اند، را به نمایش می‌گذارد. تبلیغات دیجیتال و متحرک، بیشترین تأثیر را بر روی تماشاگران دارند. این صفحه نمایش قابل تنظیم است به گونه‌ای که می‌تواند متن و تصاویر در حالت متحرک را نمایش دهد و همچنین امکان شخصی‌سازی ساعت و روز پخش تبلیغات را فراهم می‌کند. برای نمونه، یک رستوران می‌تواند غذاهای خاص ناهار را در ساعات صبح و اوایل بعدازظهر و غذاهای شام را از ساعت ۵ بعدازظهر در صفحات نمایش دیجیتال خود به نمایش بگذارد.

بررسی نکات مهم طراحی بیلبورد

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی، هدف اصلی این است که پیام خود را به صورت خلاقانه و مختصر بیان کنید. شما نیازی به توضیح کامل محصولات یا خدمات خود ندارید. کلمات کمتر، تأثیر بیشتری دارد. متخصصین تبلیغات معتقدند که مخاطب فقط ۶ ثانیه فرصت دارد تا بیلبورد را بخواند. پس بهتر است تعداد کلمات را به حداقل برسانید. ایده‌آل این است که با ۴ کلمه یا کمتر، پیام خود را منتقل کنید. با استفاده از رنگ‌ها و تأثیرات روانشناسی آن‌ها، می‌توانیم یک بیلبورد تبلیغاتی را به گونه‌ای طراحی کنیم که توجه مخاطب را به خود جلب کند. این امر می‌تواند با استفاده از دانش روانشناسی رنگ و یا ایجاد طرح‌های گرافیکی خلاقانه انجام شود. در بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی، استفاده از طرح‌های خلاقانه و جذاب یکی از روش‌های مؤثر برای جذب توجه مخاطب است.

تبلیغات خسته کننده اغلب نادیده گرفته می‌شوند و تأثیر چندانی ندارند، اما تبلیغات با دیدگاه هوشمندانه می‌توانند به آسانی توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. اما یک جزئیاتی را در نظر بگیرید و سعی کنید این فعالیت را در چارچوب منطقی انجام دهید. دلیل این موضوع چیست؟ زیرا شما باید با توجه به سطح مخاطب خود عمل کنید و تبلیغات خود را با توجه به شخصیت مخاطب خود انجام دهید. برای مثال، اگر شما یک کسب و کار در حوزه فرش داشته باشید، قطعاً محتوای تبلیغاتی شما باید با یک کسب و کار آنلاین در زمینه فروش خودرو متفاوت باشد.

معرفی شرکت‌های ایرانی سفارش بیلبورد

در ادامه این مقاله قصد داریم برخی از شرکت‌ها و سایت‌های معتبر سفارش بیلبورد را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی با این شرکت‌های ایرانی تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

1.سایت سلام گرافیک

از سال 1394، های گرافیک، که اکنون با نام سلام گرافیک شناخته می‌شود، در زمینه‌های مختلفی از طراحی گرافیکی فعالیت داشته است. این شرکت در زمینه‌هایی مانند طراحی بسته‌بندی، لوگو، بروشور، کاتالوگ، دفترچه راهنما، و لباس فرم تخصص دارد. می‌توانید با مراجعه به این سایت تجربه‌ای متفاوت از گرافیک را در دنیایی پر از رنگ و زیبایی تجربه کنید.

ورود به سایت سلام گرافیک

2.معرفی شرکت آراد هلدینگ

آراد زرین، یک شرکت تبلیغاتی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا با استفاده از بیلبوردهای اجاره‌ای، نام تجاری خود را در ذهن مردم حک کنید. اگر مشتریان احتمالی شما از وجود کسب‌وکار شما بی‌خبر باشند، حتی با استفاده از بهترین استراتژی‌های فروش نیز ممکن است موفق نشوید. در این میان، تبلیغات محیطی به عنوان یک ابزار قدرتمند، می‌تواند به شما در ارائه اطلاعات درباره محصولات و خدمات، جذب مشتری و برقراری اعتماد مشتری کمک کند.

