پیدا کردن یک نام تجاری آنلاین و انتخاب یک نام جذاب یک کار بسیار منحصر به فرد است. در واقع یکی از مهمترین جنبه های کسب و کار شما نام آن است. انتخاب یک نام خلاقانه و به یاد ماندنی به بهبود شناخت کسب و کار و برند کمک می کند.

قبل از نام کسب و کار اینترنتی خودتان را انتخاب کنید مشاغل دیگر در صنعت خود را کاوش کنید. این به شما کمک می‌کند تا در مورد نام‌های دیگر شرکت‌های اینترنتی و نوع نام‌هایی که برای مشاغل در صنعت شما محبوب هستند، بیاموزید. نام ها باید برای مشتریان هدف شما جذاب باشد. در زیر به بررسی ویژگی های نام کسب و کار اینترنتی می پردازیم.

ویژگی های نام برای کسب و کار اینترنتی

همانطور که می دانید برای داشتن یک کسب و کار موفق در اینترنت نیاز به یک علامت تجاری دارید. این نام نیاز به ویژگی هایی دارد که می تواند در افزایش فروش و شناخت برند شما موثر باشد.

ساده و قابل درک باشد

برای موفقیت در یک تجارت، باید به تک تک جنبه های برند آن توجه کنید. اولین قدمی که باید در استراتژی برندینگ خود در نظر بگیرید، ایجاد یک نام منحصر به فرد است که مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار شما جذب کند.

پس از تبدیل افراد به مشتری، هدف بعدی باید تبدیل آنها به مشتریان عادی باشد. بنابراین، شما باید یک نام آسان و قابل درک انتخاب کنید. اگر نام کسب و کار شما به یاد ماندنی است؛ این به مردم کمک می کند بارها و بارها به سراغ شما بیایند.

آن را کوتاه و ساده نگه دارید

اگر به نام شرکت ها دقت کرده باشید، اکثر نام های انتخاب شده فوق العاده کوتاه و ساده هستند. اسامی بیش از سه کلمه اغلب خسته کننده هستند.

دنبال اسم خنده دار نباش

شرکت های زیادی هستند که کسب و کار خود را با نامی بامزه شروع کردند و در ابتدا به خوبی کار کردند. اما مشکل واقعی زمانی شروع می‌شود که مردم کسب‌وکار شما را جدی نگیرند. اگر کسب‌وکار کوچکی را اداره می‌کنید که محدود به یک جامعه کوچک یا مخاطبان هدف است، استفاده از یک نام خنده‌دار خوب است. اما اگر قصد دارید کسب و کاری را راه اندازی کنید که می خواهید رشد کنید، به دنبال یک نام عمومی باشید و از نام های خنده دار خودداری کنید.

از سایت های انتخاب نام کمک بگیرید

سایت های زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند نام کسب و کار خود را نام گذاری کنید. آنها ایده هزاران برند و زیباترین نام ها را تنها با چند کلیک به شما می دهند. چند نمونه از محبوب ترین این سایت ها عبارتند از: Word Finder، Namelix.com، brandyek.com، Brand Bucket.com، Novanym.com، NameMesh.com و…

اینها سایت هایی هستند که ایده ها و پیشنهادات نام شرکت اینترنتی را در اختیار شما قرار می دهند.

نام کسب و کار خود را نهایی کنید

ابتدا مطمئن شوید که نام کسب و کار شما این ویژگی ها را دارد.

  • کوتاه، شیرین و ساده است.
  • چشم را جلب می کند و خاطره انگیز است.
  • با گذشت زمان پیر نمی شود.
  • مختصر و کامل نیست.
  • این پیامی را در مورد کسب و کار شما منتقل می کند (مرتبط است).
  • این به هویت کاری یا حرفه ای بودن شما اشاره دارد.
  • هیچ کس قبلاً از آن استفاده نکرده است (بی نظیر است).

برای نهایی کردن نام کسب و کار، فهرستی از تمام نام هایی که در نظر دارید تهیه کنید. سپس فهرست نام های مورد علاقه خود را مرور کنید و نام هایی را که املا یا به خاطر سپردن آنها دشوار است خط بزنید. گزینه نهایی خود را از بین بقیه انتخاب کنید. در نهایت، مطمئن شوید که نامی که انتخاب می‌کنید به راحتی تلفظ می‌شود و وقتی با صدای بلند گفته می‌شود حس خوبی به شما دست می‌دهد.

مقاله پیشنهادی:ما بهترین ها را برای شما به ارمغان می آوریم کتاب های کسب و کار اینترنتی

ایده جذاب نام کسب و کار اینترنتی

برای پیدا کردن یک ایده جالب نام برای کسب و کار آنلاین خود، به نام رقبای خود نگاه کنید، کلمات و نام های مرتبط با کسب و کار خود را بیابید. از کپی کردن اسامی خودداری کنید از مولدهای نام مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنید، از اسپانیایی لاتین، یونانی یا زبان دیگری استفاده کنید. ایده های خود را از کتاب ها، فیلم ها و داستان ها الهام بگیرید. از نام های جذاب برای کسب و کار اینترنتی می توان به: جاباما، باما، طرب، دیجی کالا و غیره اشاره کرد.

آخرین کلمه

در این مقاله به اصول انتخاب نام کسب و کار اینترنتی اشاره کرده ایم. امیدواریم با کمک این مقاله و با جستجو در ابزارهای آنلاین به راحتی بتوانید نام دلخواه و منحصر به فرد را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

Leave a comment