زمان مطالعه: 6 دقایق

دنیای تجارت امروز دنیای رقابتی است. تبلیغات موثر و جذاب یکی از وجوه تمایز برندهای مطرح و قوی از رقبای ضعیف تر است. اما حوزه تبلیغات مدرن وجود خود را مدیون شخصی است که مجله تایم او را “جادوگر تبلیغات” نامیده است. او کسی نیست جز دیوید آگیلوی بوغور که پدر تبلیغات مدرن به حساب می آید.

در دنیایی که مصرف کنندگان هزاران محصول برای انتخاب دارند، هر تبلیغ کننده باید هر کاری که می تواند انجام دهد تا گوی سبقت را از برندهای دیگر بدزدد. در این مطلب از مجله بوکاپو می خواهیم در مورد زندگی او، رازهای موفقیتش، معرفی کتاب هایش و ذکر نمونه هایی از تبلیغاتش صحبت کنیم. با ما بمان.

ایگیلوی کیست؟ از فراز و نشیب های زندگی یک روزنامه نگار چه می دانیم؟

دیوید مکنزی اگیلوی در سال 1911 در شهری کوچک در نزدیکی لندن به دنیا آمد. پدرش دلال بورس و مادرش خانه دار است. پدرش در طول رکود بزرگ و سقوط بازار سهام در سال 1920 متحمل ضررهای زیادی شد و سرمایه خود را از دست داد. به همین دلیل بخشی از دوران کودکی و نوجوانی داوود در فقر سپری شد.

دیوید از نظر تحصیلی خوب نبود و پس از دو سال دانشگاه آکسفورد را ترک کرد. او در این مدت خود را تنبل و تنبل توصیف می کرد و حضور در دانشگاه را شکست بزرگی می دانست.

در سال 1931 به پاریس رفت و در آشپزخانه هتل مجستیک مشغول به کار شد. او در کتاب هایش از خاطرات این دوران و تاثیر شگفت انگیز مسیو پیتار، سرآشپز این آشپزخانه، بر حرفه تبلیغاتی اش می گوید.

پس از یک سال، Egilvy به اسکاتلند بازگشت و شروع به فروش خانه به خانه اجاق گاز کرد. موفقیت او در حرفه مهمان باعث شد که رئیسش از او بخواهد که راهنمای فروش اجاق گاز بنویسد. 30 سال بعد، این راهنما به عنوان بهترین راهنمای فروش در مجله Fortune انتخاب شده است.

برادر بزرگتر او که در یک آژانس تبلیغاتی در لندن به نام Mather & Crowther کار می کرد، این راهنمای فروش را به مدیرانش نشان داد و دیوید را به عنوان حسابدار در آژانس دعوت کردند.

پس از یک سال به آمریکا رفت و در موسسه گالوپ مشغول به کار شد. او از حرفه خود در گالوپ (که به دلیل نظرسنجی و مطالعات آماری قابل اعتماد شناخته شده است) به عنوان یکی از مهمترین نقاط عطف زندگی خود یاد می کند.

او معتقد بود که کار در این شرکت در طرز فکر، آشنایی با روش های دقیق تحقیق و بررسی واقع بینانه مسائل تاثیر زیادی داشته است.

ورود به دنیای تبلیغات

پس از جنگ جهانی اول، اوگیلوی مزرعه ای در پنسیلوانیا خرید. او و همسرش در میان روستاییان زندگی آرامی داشتند. اما در نهایت محدودیت های زندگی روستایی و کشاورزی او را به دنیای پرشتاب شهرها می کشاند.

در سن 38 سالگی به قول خودش پس از تجربه کشاورزی، حسابداری، آشپزی و کمی جاسوسی، بدون نوشتن حتی یک شعار تبلیغاتی، به سراغ بزرگترین علاقه اش رفت و با سرمایه تنها 6000 دلار، آژانس تبلیغاتی خود را ایجاد کرد. در لندن.

او در کتاب خود می گوید زمانی که وارد عرصه تبلیغات شد، شرکت های تبلیغاتی معروفی امور همه صنایع بزرگ را در دست گرفتند. و شرایط آنقدر بد بود که «انگار خدا چشمش را به روی بیگانگان بسته است».

دیوید اگیلوی بسیار سخت کار کرد تا آژانس نوپای خود را به یک نام آشنا تبدیل کند. به گفته خودش، او منتظر مراجعه کنندگان نبود، بلکه خودش به دنبال مشتری رفت. به همین دلیل نمایندگی وی در 20 سال اول تاسیس همواره روند رو به رشدی داشته است.

در سال 1958، ده سال پس از تأسیس آژانس تبلیغاتی، کارشناسان دنیای تبلیغات او را چنین توصیف کردند: «در 50 سال گذشته هیچکس مانند این مرد انگلیسی 40 ساله در صحنه تبلیغات آمریکا ظاهر نشده است. تنها در عرض 10 سال، او به معروف ترین تبلیغ کننده این نسل تبدیل شد، درست مانند شخصیت های کتاب های چارلز دیکنز.

سرانجام در سال 1973 تصمیم به بازنشستگی گرفت و به فرانسه رفت. پدر تبلیغات مدرن، صاحب معروف ترین آژانس تبلیغاتی جهان و جادوگر تبلیغات، در سال ۱۹۹۹ در سن ۸۸ سالگی در فرانسه درگذشت.

اگر می خواهید مانند او کسب و کار خود را راه اندازی کنید و در مسیر موفقیت قدم بردارید، مقاله زیر را از دست ندهید:



مطالعه پیشنهادی: راهنمای 7 مرحله ای برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی + 28 ایده با جیب های خالی!