ورود به سایت آراد هلدینگ

3.معرفی سایت بیلبورد زرین

زرین بیلبورد، یک شرکت معتبر در عرصه تبلیغات بیلبورد، از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرد. با توجه به قیمت های مناسب، خدمات متنوع در زمینه طراحی، کیفیت چاپ برتر و سرعت در اجرای پروژه های بیلبورد، این شرکت توانسته است موقعیت برجسته ای در بین رقبای خود ایجاد کند. با داشتن حدود 350 بیلبورد، پل، تابلو و استند در کلیه مراکز عمده و شهرهای استان مازندران، این شرکت می تواند نقش مهمی در تبلیغات گسترده محصولات و خدمات شما ایفا کند.

ورود به سایت بیلبورد زرین

4.معرفی شرکت فهار در زمینه بیلبورد

استودیو فهار، که بیش از 20 سال تجربه در راهبری نیازهای تجاری کوچک و متوسط و برندهای کالاهای مصرفی سریع (FMCG) دارد، با تمرکز بر بازار B2B و با هدف گسترش برند و افزایش فروش، خدمات جامعی را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد. این خدمات شامل طراحی گرافیک، چاپ و بسته بندی، عکاسی و تولید ویدئو، بازاریابی دیجیتال و برندسازی است. برای سفارش طراحی بیلبورد می‌توانید به این سایت مراجعه کنید و از خدمات مختلفی که ارائه می‌دهد بهره ببرید.

ورود به سایت فهار

5.معرفی شرکت کیارس

کیارس مجموعه‌ای با اهداف بلند و متمایز برای پیشبرد و تغییر صنعت تبلیغات کشور، با استراتژی‌های مدیریتی و سیاست گذاری خاص خود می‌باشد. در واقع کیارس، که نام آن نشان دهنده نوآوران قرن است، با تمرکز بر خلاقیت و نوآوری در تمامی جنبه‌های مرتبط با تبلیغات و ساخت برند، سعی دارد تا در تمامی فعالیت‌های خود، این مفهوم به طور قابل توجهی مشهود باشد. شما می‌توانید جهت تبلیغات کسب و کار خود به این سایت مراجعه کرده و از خدمات مختلف آن بهره ببرید.

ورود به سایت کیارس

کلام آخر

خیلی خوشحالیم که تا انتهای این مقاله همراه تیم دانشگاه کسب و کار بودید. در آخر این که تبلیغات مؤثر، خاطرات مثبتی را در ذهن افراد ایجاد می‌کنند، به گونه‌ای که هنگام خرید، این خاطرات در ذهن مشتری بازسازی می‌شوند. حتی تبلیغاتی که تأثیر منفی دارند، نیز قابلیت یادآوری دارند. بنابراین، باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. البته به شکل صحیح! در نقاطی که تردد مردم بیشتر است، مانند تقاطع‌ها یا خیابان‌های شلوغ، استفاده از صفحات نمایش دیجیتال می‌تواند تأثیرگذار باشد. در مکان‌هایی که فرصت توقف و تماشای مردم وجود دارد، از این تکنیک می‌توان بهره برد. اما تابلوهای تبلیغاتی ثابت باید در مکان‌هایی نصب شوند که مردم با سرعت بالاتری از مقابل آن‌ها عبور می‌کنند.

به جای اینکه از تبلیغات تکراری استفاده کنید، سعی کنید برند خود را به گونه‌ای متمایز کنید که در میان دیگر برندها برجسته شود. در زمینه طراحی بیلبورد تبلیغاتی نیز باید به دنبال این باشید که فراتر از یک بیلبورد ساده حرکت کنید. با پیشرفت روزافزون فناوری و ظهور پلتفرم‌های متنوع، ابزارهای بازاریابی دیجیتال در حال تحول هستند و این تحول در ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی نیز دیده می‌شود. طراحی‌های ساده دیگر برای مردم جذاب نیستند. بنابراین، به بیلبوردهای نوآورانه و تأثیرگذار نگاه کنید و از آنها الهام بگیرید. استفاده از عناصر متحرک، درگیر کردن بازدیدکنندگان و عموم مردم در آن و یا ایجاد طراحی‌های سه بعدی، از جمله بهترین ایده‌هایی هستند که می‌توانید برای طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی متمایز به کار ببرید. حالا شما برای ما بنویسید. به نظر شما یک بیلبورد تأثیرگذار چه ویژگی‌هایی دارد؟

Leave a comment