از آنجایی که شرکت‌ها به یافتن بهترین راه‌ها برای برآورده کردن تقاضاها و انتظارات مصرف‌کننده در حال تغییر ادامه می‌دهند، خدمات مشتری در عملیات زنجیره تامین به مرکزیت تبدیل شده است. نوآوری فن آوری معمولاً در تجارت برای کاهش هزینه ها، افزایش کارایی عملیاتی، بهبود کیفیت و ساده سازی فرآیندهای کلی استفاده می شود. این در نهایت تجربه ای سریع تر، بهتر و راحت تر را برای مشتریان فراهم می کند.

در این مقاله از دانشگاه بازرگانی، ما برخی از روش‌هایی را که شرکت‌های امروزی از راه‌حل‌های فناوری مدیریت زنجیره تامین پیشرفته برای ارائه تجربیات استثنایی به مشتریان استفاده می‌کنند، مورد بحث قرار می‌دهیم.

1. فن آوری برای واقعیت افزوده و مجازی

پیشرفت های اخیر در فناوری های واقعیت افزوده (RA) و واقعیت مجازی (RV) فرصت هایی را برای شرکت ها ایجاد کرد تا عملکرد کل زنجیره تامین خود را بهینه کنند. از آموزش کارمندان گرفته تا تعمیر وسایل نقلیه و کمک به مردم در انجام کارآمدتر کارشان.

برای مثال، شرکت‌ها در حال حاضر ابزارهای ویژه‌ای مانند لیوان‌ها را برای کارگران انبار فراهم می‌کنند که برای مدیریت فرآیندهای چیدن ارزش افزوده استفاده می‌شوند. این عینک دارای چندین است دوربین داخلی افرادی هستند که با اسکن بارکد می توانند محصول را شناسایی کنند. علاوه بر این، گونه ها نمایش مجازی که به کاربر اجازه می دهد تصویر محصول و اطلاعات سفارش را مشاهده کند. بنابراین با کمک آن، کاربر می‌داند که به کدام راهرو برود، چند قلم بگیرد، چگونه آنها را بسته‌بندی کند و کجا تحویل دهد.

این ابزارهای فناورانه کارایی، دقت و سرعت فرآیندهای جمع‌آوری داده‌ها را بهبود می‌بخشند و در نتیجه تحویل سریع‌تر و رضایت مشتری را بیشتر می‌کنند.

2. فن آوری در کسب و کار از طریق اینترنت اشیا

اینترنت اشیا شبکه ای از دستگاه های به هم پیوسته است که داده های خاصی را بدون دخالت انسان مبادله می کنند. این فناوری به تکامل خود ادامه می دهد و داده های ارزشمندی را در اختیار زنجیره تامین قرار می دهد.

اینترنت اشیا به ارائه دهندگان خدمات لجستیک اجازه می دهد تا محموله ها را در زمان واقعی ردیابی کنند، شرایط انبار مانند دما یا رطوبت را بررسی کنند یا محصولات موجود در انبار را تنها با لمس صفحه نمایش پیدا کنند.

علاوه بر این، به بازرگانان این امکان را می دهد تا کارایی دریافت و ارسال کالا را بهبود بخشند، دقت سفارشات را افزایش دهند و دسترسی به محصولات را با دقت بیشتری در زمان واقعی کنترل کنند. این برای مشتریان در قالب تجارب پیشرفته مانند؛ این به تحویل سریع‌تر بسته، خطاهای کمتر در سفارش و توانایی یافتن محصولات موجود در انبار در زمانی که آنها می‌خواهند یا نیاز دارند، ترجمه می‌شود.

3. فناوری در تجارت پلت فرم ردیابی

شفافیت، همکاری و مدیریت استثنا در سراسر زنجیره تامین و در زمان واقعی، نیروهای محرکه در تمام مراحل منجر به رضایت مشتری هستند.

امروزه چندین پلت فرم دیجیتال وجود دارد که داده ها و سیستم های مدیریت کلید را در یک راه حل متمرکز و کارآمد برای دستیابی به نمایش دقیق و سریع عملیات زنجیره تامین ترکیب می کنند. نمایشی که همه می توانند برای همکاری موثرتر به آن دسترسی داشته باشند.

داشتن دید کامل برای همه ذینفعان، از تولید کنندگان و تامین کنندگان گرفته تا شرکت های حمل و نقل و مشتریان، به مردم این امکان را می دهد تا محصول را در هر نقطه ای از مسیر آن ردیابی کنند. آنها می توانند تاخیرهای احتمالی را پیش بینی کنند و با مسائلی مانند شرایط آب و هوایی نامساعد، راهسازی یا مشکل در هماهنگ سازی شارژ کردن اسکله انبار را برنامه ریزی کنید. شرکت ها از این فناوری برای ارتباط بهتر با مشتریان در مورد سفارشات و ایجاد شفافیت استفاده می کنند اعتماد و وفاداری ایجاد می کند، استفاده می کند.

4. اتوماسیون تحویل کالا به مردم

آماده سازی کارآمد و سریع سفارش به یک قابلیت اصلی برای کسب و کارهایی تبدیل شده است که قصد دارند در میان تقاضای رو به رشد مصرف کنندگان برای تحویل سریع از طریق تجارت الکترونیک رقابتی باقی بمانند. یکی از راه های موثر شرکت ها برای مقابله با این چالش است اتوماسیون انبار تحویل کالا به مردم را متحول می کند.

در گذشته، “سیستمی از کالا برای مردم» این نیاز به سیستم های بازیابی پیچیده و غیرقابل مانور با استفاده از واگن های شاتل، نوار نقاله های غلتکی و جرثقیل های انبار داشت. سیستم‌های امروزی نیروی انسانی را با ابزارها و فناوری‌های خودکار تقویت می‌کنند تا پردازش و خطاها را کاهش دهند و در نهایت با افزایش کارایی تسهیلات و مدیریت زنجیره تامین از بالا به پایین در زمان صرفه‌جویی می‌کنند.

نتیجه

فناوری قابلیت های زنجیره تامین را بهبود می بخشد و این پیشرفت ها منجر به بهبود تجربه مشتری می شود. امروزه شرکت ها از فناوری های جدید برای کارآمدی بیشتر در دنیای دیجیتال استفاده می کنند.

ردیابی فوری، افزایش سرعت ورود کالاها و خدمات به بازار و بهبود ارتباطات از جمله مزایای استفاده از این ابزارها است. این شرکت ها برای ارائه خدمات استثنایی به مشتریان مجهزتر هستند و منجر به رضایت و وفاداری بیشتر مشتری می شوند.