آمازون از یک مدل هوش مصنوعی استفاده می کند که در انتخاب جعبه، کیف یا بسته مناسب برای هر یک از میلیون ها کالای منحصر به فرد فروخته شده از طریق انبارهای شرکت هوشمندتر می شود. این هوش مصنوعی به آمازون کمک می کند تا از ارسال اقلام کوچک در جعبه های بزرگ جلوگیری کند. آمازون تاکنون 4 میلیارد دلار در این شرکت هوش مصنوعی به نام آنتروپوسن سرمایه گذاری کرده است

تغییرات بسته بندی آمازون!

بسته بندی آمازون در سال های اخیر به لطف هوش مصنوعی کارآمدتر شده است. این غول تجارت الکترونیک یک مدل هوش مصنوعی ساخته است که تصاویر و متن را تفسیر می کند تا بهترین وسیله حمل و نقل را انتخاب کند.

این ابزار سال 2015 نقش کلیدی در کمک به شرکت در کاهش مصرف دو میلیون تن پلاستیک و مقوا وجود داشت در حالی که بیشتر استراتژی‌ها در دنیای فناوری بر ابزارهای براق و مولد هوش مصنوعی متمرکز هستند، آمازون در حال حل یک چالش مداوم است که ناشی از مصرف‌گرایی مدرن است: کاهش زباله در حمل و نقل.

غول تجارت الکترونیک در حال توسعه چیزی است که آن را “مدل چندوجهی هوش مصنوعی“به نام موتور تصمیم گیری بسته بندی (PDE) توصیف. وظیفه PDE این است که در انتخاب جعبه، کیسه یا بسته مناسب برای هر محصولی که از طریق انبارهای شرکت فروخته می شود، هوشمندانه تر عمل کند.

نقش هوش مصنوعی آمازون در بسته بندی چیست؟

استراتژی بسته بندی قبلی آمازون – که توسط مردم عادی و رایانه ها انتخاب شده بود – اغلب مشتریان را گیج می کرد و شرکت را افسرده می کرد. خریداران معمولی آمازون احتمالاً محموله ای با یک کالای کوچک در یک جعبه بزرگ زیبا دریافت کرده اند.

اکنون، به جای انجام آزمایش‌های فیزیکی روی انسان، این شرکت می‌گوید محصولات از طریق یک تونل با قابلیت ارسال «بینایی کامپیوتر» ارسال می شوند که ابعاد و ویژگی های خاص محصول را جمع آوری می کنند (مانند اینکه آیا قطعات شکستنی دارد یا از قبل جعبه شده است).

سپس این تصاویر با پردازش توضیحات متنی محصول و همچنین سایر داده‌های کمی مطابقت داده می‌شوند تا محصول را با راه‌حل تحویل ایده‌آل تطبیق دهند. در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که بسته بندی بزرگتر در واقع یک انتخاب هوشمندانه است، اما آمازون می گوید متعهد به کاهش مقدار مقوای مورد استفاده به عنوان بخشی از تعهدات پایداری خود است.

این از منظر تجاری نیز منطقی است. هنگامی که میلیاردها کالا را پست می کنید، حتی صرفه جویی در مقدار کمی در هر بسته می تواند به تعداد فوق العاده زیادی برسد. این شرکت تخمین می‌زند که استفاده از جعبه‌هایی با اندازه مناسب، تغییر به کیسه‌های پستی کاغذی یا حذف کامل بسته‌بندی در آمریکای شمالی مصرف را کاهش می‌دهد. 60 هزار تن مقوا در سال خواهد بود