پنج اصل مهم تبلیغات صحیح

Egilvie در طول دوران حرفه ای خود مسئولیت تبلیغات برای برندها و شرکت های بزرگی مانند Rolls Royce، Dow Health Products و American Express را بر عهده داشت. تبلیغاتی که آوازه آن نه تنها در زمان خود گسترش یافت، بلکه تا به امروز نیز پابرجاست.

وی معتقد است برای تبلیغ درست باید چند اصل مهم را رعایت کرد:

  • آنچه شما می گویید مهمتر از نحوه بیان آن است. آنچه مشتری را به خرید ترغیب می کند محتوای تبلیغ است نه نحوه ارائه آن.
  • هر تبلیغی نیاز به یک ایده بزرگ دارد. بدون یک ایده روشن، شما شکست می خورید.
  • اطلاعات بدهید برخلاف تصور عموم مردم دوست دارند از جزئیات مطلع شوند.
  • در آگهی خود چیزی بگویید که به آن اعتقاد دارید و می توانید از آن دفاع کنید.
  • هرگز کپی نکنید.

دو نمونه از معروف ترین تبلیغات Egilvy

یکی از معروف ترین کمپین های طراحی شده توسط این نابغه، تبلیغ یکی از خودروهای رولز رویس است. تیتر معروف تبلیغ مورد بحث این است: “بلندترین صدایی که در این خودرو با سرعت 60 مایل در ساعت می شنوید، تیک تیک ساعت شما است.”

وی در این آگهی نسبتا طولانی که با عنوانی بسیار هوشمندانه نوشته شده است، به جزئیات فنی و مهم ترین ویژگی های خودروی جدید رولزرویس اشاره کرده و با بررسی ها و بررسی های دقیق رقبا، مزیت های رقابتی این خودرو را تشریح کرده است. ماشین بر ماشین های دیگر

موفقیت این آگهی به حدی بود که رئیس شرکت آن را بهترین آگهی تمام دوران دانست و گفت آنقدر فروش خوبی داشتیم که جرأت نکردیم دوباره آن را چاپ کنیم.

یکی دیگر از تبلیغات معروف او «مردی با پیراهن هاتاوی» است. شرکت سازنده این پیراهن ها یک شرکت کوچک و ناشناخته با بودجه محدود بود. دیوید تنها با مبلغ 40000 دلار با این شرکت موافقت کرد.

در این کمپین معروف، ایده بزرگ اوگیلوی استفاده از چشم بند بود. او می دانست که باید کاری غیرعادی انجام دهد. به قول خودش، استفاده از چشم بند به مخاطب این امکان را می دهد که به جای مشاهده تصویر مدلی که پیراهن بر تن دارد، با داستانی روبرو شود. چشم بند حال و هوای مرموزی ایجاد می کند که مخاطب را تشویق به خواندن آگهی می کند.

این آگهی آنقدر توجه عمومی را به خود جلب کرد که در عرض یک هفته تمام پیراهن های هاتاوی فروخته شد. در سراسر جهان استفاده از چشم بند در تبلیغات، نمایش ها و تئاترها و حتی مهمانی ها رواج پیدا کرده است. دیوید در مورد آن گفت: “به دلایلی که حتی نمی دانم، چشم بند پیراهن هاتاوی را مشهور کرد زیرا بلافاصله نام من را بر سر زبان ها انداخت.”

بهترین کتاب های دیوید ایگیلوی

پدر تبلیغات مدرن در نوشتن هم مهارت داشت و 4 کتاب نوشت. مهم ترین و معروف ترین کتاب او در ایران به «اعترافات یک نشریه» معروف است.

او این کتاب را 14 سال پس از تاسیس آژانس تبلیغاتی خود نوشت و خودش پیش بینی کرده بود که در بهترین حالت 4000 نسخه بفروشد اما در فهرست پرفروش ترین کتاب های جهان قرار دارد و به 14 زبان ترجمه شده است.

خلاصه ای از اعترافات یک نشریه

تجربیات اطلاعاتی پدر علم تبلیغات برای فعالان این صنعت

دیوید ایگیلوی

در 38 دقیقه بخوانید

او در این کتاب فشرده اما پر مغز، از فراز و نشیب های خود در مسیر ایجاد آژانس تبلیغاتی و رازهای تبلیغات موفق می گوید.

کتاب دیگر او «رازهای تبلیغاتی» نام دارد که در آن به بررسی اصول و مفاهیم تبلیغات تجاری پرداخته است. این کتاب موضوعاتی مانند مدیریت آژانس های تبلیغاتی، غول های تبلیغاتی جدید، تبلیغاتی که فروش را افزایش می دهد و موارد دیگر را پوشش می دهد.

آخرین کلمه

دیوید اگیلوی به عنوان پدر تبلیغات مدرن شناخته می شود. او طرح جدیدی در دنیای تبلیغات ایجاد کرد و با خلاقیت و شجاعت خود اصول تبلیغات را تغییر داد. تا جایی که به عنوان محبوب ترین شعبده باز در صنعت تبلیغات شناخته می شود.

سوالات متداول


دیوید اوگیلوی کیست؟

Egilvy بنیانگذار یکی از بزرگترین و مشهورترین آژانس های تبلیغاتی جهان در آمریکا است که درهای جدیدی را به روی دنیای تبلیغات می گشاید. او را به خاطر ایده های جدید و بسیار موثرش پدر علم تبلیغات مدرن می نامند.


بهترین کتاب های Eglio کدامند؟

Confessions of a Advertiser و Secrets of Advertising دو کتاب مهم در آثار دیوید ایگیلوی هستند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *